لزوم تغییر در سیاست‌های اقتصادی دولت در سال 95/ وزیر کار راهی مجلس خواهد شد/آیا بسته سوم خروج از رکود دولت در اقتصاد کشور تحول ایجاد خواهد کرد؟

20 اسفند 1394 ساعت 9:49

موسی الرضا ثروتی با اشاره به رکود اقتصادی حاکم در کشور و وعده‌ و وعید‌هایی که دولت طی سه سال گذشته در خصوص حل مشکل رکود به مردم داده است اظهارداشت: رئیس جمهور بسته‌ی خروج از رکود دیگری را هم پیشنهاد خواهند داد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که این بسته مثل دوبسته قبلی بی‌اثر خواهد بود یا در اقتصاد کشور تحول ایجاد خواهد کرد.


به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به رکود اقتصادی حاکم در کشور و وعده‌ و وعید‌هایی که دولت طی سه سال گذشته در خصوص حل مشکل رکود به مردم داده است اظهارداشت: دولت، بالاخره دولت امید است و با همین وعده‌هایی که می‌دهند ما باید امیدوار باشیم!
وی افزود: دولتی‌ها مطرح کرده‌اند که یک میلیون 700هزار شغل ایجاد شده که ما به عنوان نمایندگان مردم وجود خارجی آن‌ها را ندیده‌ایم و تعدادی از نمایندگان به همین دلیل از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  سوال خواهند کرد که در مجلس حاضر شود و در این خصوص توضیحاتی را ارئه کند.
عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسابات مجلس تصریح کرد: نمایندگان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌خواهند تا در خصوص شغل‌هایی که می‌گویند ایجاد شده، توضیح دهد که این یک میلیون و 700هزار شغل ایجاده شده در کجا بوده که نه مردم و نه نمایندگان مردم آن را به صورت ملموس احساس نکر‌ده‌اند.
ثروتی با بیان اینکه نمایندگان سوالات خود را به کمیسیون ارائه داده‌اند و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به زودی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان حاضر خواهد شد عنوان کرد: میزان بیکاری در کشور ما رو به رشد است و میزان بیکاران ما از سه میلیون نفر به پنج میلیون نفر رسیده و باید دولت هرچه سریعتر برای رفع این مشکل اقدامات اساسی را انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه دولت باید برای رسیدن به رونق اقتصادی در سال 95 در سیاسیت‌های اقتصادی خود تغییراتی را ایجاد کند گفت: دولت یازدهم در سال 94 دو بسته خروج از رکود را ارائه داد که هیچ‌کدام از این بسته‌ها به صورت کامل اجرا نشد که بخواهیم از علل ناکامی بسته‌های خروج از رکود دولت صحبت کنیم.
عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: رئیس جمهور بسته‌ی خروج از رکود دیگری را هم پیشنهاد خواهند داد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که این بسته مثل دوبسته قبلی بی‌اثر خواهد بود یا در اقتصاد کشور تحول ایجاد خواهد کرد.
ثروتی با اشاره به روند تصویب بودجه سال 95 اظهار داشت: با توجه به تاخیری که در ارائه لایحه بودجه و برنامه ششم توسعه به مجلس وجود داشت، برنامه پنجم توسعه یک سال دیگر تمدید شد و لایحه بودجه سال 95 هم احتمالا تا پایان اردیبهشت ماه 95 مصوب شود.
انتهای پیام/ راه دانا


کد مطلب: 428943

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/428943/لزوم-تغییر-سیاست-های-اقتصادی-دولت-سال-95-وزیر-کار-راهی-مجلس-خواهد-آیا-بسته-سوم-خروج-رکود-اقتصاد-کشور-تحول-ایجاد

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir