۰

نتایج انتخابات در اسرع وقت اعلام می‌شود

سخنگوی وزارت کشور درباره زمان اعلام نتایج اولیه انتخابات با بیان اینکه زمان اعلام نتایج به شرایط شهرستان‌ها و مناطق مختلف بستگی دارد، تاکید کرد که در اسرع‌وقت نتایج اعلام خواهد شد.
نتایج انتخابات در اسرع وقت اعلام می‌شود
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، حسینعلی امیری در نشست خبری که دقایقی پیش در ستاد انتخابات کشور برگزار شد درباره زمان تمدید مدت زمان اخذ رای در کشور و کلانشهرها اظهار کرد: با توجه به اینکه در برخی حوزه‌های انتخابیه با تراکم بالای جمعیت مواجه هستیم درخواست‌های بسیاری به وزیر کشور مبنی بر تمدید زمان رای‌گیری ارسال شده است.
وی ادامه داد: در همین راستا وزیر کشور تا ساعت 10 شب به صورت سراسری زمان رای‌گیری را تمدید کرد و از ساعت 10 به بعد نیز تصمیم‌گیری درباره تمدید مهلت رای‌گیری را به استانداران کشور تفویض کرد.
سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: بر اساس اعلام وزیر کشور با توجه به حضور و تراکم بالای جمعیتی که در برخی شعب اخذ رای کلانشهرها وجود دارد استانداری‌ها باید تا آخرین نفر حاضر در حوزه انتخابیه فرآیند اخذ رای را انجام دهند. در همین راستا زمان اخذ رای در کلانشهرها و شعب اخذ رای سراسر کشور که در حال اخذ رای می‌باشند تا ساعت 23:45 دقیقه تمدید شد و مسوولین شعب اخذ رای موظفند در این ساعت درب‌های شعب را بسته و افرادی که جهت انداختن رای خود حضور دارند را به داخل شعب اخذ رای هدایت کنند و تا اخذ آخرین رای، رای‌گیری را ادامه دهند.
امیری در ادامه به زمان آغاز شمارش آرای انتخابات اشاره کرد و گفت: در برخی از شعب اخذ رای، رای‌گیری پایان یافته و در حال تنظیم صورتجلسه و شمارش آرا هستند اما در برخی شعب دیگر با توجه به تراکم جمعیتی که با آن مواجهیم هنوز رای‌گیری در حال انجام است.
قائم‌مقام وزیر کشور همچنین درباره زمان اعلام نتایج اولیه انتخابات‌های دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تاکید بر این است که در اسرع وقت نتایج انتخابات اعلام شود اما اعلام نتایج کلی بستگی به شرایط شهرستان‌ها و مناطق مختلف کشور دارد؛ ممکن است در برخی شهرها نتایج زودتر اعلام شود و در برخی شهرها مانند کلانشهر تهران زمان اعلام نتایج به آینده موکول شود.
انتهای پیام/ راه دانا
شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب: 427697
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *