۰

باید جهان اسلام را از تفکر تکفیر مصون کرد/ جنوب یمن جولانگاه القاعده است

معاون امور بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب ضمن تأکید بر اقدامات فرهنگی در سطح منطقه و بین‌المللی گفت: جهان اسلام را باید از تفکر تکفیر مصون کرد.
باید جهان اسلام را از تفکر تکفیر مصون کرد/ جنوب یمن جولانگاه القاعده است
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، در سخنان آغازین خود در همایش «جمهوری اسلامی ایران؛ فرصت‌ها و تهدیدهای فرهنگی افراط‌گرایی» ضمن تشکر از برگزاری چنین همایش هایی توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: در خارج از مرزهای کشورمان، شاهد حوادث مختلفی در سطح جهان هستیم که شاید بتوان از میان همه آنها به چند موضوع مهم اشاره کنیم.
وی نخستین مسئله مهم در حوادث سال جاری را رشد اسلام‌گرایی در یمن برشمرد و گفت: حوادث یمن و کشتار قریب به 11 ماهه مردم این کشور توسط عربستان سعودی، منجر به مشخص شدن ماهیت عربستان شد.
جنوب یمن؛ جولانگاه القاعده
وی رشد القاعده و افراط گرایی در منطقه را یکی از نتایج تهاجم عربستان به یمن نام برد و افزود: جولانگاه القاعده، جنوب یمن بود و این هدیه‌ای است که عربستان به گروه‌های تروریستی اهداء کرده است.
معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، حادثه دوم را بحث توانمندی گروه‌های مقاومت دانست و افزود: توانمندی گروه‌های مقاومت به گونه‌ای است که اسرائیل جرأت هیچ‌گونه هجمه‌ای را به حزب‌الله و سایر گروه‌های مقاومت ندارد.
وی موضوع برجام و مذاکرات هسته‌ای را حادثه سوم در سال 1394 عنوان کرد و گفت: با اهتمام جدی به رهنمودهای مقام معظم رهبری هم در شروع مذاکرات و هم در فرآیند و تصویب نهایی و همچنین، در نحوه اجرا، هدایت و مدیریت‌های راهبردهای ایشان و تلاش تیم مذاکره‌کننده بود که در موضوع هسته‌ای به موفقیت دست‌ یافتیم.
حجت الاسلام و المسلمین قمی، در ادامه ضمن اشاره به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، گفت: مسئله دیگری که امسال با آن مواجه بودیم، انجام دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بود که در روزهای اخیر صورت گرفت. نخستین معنای این انتخابات، نهادیه شدن مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران و مشارکت 62 درصد از مردم بود؛ در حالیکه عناصر ضد انقلاب این انتخابات را شکست‌خورده میخواندند اما ما شاهد حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی بودیم.
وی، معنای دیگر این انتخابات را تقویت انگیزه و روحیه دوستداران انقلاب در خارج از کشور دانست و گفت: مردم کشورمان با مشارکت گسترده خود و برپایی انتخابات شکوهمند توانستند انگیزه دوستداران انقلاب و مدافعان در سوریه، یمن و فلسطین را افزایش دهند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به بحث فرصت‌ها و تهدیدهای فرهنگی افراط‌گرایی، اشاره و تصریح کرد: اینکه در سال آینده در خصوص مسئله تکفیری و افراطیها با چه تهدید‌هایی مواجه هستیم و چه فرصت‌هایی داریم، لازم است تا ابتدا به شش حوزه مواجه این تهدید‌ها اشاره شود.
معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، تروریسم، شیعه، مقاومت، حقوق بشر و امنیت انرژی را از عوامل تهدیدزا در سال آتی برشمرد و ضمن تشریح آن، بر بهر‌ه‌گیری از سیاست‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی برای مقابله با عوامل تهدیدزا تاکید کرد و افزود: لازم است از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اجلاس‌های منطقه‌ای علیه تروریسم به منظور همکاریهای اطلاعاتی، سیاسی و اجتماعی با همکاری کشورهای همسو برگزار شود.
ایران؛ پرچم‌دار امنیت و مبارزه با تروریسم
وی در ادامه به تقویت گفتمان ضد تروریسم بودن نظام جمهوری اسلامی ایران، اشاره کرد و گفت: ایران جزء پیشگامان مبارزه با تروریسم و پرچم‌دار این حوزه است، فلذا باید کارهای فرهنگی در سطح منطقه و بین‌الملل ادامه یابد.
معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، بیان کرد: مسئله بعدی، مصونیت سازی حهان اسلام از اقدامات تروریستی و معطوف شدن آن به خارج از جهان اسلام، سیاستی است که باید بدان توجه کنیم. در عین حال، پیش‌بینی ما این است که داعش به عنوان خطرناک‌ترین گروه تروریستی در سال 95 باقی میماند.
تداوم حفظ حلقه مقاومت در سوریه در سال آینده
وی ضمن اشاره به بحث مقاومت، جمهوری اسلامی ایران را مهم‌ترین محور حمایت از مقاومت نام برد و گفت: قدرت برتر جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی اصلی مقاومت است اما در این مسیر، دو چالش در برابر مسئله مقاومت وجود دارد که نخستین مسئله، سوریه است زیرا علیرغم آتش بسی که انجام شده، احتمالاً در سال آینده این جنگ اما با شدت کمتری ادامه یابد و دومین چالش، دامن زدن به فرقه‌گرایی جنگ شیعه و سنی برای ضربه زدن به عنصر مقاومت است.
معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، ضمن تاکید بر همگرایی بیشتر به مسایل منطقه، به موضوع حقوق بشر اشاره کرد و گفت: برآورد ما این است که مسئله حقوق بشر در سال 95 همچنان استمرار فشار علیه ایران است و احتمالا تحریم‌های جدیدی را در پی داشته باشد.
وی در سخنان پایانی خود، یادآور شد: ما باید همواره مدافع حقوق بشر باشیم و تهدید‌هایی که فکر میکنیم در سال 95 کاهش مییابد را به صورت کارشناسی شده و سازمان‌یافته بررسی کنیم که در این مسیر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی میتواند مثمرثمر واقع شود.
انتهای پیام/ فارس
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 428338
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *