۰

افزایش نرخ بلیت وسایط نقلیه ضربه اصلی را به قشر کم درآمد جامعه وارد می‌کند/ مدیریت بازار بلیت در کشور به صورت تقویمی است

نماینده مردم جهرم گفت: با افزایش نرخ بلیت وسایط نقلیه، اقشار کم درآمد جامعه از سفرهای نوروزی باز خواهند ماند و ضربه اصلی به این افراد وارد خواهد شد.
افزایش نرخ بلیت وسایط نقلیه ضربه اصلی را به قشر کم درآمد جامعه وارد می‌کند/ مدیریت بازار بلیت در کشور به صورت تقویمی است
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آناج با انتقاد از افزایش 30 درصدی نرخ بلیت هواپیما، 20 درصدی نرخ بلیت قطار و 15 درصدی نرخ بلیت اتوبوس، اظهار داشت: این نوسانات قیمت در آستانه عید نوروز موجب شده تا اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه عطای سفر را به لقای آن ببخشد.
وی ادامه داد: دولت باید در راستای حمایت از افراد کم درآمد حداقل افزایش قیمت‌ها را به بعد از عید و تعطیلات موکول کند چراکه افزایش نرخ بلیت‌ها به کاهش سفرهای نوروزی منجر خواهد شد.
نماینده مردم جهرم در مجلس با بیان اینکه در صورت افزایش نرخ بلیت هواپیما و قطار مردم سفر با اتوبوس را به سایر وسایط نقلیه ترجیح خواهند داد، ابراز کرد: چنانچه سفرهای زمینی زیاد شود به تبع آن تصادفات جاده‌ای و ترافیک نیز افزایش خواهد یافت.
وی متذکر شد: دولت باید ساز و کار معینی را برای افزایش نرخ وسایط نقلیه در اواخر سال تدبیر کند چراکه این افزایش‌ها تبعات بسیاری را در پی دارد و ضربه اصلی را به قشر متوسط و کم درآمد وارد می‌کند.
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به سوء استفاده سودجویان از بازار بلیت در ایام تعطیلات، تصریح کرد: افزایش بی سابقه نرخ بلیت قطار در سالروز شهادت امام رضا(ع)، عید نوروز و سایر مناسبت‌ها نشان از بی برنامگی و مدیریت بازار بلیط به شکل تقویمی دارد.
وی افزود: باید قیمت بلیت وسایط نقلیه در ایام خاصی از سال که مصادف با افزایش سفرهاست ثابت بماند تا از سوء استفاده سودجویان جلوگیری شود؛ این افزایش‌ها با حمایت از مردم منافات دارد.
انتهای پیام/
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 428374
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *