گزارش تفتان ما از شور رأی اولی‌های شهرستان خاش برای نخستین مشارکت سیاسی؛

بلوغ سیاسی؛ مسئولیتی خطیر برای رأی اولی ها/ نقش‌‌آفرینی رأی اولی‌ها در مشارکت سیاسی کشور

4 اسفند 1394 ساعت 5:55

بلوغ سیاسی؛ مسئولیتی خطیر برای رأی اولی ها است و آنها می توانند در تعیین سرنوشت کشور و خودشان سهیم و نقش تاثيرگذاري داشته باشند.


به گزارش تفتان ما، همیشه قرار گرفتن در بعضی از پله های اول زندگی باعث ثبت خاطرات و شور و شوقی وصف ناپذیر خواهد شد.
 
شروع اول مهرماه، اولین دوست دبستانی، اولین نمره بیست، اولین نقاشی، اولین کارنامه قبولی، اولین روز ورود به دوران راهنمایی و دبیرستان، اولین هدیه، اولین نماز، اولین افطار و اولین رای و شرکت در سرنوشت کشور...
 
این روزها همه از انتخابات و شرکت در سرنوشت کشور صحبت می کنند و این یک حس خوشایند و تعهد پذیری را برای کسانیکه که تاره به بلوغ سیاسی رسیده اند به وجود آورده است و چه حس زیبایی است پای صندوق های رای رفتن و شعور سیاسی خود را سبک و سنگین کردن و عقلانیت خود را محک زدن.

در انتخابات پیش رو نه‌‌تنها دانش‌آموزان رأی اولی باید حضوری تأثیرگذار و بانشاط در پای صندوق‌های رأی داشته باشند، بلکه می‌توانند پدران، مادران و سایر اعضاي خانواده خود را نیز به حضور در انتخابات تشویق و ترغیب کنند.
 
اشتیاق رأی اولی‌ها برای حضور در نخستین مشارکت سیاسی در قالب انتخابات که نقطه عطفی در زندگی آنان محسوب می‌شود، نشان از پویایی فعالیت‌های سیاسی در کشور دارد که نتیجه آن نیز مشارکت آگاهانه در تمام عرصه‌ها خواهد بود.
 
* اينكه براي نخستين بار ميتوانم در سرنوشت سياسي كشورم سهيم باشم حس غرور و استقلال دارم
یکی از رای اولی های خاش در این باره به خبرنگار ما گفت: اینکه برای اولین بار می توانم در سرنوشت سیاسی کشور خود سهیم شوم باعث حس غرور  و استقلال در من شده است.
 
اکبر کرد افزود: اگر کاندیدها با مردم صادق و یکرنگ باشند مطمئن باشید مردم نیز از آنها پشتیبانی و حمایت کرده و با رای بالا آنها را راهی صندلی ها سبز مجلس برای تصمیم گیری در مورد مسائل مهم کشور می کنند. من یقین دارم مردم ولایتمدار خاش با حضور گسترده خود همگام با دیگر مردم سراسر کشور سرنوشت ملت ایران اسلامی را رقم خواهند زد.

وي از انتظار خود از کاندیدهای مجلس، گفت: انتظار دارم هر آنچه شعار می دهند در واقعیت نیز جامه عمل بپوشانند و بعد از انتخاب شدن این وعده ها را به فراموشی نسپرند.
 
* جوانان ايراني با حضور پاي صندوق هاي راي خيال خام دشمنان را باطل مي كنند
مصطفي ريگي یکی ديگر از رای اولی های خاش نیز گفت: جوانان ایران با حضور خود در پای صندوق های رای و با انتخاب درست و اصلح، خیال خام دشمنان را باطل می کنند چرا که دشمنانان با جنگ نرم افکار ما را مورد هدف قرار داده است و تلاش می کند از این طریق ما را نسبت به سرنوشت کشورمان بی تفاوت کند. اما دشمنان بدانند ما به عنوان یک ایرانی پشت انقلابی که با از دست دادن خون برادرانمان به بار نشسته است خالی نمی کنیم و با حضور خود در پای صندوق های رای حماسه ای بی بدیلی خواهیم ساخت.

* با انتخابم قدمي موثر در مسير پيشرفت جامعه برميدارم
گمشادزهي نیز که امسال برای اولین بار است که در انتخابات شرکت می کند به تفتان ما گفت: شرکت در انتخابات برای من فرصتی است که با آن می توان در سرنوشت سیاسی کشور سهیم باشم و از اینکه می توانم قدمی موثر در انتخاب مسیر جامعه ام بردارم خوشحالم و می خواهم با آگاهی تمام به کسی رای دهم که به خواسته هایم نزدیک تر است.

وي گفت: ما رای اولی ها با اتحاد و همبستگی در 7 اسفند با حضور خود در پای صندوق های رای یک حماسه بزرگ سیاسی و اجتماعی را خلق خواهیم کرد و در میدان جنگی دیگر بدخواهان نظام را نا امید خواهیم کرد و به انها نشان می دهیم که سرنوشت کشورمان را خودمان خواهیم ساخت.
 
* بايد بدون نگاه به قوميت راي خود را در صندوق بياندازيم
مدير آموزش و پرورش شهرستان خاش نيز در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار كرد: فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها جهت حضور پرشور همه ي واجدين شرايط يك خانواده در انتخابات بسيار تاثير گذار است و بايد همگان بدون توجه به قوميت گرايي به فرد اصلح راي دهند تا كشوري آباد داشته باشيم.
 
قاسم كوچكزايي با تاكيد بر حضور پرشور و حداكثري دانش آموزان در پای صندوق‌های رأي، افزود: با توجه به اینکه افرادی‌ که برای اولین‌بار واجد شرایط رأی دادن می‌شوند سابقه حضور در انتخابات را نداشتند، بنابراین باید همه دستگاه‌ها به‌ویژه آموزش و پرورش اقدامات اساسی را درباره تشویق آنان فراهم آورند.

وی خاطرنشان كرد: اگر دانش‌آموزانی که برای اولین‌بار رأی می‌دهند بتوانند نماینده‌ای با مولفه‌های درست انتخاب کنند ما در راستای آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان موفق عمل کرده‌ایم.
 
* راي اولي ها با بصيرت و آگاهي كانديدا خود را انتخاب كنند
كوچكزايي اظهار کرد: اگر دانش‌آموزان رأی اولی ما انتخاب آگاهانه‌ای و با بصيرت داشته باشند فضای جامعه در ابعاد مختلف بهتر شده و به ایجاد یک فضای مثبت رو به جلو کمک می‌کند تا با انتخاب درست نمایندگانی را به‌ مجلس بفرستیم که بر معادلات ملی و جهانی اثر بگذارند.
 
به گزارش تفتان ما، به‌دلیل اهمیت انتخابات‌های پیش رو باید تلاش شود تا ذهن دانش‌آموز را درگیر این مسئله به‌عنوان یک‌مسئله اساسی کرده و تلاش کنیم تا رأی اولی‌ها به‌دور از حاشیه‌های موجود، بر اساس شاخص‌های ملی، فرهنگی و اجتماعی رأی بدهند.
 
البته این احساس خوشایند همیشه در افرادی که برای اولین بار در انتخابات شرکت می‌کنند و رأی اولی هستند، چند برابر است.
 
جوانان و نوجوانانی که به‌گفته امام خمینی (ره) چشم امید و آینده‌سازان انقلاب اسلامی هستند همان نوجوانانی که برای اولین‌بار می‌خواهند شعور سیاسی خود را بسنجند و این امر می‌طلبد تا همه مردم زمینه مشارکت گسترده را فراهم کنند.
 
انتهاي پيام/


کد مطلب: 427364

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/427364/بلوغ-سیاسی-مسئولیتی-خطیر-رأی-اولی-نقش-آفرینی-اولی-ها-مشارکت-کشور

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir