۰

"نظارت اقتصادی" در دستور کار نمایندگان مجلس دهم باشد/نیاز به تصویب قوانین جدید اقتصادی است

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه نمایندگان باید نظارت اقتصادی خود را نسبت به عملکرد دولت قوی تر کنند، گفت: نمایندگان مجلس دهم باید یکسری قوانین جدید در حوزه اقتصاد تصویب کنند و در این میان قوانینی که نقص دارند را بررسی، تصحیح و اجرای آنها را تسهیل کنند.
"نظارت اقتصادی" در دستور کار نمایندگان مجلس دهم باشد/نیاز به تصویب قوانین جدید اقتصادی است
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، مهدی تقوی‌، اقتصاد‌دان و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تهران نیوز؛ با اشاره به اولویت های کاری مجلس دهم شورای اسلامی، گفت: نمایندگان مردم باید جلوی تصویب قوانین که تاثیر مخرب بر اقتصاد کشور دارد را بگیرند.
وی با بیان اینکه هم اکنون نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید قوانینی را مطرح و تصویب کنند که رشد اقتصادی و کاهش فقر در جامعه را رقم بزند، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت اقتصادی برخی دهک ها به دلیل رشد منفی اقتصاد، بیکاری، تورم و رکود طی سالهای گذشته اصلا مناسب نیست.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ضمن تاکید بر اینکه اگر برنامه های اقتصادی درست انجام شود، اقتصاد کشور شکوفا می شود، ادامه داد: نمایندگان خانه ملت باید کاری کنند تا فاصله طبقاتی موجود در جامعه کاهش و از بین برود و این مهم با عادلانه شدن توزیع درآمد و ایجاد اشتغال محقق می شود.
این اقتصاد‌دان با اشاره به اینکه سیستم درمانی کشور نیز دچار آسیب است و باید در این زمینه قوانینی تصویب کنند که شرایط سرمایه گذاری بیش از گذشته در این بخش فراهم شود، افزود: با تصویب قوانین تاثیرگذار و مناسب این امر محقق می شود.
تقوی‌ با بیان اینکه مجلس دهم و دولت یازدهم باید با همدیگر تعامل داشته باشند تا وضعیت زندگی مردم بهبود یابد، گفت: می توان گفت نمایندگان خانه ملت در مجلس دهم شورای اسلامی باید یکسری قوانین جدید در حوزه اقتصاد تصویب کنند و در این میان قوانینی که نقص دارند را بررسی، تصحیح و اجرای آنها را تسهیل کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: نمایندگان باید جنبه قانونی نظارتی خود را فراموش نکنند و نظارت اقتصادی خود را نسبت به عملکرد دولت قوی تر کنند.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 428036
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *