۰

دولت گفته بود که در سال جاری اولین هواپیمای ایرباس به کشور می آید؛فرصتی تا پایان سال باقی‌ نمانده/بانک‌ها هنوز با مشکلات زیادی برای انتقال ارز و امور بانکی مواجه‌‌اند/مردم وعده های دولت را فراموش نمی‌کنند

رئیس کمیسیون عمران در با اشاره به صحبت‌های اخیر عراقچی در خصوص فروش هواپیما به ایران با اجازه آمریکا گفت: وعده‌های داده شده به مردم یک سررسیدی دارد و مردم همواره وعده‌های انتخاباتی دولت را به عنوان یک مطالبه از آن‌ها پیگیری خواهند کرد و در صورت مشاهده بدقولی در اجرای آن‌ها جواب دولت را خواهند داد.
دولت گفته بود که در سال جاری اولین هواپیمای ایرباس به کشور می آید؛فرصتی تا پایان سال باقی‌ نمانده/بانک‌ها هنوز با مشکلات زیادی برای انتقال ارز و امور بانکی مواجه‌‌اند/مردم وعده های دولت را فراموش نمی‌کنند
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، سید مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به صحبت‌های اخیر عراقچی در خصوص فروش هواپیما به ایران با اجازه آمریکا گفت: موضوع خرید هواپیما یا سایر وعده‌های داده شده به مردم یک سررسیدی دارد و دولت برای محقق کردن این وعده‌ها یک زمانی دارد.
 
وی افزود: گفته شده بود که در سال جاری اولین فروند هواپیمای ایرباس تامین خواهد شد و فرصتی هم تا پایان سال باقی‌ نمانده است. از طرفی هم سایر قول‌ها و وعده‌هایی که از طرف دولت داده شده بود باید در یک زمانبندی عملی شود.
 
رئیس کمسیون عمران با بیان اینکه مردم وعده های دولت را فراموش نمی‌کنند، اظهار داشت: علیرغم اینکه مسئولان دولتی گفته بودند مشکلات بانکی ما حل شده و رئیس جمهور در روز اول اجرای برجام که همه‌جا تعطیل بود گفتند یک‌هزار ال‌سی آزاد شده، اما امروز می‌بینیم که این مشکل حل نشده است و بسیاری از بانک‌ها پس از گذشت یک ماه هنوز با مشکلات زیادی برای انتقال ارز و امور بانکی مواجه‌اند.
 
هاشمی با بیان اینکه مسئولان ارشد دولتی باید بدانند که قول‌هایی که داده‌اند در ذهن مردم خواهد ماند گفت: اگر این قول‌ها در زمان خودش عملی نشود، مردم این برداشت را خواهند داشت که دولتی‌ها یک‌سری وعده‌‌هایی در دوره انتخابات برای جلب آرای مردم داده‌اند و بعد از رای آوردن این وعده‌ها به امان خدا رها شده است.
 
وی ادامه داد: مردم همواره وعده‌های انتخاباتی دولت را به عنوان یک مطالبه از آن‌ها پیگیری خواهند کرد و در صورت مشاهده بدقولی در اجرای آن‌ها جواب دولت را خواهند داد.
 
رئیس کمیسیون عمران با اشاره به اینکه نباید وعده سر خرمن در گفتمان مسئولان دولتی شکل بگیرد عنوان کرد: به نظر من الان که دولت می‌گوید بحث سوئیفت حل شده، منابع ارزی که ما در خارج از کشور داریم را بیاورند داخل و پشتوانه‌های مالی داخلی کشور را تقویت کنند.
 
هاشمی با اشاره به موضوع ایرباس‌ها ادامه داد: امروز 5 درصد از مردم ما از حمل و نقل هوایی بهره می‌برند و بخش قابل توجه‌ای از حمل و نقل ریلی و جاده‌ای استفاده می‌کنند و دولت باید تلاش کند تا حمل‌ونقل ریلی شهری و برون شهری را با سرعت توسعه دهد.
 
وی با اشاره به فرسودگی بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: بهتر است که از این فرصتی که در اختیار ما قرار گرفته برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و بین شهری استفاده کنیم تا درصد بیشتری از مردم از این موضوع نفع ببرند.
 
رئیس کمیسیون عمران گفت: قرار مجلس با دولت بر این بوده که بخش خصوصی در همه جا مورد توجه قرار گیرد ولی ما تا کنون این را از طرف دولت ندیده‌ایم و امیدواریم که این موضوعات در دستور کار قرار بگیرد تا اقتصاد هم از این بن بست خارج شود.
 
هاشمی با اشاره به اولویت رسیدگی به وضعیت بازار مسکن اظهار داشت: اگر دولت یک توجه جدی به بحث تولید و تامین منابع مورد نیاز در بازار مسکن داشته باشد، وضعیت مسکن بهتر خواهد شد.
انتهای پیام/ راه دانا
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 428244
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *