۰

17 مرکز انتقال خون در پایتخت تعطیل می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون ایران با اشاره به راه‌اندازی 5 مرکز بزرگ اهدای خون در تهران، گفت: زمانی که این مراکز احداث شوند، 17 مرکزی که فضای کوچک و نامناسبی دارند، تعطیل خواهد شد.
17 مرکز انتقال خون در پایتخت تعطیل می‌شود
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، بهادر کاظمی در رابطه با راه‌اندازی 5 مرکز بزرگ اهدای خون، اظهار داشت: سازمان انتقال خون ایران به عنوان نهادی عمومی برای انجام فعالیت‌ها و مأموریت‌های محوله خود از بودجه‌های عمومی بهره می‌گیرد با این حال با توجه به لزوم تکریم اهداکنندگان خون و گسترش روز‌افزون خدمات انتقال خون در جامعه همچنین وارد شدن این سازمان به خدمات نوین و پیشرفته در حوزه طب انتقال خون نیاز به بهره‌مندی از اعتبارات ویژه کاملاً احساس می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بودجه‌های دولتی پاسخگوی نیاز سازمان انتقال خون نیست، گفت: لازم است خیرین در این رابطه همکاری داشته باشند که خوشبختانه در حال حاضر اقدامات مناسبی در این راستا صورت گرفته است.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه در استان تهران 18 مرکز انتقال خون وجود دارد که به غیر از مرکز وصال مابقی از نظر فضا محدودیت زیادی داشته، گفت: زمانی که اهداکنندگان برای اهدای خون مراجعه می‌کنند فضا برای انتظار و پارک ماشین آنها معمولاً وجود ندارد و با تحمل شرایط سخت موجود نسبت به انتقال خون اقدام می‌کنند.
کاظمی ادامه داد: زمانی که این بحث در مجمع خیرین انتقال خون مطرح شد، مقرر گشت که مشکل کمبود مراکز خون‌گیری برطرف شود و در 5 نقطه شهر تهران زمین‌هایی با همکاری شهرداری در این رابطه اختصاص داده شود.
وی در پاسخ به اینکه آیا پرسنل و پزشکان مورد نیاز 5 مرکز بزرگ اهدای خون پیش‌بینی شده است یا خیر، گفت:‌زمانی که این 5 مرکز بزرگ در شهر تهران احداث شوند، 17 مرکزی که فضای کوچک و نامناسب داشته تعطیل خواهد شد و پرسنل و نیروهایش را به این 5 مرکز جدیدی که در مساحت‌های مناسب ساخته شده و با استانداردهای روز دنیا تجهیز شده منتقل می‌کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون ایران اظهار داشت: تلاش کرده‌ایم که 5 مرکز بزرگ با یک ساختار معماری مشخص و یکنواخت طراحی شود و با الگوبرداری از معماری ایرانی ـ اسلامی ساخت آن انجام گیرد.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 428527
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *