۰

سرقت مرگبار گاوصندوق

کارمند اخراجی که برای اجرای نقشه سرقت از گاوصندوق شرکت، نگهبان را کشته بود، با تائید حکم مجازاتش به‌زودی قصاص می‌شود.
سرقت مرگبار گاوصندوق
به گزارش سرویس حوادث تفتان ما، به نقل از جام جم، آذر سال 92 پس از گزارش قتل مردی در یک شرکت در محله تهرانپارس این پرونده تشکیل شد.
با حضور مأموران در محل جنایت که یک شرکت بود، مشخص شد نگهبان شرکت توسط افرادی به قتل رسیده و جسد وی در زمان مراجعه کارکنان به محل کارشان، در پشت میز اتاقک نگهبانی و با دستان بسته پیدا شده است.
 
بنابراین تلاش برای شناسایی عامل یا عاملان جنایت آغاز شد. تحقیقات نشان داد قاتل یا قاتلان با انگیزه سرقت گاوصندوق حاوی مبلغ 40‌ میلیون تومان پول نقد وارد ساختمان شده و پس از کشتن نگهبان، قصد خارج‌کردن گاوصندوق با استفاده از یکی از خودروهای نیسان شرکت را داشته‌اند.
 
که به علت بزرگی و سنگینی گاوصندوق و با وجود انتقال آن به داخل حیاط شرکت، موفق به این کار نشده و محل را ترک کرده‌اند. تجسس‌ها برای شناسایی قاتل آغاز شد و مأموران به یکی از کارمندان اخراجی این شرکت که به دلیل اعتیاد از شرکت اخراج شده بود مظنون شده و در نهایت موفق به دستگیری این مرد شدند و او را تحت بازجویی قرار دادند.
 
وی در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: « به‌خاطر اعتیاد از شرکت اخراج شده بودم. برای همین از سه ماه قبل تصمیم به سرقت از داخل شرکت گرفتم.
تا این‌که روز حادثه همراه پسرعمه‌ام با موتورسیکلت به شرکت رفتیم. منتظر ماندیم تا خیابان خلوت شود.
 
بعد از ورود به حیاط درحالی‌که رضا بیرون شرکت مراقب بود، متوجه شدم چراغ اتاق نگهبانی خاموش است. برای همین سراغ گاوصندوق رفتم. اما نگهبان بیدار شد و مرا دید.
برای همین مجبور شدم او را به قتل برسانیم تا مرا لو ندهد. پسرعمه‌ام ضربه‌های مشت به او زد و من نیز گردن و گلوی او را فشار دادم تا دیگر از حرکت افتاد.
 
ما پس از قتل، گاوصندوق را از آنجا خارج و به‌زحمت به حیاط شرکت منتقل کردیم، اما هرقدر تلاش کردیم، نتوانستیم گاوصندوق را داخل نیسان بگذاریم و تنها پس از برداشتن 40‌ هزار تومان پول نقد داخل یکی از میزهای اتاق مالی، از شرکت بیرون آمدیم و از محل دور شدیم».
 
با اعترافات این مرد، پسرعمه‌اش نیز دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد.با اعترافات متهمان، پرونده آنها برای رسیدگی به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
پس از برگزاری جلسه محاکمه، قضات دادگاه متهم ردیف اول را به قصاص و زندان و متهم ردیف دوم را نیز به زندان محکوم کردند. حکم قصاص در دیوانعالی کشور تائید و حکم حبس نقض شد.
 
این‌بار متهم در شعبه دهم دادگاه کیفری محاکمه شد که با رد اتهام سرقت مقرون به آزار گفت: من قبل از سرقت قتل را انجام دادم و اتهام خود را قبول ندارم و هیچ آزاری درکار نبود. فقط نگهبان را کشتیم که به همین‌دلیل ‌به قصاص محکوم شدم.
قضات پس از دفاعیات مرد اعدامی او را به‌دلیل سرقت به ده سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم کردند که حکم مجازات در شعبه اول دیوانعالی کشور تائید شد.
انتهای پیام/
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 428409
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *