۰

روستایی که نه مهاجر دارد و نه جوان بیکار+تصاویر

یکی از صنعتگران سمقاوری که تجربه‌ی ۱۵ ساله در هنر منبت دارد گفت: این هنر از سال ۷۰ سال پیش توسط یکی از صنعتگران وارد سمقاور و به مردم معرفی شد.
روستایی که نه مهاجر دارد و نه جوان بیکار+تصاویر
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از سلام کمیجان؛ سمقاور یکی از روستاهای شهرستان کمیجان استان مرکزی است که جوانانش تمایلی به مهاجرت ندارند! آنها راهکار ماندگاری در روستایشان را دریافته‌اند و تولیدکنندگانی موفق هستند.
حسین جهانشاهلو یکی از صنعتگران سمقاوری که تجربه‌ی ۱۵ ساله در هنر منبت دارد در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: این هنر از سال ۷۰ پیش توسط یکی از صنعتگران وارد سمقاور شده و به مردم معرفی شد.

جهانشاهلو با بیان اینکه هنر منبت کاری به خوبی توانسته است در روستای سمقاور جا باز کند و به مراحل موفقیت برسد گفت: حدود ۲۵ تا ۳۰ سال قبل عده ای از جوانان این روستا به تهران رفته و آموزش های لازم در خصوص این حرفه را فرا گرفتند و دوباره به روستای خود برگشته و ضمن احداث کارگاه، راه را  برای دیگر اهالی نیز بازکردند.
وی افزود: شغل اصلی بنده ساخت مبل و صنایع دستی است، اما در روستای سمقاور بیش از ۱۰۰ کارگاه منبت کاری دیگر وجود دارد که در رشته های مختلف منبت کاری و نجاری فعالیت دارند.
این کارآفرین گفت: حدود ۸ نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر به طور غیر مستقیم در کارگاه بنده فعالیت می کنند و کسب درآمد توسط این جوانان موجب شد تا دیگران نیز از آنان پیروی کنند و آهسته آهسته این روستا به قطب تولید مبل و منبت استان مرکزی تبدیل شد.
جهانشاهلو تصریح کرد: اکثر تولیدات این روستا و کارگاه بنده به شهرهای بزرگ کشور مانند اصفهان، قم، تهران و تبریز فرستاده می شود.
وی از شروع فعالیت خود گفت و افزود: بنده به تنهایی وارد این کار شدم و سرمایه اولیه من حدود ۷۰۰ هزار تومان بود،اما توانسته ام با پشتکار این سرمایه ی خود را چندین برابر کرده و برای تعداد زیادی از جوانان شغل ایجاد کنم.
منبت کار سمقاوری اضافه کرد: عمده تولیدات این کارگاه را مبلمان منزل تشکیل می‌دهد و محصولاتی همچون مجسمه‌های چوبی از دیگر محصولات این کارگاه است که خدا را شکر درآمد خوبی هم از این کار برای بنده حاصل می شود.
جهانشاهلو خاطر نشان کرد: اکنون که اهالی روستا ظرفیت زیادی ایجاد کرده اند، مسئولان نیز باید با نگاه ویژه به حل مشکلات و رونق بیشتر این منطقه کمک کنند.
پایگاه اطلاع رسانی سلام کمیجان در گزارش های بعدی، بیشتر از نوع فعالیت این روستا توضیح خواهد داد.







نمونه کارهای تولید شده در این کارگاه

 

انتهای پیام/
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۰
کد مطلب: 428684
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *