۰

قوانین مصوب معیشتی مجلس توسط دولت اجرایی نمی‌شود/ برخی حرف‌های دولتی‌ها نشانه عدم خودباوری ملی است

کاندیدای ائتلاف بزرگ اصولگرایان با بیان اینکه قوانین مصوب معیشتی مجلس توسط دولت اجرایی نمی شود، گفت: متاسفانه اعضای دولت و حتی خود رئیس جمهور در حرف هایشان از کلماتی استفاده می کنند که نشان دهنده عدم خود باوری ملی و خود اتکایی است.
قوانین مصوب معیشتی مجلس توسط دولت اجرایی نمی‌شود/ برخی حرف‌های دولتی‌ها نشانه عدم خودباوری ملی است
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، اسماعیل کوثری در گفتگو با خبرنگار «رازق» با اشاره به برنامه های اقتصادی که مجلس آینده باید پیگیر آن باشد، اظهار کرد: مسلما برنامه کلی اجرای اقتصاد مقاومتی خواهد بود ولی چنین موضوعی مستلزم استفاده از سرمایه های داخلی فراوانی است که در کشور خودمان وجود دارد و باید به نحو احسن این سرمایه ها را فعال کرد.
وی با بیان اینکه خود مردم در این فعال سازی نقش عمده ای را ایفا می کنند، افزود: ایجاد اشتغال برای جوانان و خروج از رکود اقتصادی و همچنین رساندن میزان تورم به مقدار واقعی  از الویت های بعدی خواهد بود که مجلس آینده به طور جد پیگیر آنها خواهد بود.
کاندیدای ائتلاف بزرگ اصولگرایان با بیان اینکه پایین نگه داشتن تورم با وجود رکود کاری است که از نظر اقتصاد دان ها زیاد درست نیست، افزود: تورم پایین به همراه رکود در کشور از منظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی امر غیر قابل قبولی است از طرف دیگر چنین تورمی هنگام فعالیت های اقتصادی بزرگ و رشد اقتصادی تازه نمایان می شود و به طور غیر واقعی افزایش می یابد که کنترل کردن چنین تورمی کار مشکلی خواهد بود.
کوثری با بیان اینکه مجلس دهم این موارد را با تفکری اصولگرایانه پیگیری خواهد کرد و اصلی ترین برنامه های مجلس بعد خواهد بود، اظهار کرد: مجلس باید دولت را نیز از طریق وضع قوانین روی چنین موضوعاتی حساس کند تا دولت هم قدم در این راه بردارد و معضلات اقتصادی کشور علی الخصوص اشتغال جوانان که مهمترین دغدغه مردم در حال حاضر می باشد حل شود.
تورم پایین همراه با رکود از نظر کارشناسان اقتصادی غیر قابل قبول است
کاندیدای ائتلاف بزرگ اصولگرایان با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز قوانین مصوبی در راستای بهبود وضع اقتصادی و معیشت مردم در مجلس به تصویب رسیده که توسط دولت اجرایی نمی شود، ادامه داد: متاسفانه اعضای دولت و حتی خود رئیس جمهور در حرف هایشان از کلماتی استفاده می کنند که نشان دهنده عدم خود باوری ملی و خود اتکایی است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست های خارجی مجلس ادامه داد: به طور مثال وقتی رئیس مناطق آزاد می گوید ما در حد یک آبگوشت بزباش توانایی داریم و یا اظهارات وزیر صنعت و معدن مبنی بر واردات مدیر خارجی و آموزش مدیران داخلی همه نشان از این عدم خودباوری است و بر این اعتقادند که با توان داخلی نمی توان کاری را پیش برد.
کوثری در پاسخ به چنین اظهاراتی، اضافه کرد: همانطور که ما با تکیه بر توان داخلی توانسته ایم به تکنولوژی ساخت موشک های دور برد یا ماهواره های مختلف  توسط جوانان نخبه کشور خود و تکیه بر دانش و توانمندی آنها برسیم اگر در سایر مشکلات و معضلات خود به این توانمندی ایمان راسخ قلبی وجود داشته باشد می توانیم تمام مشکلات را از سر راه خود برداریم.
کاندیدای ائتلاف بزرگ اصولگرایان با بیان اینکه وزارت صنایع و معادن کشور با آن همه عظمت نمی تواند فناوری یک خودرو ساده را ایجاد کند؟ بیان کرد: این عدم توانایی نشان از بی اعتقادی دولت به توان داخلی و تکیه بر آنست والا چنین توانایی و قدرتی در کشور وجود دارد لذا یکی از برنامه های مجلس دهم پیگیری همین موضوعات خواهد بود.
وی در پایان با اشاره به اهمیت جلوگیری از واردات بی رویه ای که در حال حاضر رخ داده است، خاطر نشان کرد: متاسفانه در کشور خود شاهد هستیم به جای افزایش تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان روز به روز با واردات بی رویه ای که صورت می پذیرد وضعیت تولید و اشتغال نیز بدتر از قبل می شود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۰۴
کد مطلب: 427456
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *