۰

راه‌اندازی مجمع خیرین زمینه‌ساز توسعه زیرساخت‌های انتقال خون/ مراکز اهدای خون استاندارد نیست

قائم‌مقام وزیر بهداشت در مشارکت‌های اجتماعی با اشاره به اینکه راه‌اندازی مجمع خیرین زمینه‌ساز توسعه زیرساخت‌های انتقال خون است، گفت: مراکز اهدای خون تهران به غیر از مرکز وصال عملا استاندارد نیست.
راه‌اندازی مجمع خیرین زمینه‌ساز توسعه زیرساخت‌های انتقال خون/ مراکز اهدای خون استاندارد نیست
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، محمدهادی ایازی در مراسم آغاز ساخت 5 مرکز بزرگ اهدای خون در تهران اظهار داشت: در حال حاضر در تهران یک مرکز اهدای خون استاندارد داریم و آن هم مرکز وصال است و مراکز دیگر عملا استاندارد نبوده یعنی فضای مناسب برای اهدای خون را ندارند.
وی با اشاره به اینکه ساخت 5 مرکز بزرگ اهدای خون سبب افزایش مراکز استاندارد می‌شود که ان‌شاءالله به زودی بتوانیم شاهد به بهره‌برداری شدن آن باشیم.
قائم‌مقام وزیر بهداشت در مشارکت‌های اجتماعی ادامه داد: مراکز سیار اهدای خون نیز پیش‌بینی شده تا مردم بتوانند از این طریق نیز در مواقع عادی و اضطرار نسبت به اهدای خون اقدام کنند. بنابراین در سطح شهر تهران با ساخت و راه‌اندازی 5 پایگاه بزرگ و 8 ایستگاه سیار قطعا کمبود در زمینه مراکز اهدای خون نخواهیم داشت.
ایازی با بیان اینکه در سطح شهر تهران بانک صنعت و معدن همکاری داشته تا 5 پایگاه انتقال خون را بسازد، گفت: برای سال 95 هم احداث مراکز اهدای خونی در سطح مراکز استان‌های دیگر با اولویت 10 کلانشهر در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: ما سراغ بنگاه‌های اقتصادی دیگری از جمله بانک‌ها خواهیم رفت و از ظرفیت آنها برای توسعه زیرساخت‌های انتقال خون استفاده می‌کنیم. و سازمان انتقال خون به این نتیجه رسیده که توسعه زیرساخت‌ها بدون مشارکت مردم و بنگاه‌های اقتصادی امکان‌پذیر نیست و با منابع دولتی نمی‌توان این کمبودها را برطرف کرد.
قائم‌مقام وزیر بهداشت در مشارکت‌های اجتماعی ادامه داد:‌با راه‌اندازی مجمع خیرین انتقال خون همانطور که در اهدای خون تا به حال اتکای ما به مردم بوده در توسعه زیرساخت‌ها هم به مردم گذاشته شده و در آینده شاهد خواهیم بود که پایگاه‌های متعدد انتقال خون در سطح کشور داشته باشیم. بنابراین با این موضوع زمانی که مردم برای اهدای خون مراجعه می‌کنند می‌توانند در یک فضای بسیار خوب نسبت به این عمل اقدام کنند.
ایازی ابراز امیدواری کرد که هر چه سریع‌تر 5 مرکز بزرگ اهدای خون در تهران به بهره‌برداری برسد و مردم بتوانند از تجهیزات و امکانات این محل‌ها بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/ فارس
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 428187
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *