۰

خدا اگر بنا بود کسی را به جهنم ببرد، این همه پیامبر نمی‌فرستاد

آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع تقلید می‌گوید: خداوند کسی را به جهنم نمی‌برد آنچه که انسان را به جهنم می‌برد عمل اوست. خدا اگر بنا بود کسی را به جهنم ببرد، این همه پیامبر نمی‌فرستاد.
خدا اگر بنا بود کسی را به جهنم ببرد، این همه پیامبر نمی‌فرستاد
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، موعظه و نصیحت، کلید سعادت و رستگاری در دنیا و آخرت است. موعظه، دل‌ها را صفا می‌بخشد و چشم و جان را به جهان پُر رمز و راز معنویت می‌گشاید. خداوند متعال در قرآن کریم یکی از مهمترین تکالیف حضرت رسول(ص) را ارشاد مردم از راه پند و اندرز و موعظه معرفی می‌کند.
به همین منظور، فرازهایی از درس اخلاق آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی از مراجع تقلید را برای علاقه‌مندان بازنشر می‌کنیم:
 

 
حضرت رسول(ص) به ابن مسعود می‌فرمایند: رباخواری، کلید هر شری است. این‌ها به ابرار ظلم می‌کنند «و یصدقون الفجار و الفسقه» با اعمالشان، عمل فجار و فاسقان را تصدیق می‌کنند. «الحق عندهم باطل و الباطل عندهم حق»، آنقدر ربا در نزد رباخواران زیباست که حق را باطل و باطل را حق می‌دانند؛‌ یعنی هر چه به آنها می‌گوییم این کار حرام است نمی‌توانند قبول کنند.
«هذا کله للدنیا و هم یعلمون انهم علی غیر الحق»، تمام این‌ها برای این است که دنیایشان را آباد کنند در حالی که خودشان هم می‌دانند که این عمل بر خلاف رضای خداست و لیکن «زَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطَانُ أَعْمَالَهُمْ» ولی شیطان عملشان را برایشان خوب جلوه می‌دهد و زینت می‌کند.
«فَصَدَّهُمْ عَنِ السَّبِیلِ فَهُمْ لَا یَهْتَدُونَ» پس آنها را از راه خدا باز می‌دارد تا جایی که دیگر هدایت نمی‌شوند. مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری می‌فرمودند: وقتی انسان از حق جدا می‌شود اگر زیاد فاصله نگرفته باشد می‌تواند برگردد ولی اگر شعاع انحرافی انسان زیاد باشد، برگشتنش مشکل است؛‌ یعنی تا انسان بخواهد برگردد عمرش کفاف نمی‌دهد.
آدم یک عمر زندگی می‌کند در طول عمرش مرتکب گناهان می‌شود حال می‌خواهد خرابی‌های گذشته را جبران نماید که می‌بیند آخر عمر است و باید بمیرد. «رَضُواْ بِالْحَیاةِ الدُّنْیَا وَاطْمَأَنُّواْ بِهَا» این‌ها به حیات دنیوی راضی شدند و آرامش خود را در دنیا دیدند.
«وَالَّذِینَ هُمْ عَنْ آیَاتِنَا غَافِلُونَ، أُوْلَـئِکَ مَأْوَاهُمُ النُّارُ بِمَا کَانُواْ یَکْسِبُونَ» خدا می‌فرماید: این‌ها از آیات ما غافل بودند جایگاهشان آتش است به خاطر آنچه که عمل کرده‌اند.
خدا کسی را به جهنم نمی‌برد آنچه که انسان را به جهنم می‌برد عمل اوست اگر بنا بود کسی را به جهنم ببرد این همه پیغمبر نمی‌فرستاد. عزیزان طلبه منبر که می‌روید به مردم آگاهی دهید که این گرفتاری‌ها را برای خود درست نکنند.
قرآن کریم می‌فرماید:‌«وَاللَّهُ أَخْرَجَکُم مِّن بُطُونِ أُمَّهَاتِکُمْ لَا تَعْلَمُونَ شَیْئًا»؛‌ اصل اول ندانستن است خیلی از مردم این مسائل و احکام خود را نمی‌دانند بین مردم بروید چند تا حدیث بگویید چند مسئله به آنها یاد بدهید مقداری به مردم تذکر بدهید.
باید «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ» باشید امروز بحمدلله زمینه تبلیغ مهیا شده است که وظیفه خود را انجام دهید ولی مسأله  همه این است که اول خود را اصلاح کنید اگر خودتان عمل کنید حرف شما در مردم اثر می‌کند باید طوری باشید که مردم با دیدن شما به یاد خدا بیفتند.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 427883
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *