۰

پتک واردات ناصحیح بر سر کارگران/ تهدید اشتغال کارخانجات روغن کشی

واردات کنجاله و روغن خام باعث شده است که اشتغال کارگران در کارخانجات روغن کشی با تهدید روبرو شود.
پتک واردات ناصحیح بر سر کارگران/ تهدید اشتغال کارخانجات روغن کشی
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از سرویس اقتصادی شبکه اطلاع رسانی مرصاد، یکی از مهم ترین اقداماتی که دولت بایستی برای حمایت از بخش تولید داخل کشور و همچنین اشتغالزایی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام دهد، ایجاد شرایط مساعد برای فعالیت کارخانجات است.
 
در این راستا سامان دادن واردات برخی از کالاها منجر شده است که به تولید در داخل ضربات جبران ناپذیری وارد شود به طوری که تعطیلی بسیاری از واحد های تولیدی را تهدید می کند.
 
واردات کنجاله و روغن خام به جای دانه روغنی مدت هاست که گریبان واحد های کارخانجات روغن‌کشی را گرفته و به عنوان یک عامل تهدید کننده منجر به فشارهای مضاعفی به این کارخانجات شده است.
 

 
در همین راستا انجمن صنفی صنایع روغن‌کشی ایران اعلام کرده است که در شرایط کمبود دانه روغنی، اگر دولت تدبیری نکند، با واردات کنجاله و روغن خام به جای دانه روغنی، تعطیلی کارخانجات روغن‌کشی در سال 1395 قطعی است.
 
با توجه به این شرایط و عدم رسیدگی مناسب به این مسئله از سوی دولت برای حل مشکل کارخانجات روغن کشی باید منتظر بود که خبرهایی در خصوص تعطیلی این واحدهای اشتغالزایی به گوش برسد.
 
مشکلی که پس از یک سال هنوز حل نشده است
 
سال گذشته بود که دبیر انجمن صنایع روغن‌کشی ایران اعلام کرد: واردات بی‌رویه روغن خام باعث تعطیلی برخی کارخانه‌های روغن‌کشی شده و در این شرایط مسوولان وزارت کشاورزی نیز سکوت کرده‌اند.
 
سبقتی گفته بود: 27 کارخانه روغن‌کشی با ظرفیت بیش از 4.5 میلیون تن در کشور وجود دارد که به دلیل سیاست‌های نادرست اقتصادی به تعطیلی کشیده شده است.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 428949
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *