۰
خانم معاون دولت تدبیر لطفاً از مردم عذرخواهی کنید؛

توهین عجیب معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به مردم سیستان و بلوچستان/ خانم مولاوردی! لطفاً بجاي حل مشكلات بانوان، خودتان مشكل ساز نشويد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سخناني توهين اميز به مردم سيستان و بلوچستان گفت: ما روستایی را در سیستان و بلوچستان داریم که تمامی مردان آن روستا اعدام شده اند.
توهین عجیب معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به مردم سیستان و بلوچستان/ خانم مولاوردی!     لطفاً بجاي حل مشكلات بانوان، خودتان مشكل ساز نشويد
به گزارش تفتان ما، چندي پيش شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در گفتگو با یکي از رسانه ها گفته بود: ما روستایی را در سیستان و بلوچستان داریم که تمامی مردان آن روستا اعدام شده اند.
 
این ادعاي كذب و دروغين مولاوردی به سرعت تیتر یک رسانه های ضد انقلاب شد و این رسانه هاي معاند صهیونیستی وآمریکایی از آب گل آلود ماهي گرفتند و با تیتر مشترک "اعدام تمام مردان یک روستا در سیستان و بلوچستان" از سخنان معاون رئیس جمهور استقبال کردند.
 
اما در ادامه پس از پيگيري هاي صورت گرفته اين بانوي دولت روحاني در سخناني عجيب گفته: "من فقط اين مسئله را شنيده ام و حتي  از مکان و نام این روستا هم اطلاع ندارم"
 
اين سخنان تند و تيز بانوي تدبير و بازي كردن وي در پازل دشمن براي نخستين بار نبود و اگر به گذشته و آرشيو برخي از سايت ها مراجعه كنيد خواهيد ديد كه ملاوردي در گذشته نيز بجاي حل مشكلات زنان در برخي از همايش ها و جلسات نيز به بانوان توهين كرده  و سبب جريحه دار شدن مردم شهيد پرور ايران اسلامي شده كه در جديدترين توهين به بانوان استان اروميه بوده كه در هشتمین جلسه شورای اداری اين استان خطاب به اعضای شورای اداری و مدیریت ارشد استان گفت: از قدیم گفته اند  ” پشت سر هر مرد موفقی زن موفقی ” دیده می شود و ” مرد از دامن زن به معراج می رود ” . یعنی به طور صریح و شفاف اعلام کرده است اگر مردان به جایگاه و مقامی می رسند بی شک نقش زنان در هدایت و  راهبری و حمایت این مرد تاثیرپذیر بوده است.
 
امروز هم زنان موفق، کارآفرین، مدیر و مدبری در کشور داریم که کم از مردان نیستند اما با همه این احادیث و تفاسیر اساسی ترین نقش زن مدیریت خانه وخانواده است و این رسالتی بس سنگین و حساس است که امروزه زنان و بانوان ایرانی اسلامی بر دوش می کشند و بایستی آن را به سرانجام برسانند که احساس می شود تا حدود زیادی دچار لغزش و آسیب شده است.
 
اما یک روی سکه است و امروزه آسیب های اجتماعی پیش روی نظام بنیادین خانواده و نسل جدید و فاصله بین زن و شوهر بسیاری از موارد را تهدید می کند و پیشنهاد می شود خانم معاون بجاي اين بحث هاي بي فايده و بيخودي اولویت کاری خود را بر تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی این حوزه قرار دهند.
 
اما در مدت دو سالی که از عمر دولت كليد روحاني می گذرد، با در نظر گرفتن اینکه مرکز زنان تبدیل به معاونت شده است، متاسفانه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بجاي حل مشكل بانوان فقط در همايش ها و جلسات مختلف سياسي در استان هاي مختلف به بهانه ديدار با بانوان شركت كرده و سخنان بسيار زشتي را در هر همايش به زبان آورده و نه تنها مشكلي را حل نكرده بلكه مشكل ساز نيز بوده است و اين بانوي تدبير در چارچوب جایگاه ستادی خود در حوزه زنان و خانواده که مسئولیت سیاستگذاری، هماهنگی،‌ سازماندهی اقدامات صورت گرفته برای زنان و خانواده های ایرانی را به عهده داشته است، نتوانسته در زمینه رشد و ارتقای حوزه زنان در جامعه کار موثری انجام دهد، بلکه با طرح موضوعات سیاسی، شعاری، مقطعی با ابزار خبری و رسانه ای فرافکنی از رسالت و مسئولیت انجام می دهد که به نوعی حرکتی مسئولیت گریزی از ثقل مرکزیت ماموریتی است و در واقع در كنار توهين به قشر مردان وعده هاي خود را در جلسات و مصاحبه نيز فراموش مي كند كه در ادامه به چند مورد از اين وعده هاي فراموش شده اشاره مي كنيم؛
 
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در تاریخ 8 اردیبهشت ماه 93 در بحث لایحه حمایت از زنان سرپرست خانوار خاطرنشان کرد که در حال حاضر لایحه حمایت از زنان سرپرست خانوار در قالب تشکیل کمیته ای با وزارت کار در دست تهیه است.
 
با توجه به اینکه یک سال و چند ماه از این سخن می گذرد، تا به حال اتفاقات خاصی در این زمینه دیده نشده است و یا طرح بیمه زنان خانه دار که باگذشت ده سال از طرح آن تا پایان عمر دولت دهم تنها 200هزار نفر شامل این طرح شدند و با روی کار آمدن دولت یازدهم و واگذاری به آن این طرح به نوعی متوقف شد. در این میان چه کسی و چگونه باید به بیمه زنان خانه دار پیگیری و سر و سامان دهد؟ اگر بخشی از وظایف این معاونت است چرا چنین با حرکت سست و گاهی خبری روبه رو می شود؟ اما پیگیری اجرا در حوزه این معاونت غیر کار خبری مطلب دیگری است؟ چرا هیچ خبری از اجرا و عملکرد این موضوع به مردم داده نمی شود؟
 
قوانینی که با پیگیری و ممارست لازم است مورد توجه قرار بگیرد، منشور حقوق زنان، طرح عفاف و حجاب، اجرای کامل مرخصی 9ماه مادران، بیمه زنان خانه دار، مشاغل خانگی، طرح ساماندهى مد و لباس، طرح تسهیل ازدواج جوانان، تعیین میزان سرانه و سهم زنان از امکانات ورزشى کشور از جمله مصوباتى است که متاسفانه نه تنها تاکنون اقدامات کافى و رضایت بخشى براى اجرایى شدن آنها صورت نگرفته است و بلکه مسئولین ذیربط خصوصاً معاون رئیس جمهور این معاونت برای فرافکنی در رابطه با وظایف و مسئولیت‌های خود در حوزه زنان، اقدام به طرح موضوعات حاشیه ای کرده و در صدد هستند که به این طریق از پاسخگویی نسبت به عملکرد خود طفره روند.
 
در حال حاضر اکثر زنان سرپرست خانوار در جامعه جایگاه مناسب و حمایت کافی ندارند و این مسئله تاثیرات سویی بر کیفیت تربیت فرزندان آنها دارد تا جایی که تبعات جبران ناپذیری بر خانواده آنها وارد کرده اما متاسفانه تا به امروز برنامه منسجمی برای زنان سرپرست خانوار انجام نشده است، البته کارهایی به شکل پراکنده و به صورت موازی کاری بین دستگاه ها به صورت مقطعی انجام شده است و گزارش جامعی از این معاونت صادر نشده است.
 
معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری در روز 23 فروردین 93 طی مصاحبه ای در این خصوص گفته بود: « هم اکنون در مورد طرح بیمه زنان خانه دار در حال گزارشگری هستیم و پس از ارزیابی کارشناسی آن را به مرحله اجرا در می آوریم. اکنون (سال 92) 100میلیارد تومان برای بیمه کردن 200 هزار زن خانه دار در سال جاری در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و این در حالی است که دولت با کسری بودجه چندین هزار میلیاردی تومانی در سال جاری روبه روست و تا هفته زن این لایحه به هیات دولت ارائه می شود و در جایی دیگر با بیان اینکه با نهادهایی مانند سازمان تامین اجتماعی درخواست کرده ایم تا دیدگاههای کارشناسی خود را در این باره ارائه دهند.» حال این سوال پیش می آید که تا کی باید منتظر ماند تا قفل بیمه زنان خانه دار باز شود تا کمی از بار اقتصادی از دوش خانواده ها برداشته شود؟ چرا بعد از آن مصاحبه با گذشت قریب به 2 سال گزارش جامعی از پیگیری و کار کارشناسی و عملکردی گزارشی نداده اند؟ به غیر ایجاد یک موج کوتاه خبری چه محصولی داشته است؟
 
معاون امور بانوان ریاست جمهوری در سخنانی بیان کرد:«در کنار پیگیری افزایش مرخصی زایمان زنان شاغل از سایر سیاست های مربوط به حوزه زنان غافل نیستیم به طور مثال زمینه لازم برای مشارکت لازم کارفرمایان خصوصی به طور جداگانه در حال بررسی است.» مردم می خواهند بدانند این طرح به کجا رسید؟ گزارش کار لطفا نه فقط آمار و اظهار نظر!
 
در اینجا باید به این نکته اشاره کرد که خانم مولاوردی با سخنرانی های مختلف و اعلام دیدگاه و حضور در برنامه ها و مراسم های مختلف به جای گزارش کارکرد، بیشترین وقت خود را به دادن آمار و ارقام که به نوعی یک نوع سیاه نمایی در حوزه زنان است صرف می کند تا با فرافکنی و ایجاد شبهه به جای پرداختن به رسالت های کاری خود اذهان عمومی را به سمت و سویی دیگر از مسئولیت کاری بکشاند.
 
حال سوال این است خانم شهيندخت مولاوردی به عنوان بالاترین مرجع امور زنان و خانواده در دولت که در هیأت دولت در کنار وزراء و دیگر معاونان رئیس جمهور حاضر هستند تا به امروز کارنامه عملیاتی معاونت را ارائه دهند و به جای آمارهای سیاه و یا به نوعی تولید نظریه های مختلف شعاری چه جوابی در مقابل عمل نشدن به مصوبات مجلس و اجرایی نشدن کامل قوانین و لوایح مطروحه در حوزه زنان دارند؟ افزایش مرخصی زنان شاغل چه شد؟ بیمه زنان خانه دار به کجا رسیده است؟  حمایت هایی که در خصوص مشاغل خانگی زنان مطرح بود در چه مرحله ای است؟ برای آرامش یک بانوی شاغل و تامین امنیت شغلی آنها تا به امروز چه اقداماتی صورت گرفته است؟
 
متاسفانه معاون رئیس جمهور طی دوسالی که در این حوزه به عنوان رئیس این تشکیلات دولتی وارد کار شده به جز پرداختن به حواشی و به حاشیه بردن مسائل زنان و سخنان تند و شعاری چه کار ویژه ای انجام داده است و با پرداختن به برخی مسائل کم اهمیت و بعضا بی فایده، حضور در مجالس سیاسی و بعضاً از نوع مجالس سیاسیون مشارکت کنند در فتنه 88 و پیگیری آنها به جای پرداختن به مسائل اساسی قانونی حوزه زنان زمان کاری از دست میرود. از جمله موضوعاتی که عمومیت ارزشی و منفعتی در مسیر دفاع از کیان خانواده و بانوان، مطابق قانون ندارد موضوع حضور زنان در ورزشگاهها است که سرپوش گذاشتن روی برخی کم کاریها و گریز از مسئولیت است. 
 
پس سرکار خانم مولاوردی لطفا به جای پرداختن به مسائل دست چندم بانوان و توهين به مردان در جلسات مختلف حداقل به اجرایی کردن موارد قانونی بر زمین مانده یا فراموش شده یا ... بپردازید، اجرایی کردن قوانین حوزه افزایش مرخصی زایمان مادران، بیمه زنان خانه دار، تسهیل ازدواج جوانان.
 
اما سابقه سخنان بسيار زشت و زننده معاون رييس جمهوري و وعده هاي بر زمين مانده اين خانم معاون به اينجا ختم نميشود و مشت نشانه خروار است...
 
انتهاي پيام/
 
يکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 427904
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *