۰

جوانان به دنبال کار پشت میزی نباشند/ اقتصاد مقاومتی راهکار رفع مشکلات

یک کارآفرین اقتصادی ضمن توصیه به جوانان برای روی آوردن به کارهای اشتغالزا و زودبازده گفت: جوانان به دنبال کار پشت میزی نباشند و بابکارگیری از توان تخصصی و زور بازوی خود به کسب روزی حلال بپردازند.
جوانان به دنبال کار پشت میزی نباشند/ اقتصاد مقاومتی راهکار رفع مشکلات
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از زاهدانه، معتقد است در روزگاری که مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و رهبر انقلاب تنها راه رهایی از این مشکل را روی آوردن به تولیدات بومی و اقتصاد مقاومتی عنوان کردند، بد نیست که افراد به ویژه جوانان به سراغ مشاغلی بروند که نه تنها به سرمایه و امکانات زیاد نیاز ندارد بلکه در راستای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی هم گام برداشته و با داشتن عظمی راسخ و پشتکار، درآمد مناسبی را برای خود و اطرافیانشان تامین کنند.
اینها گفته های جوان 30 ساله سیستانی هادی داور یکی از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی در منطقه هیرمند است که علی رغم داشتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته ریاضی با استفاده از تسهیلات بسیج سازندگی قریب به شش سال است که مشغول به دامداری بوده بگونه ای که با همت و غیرت خود توانسته گامی در جهت اشتغالزایی و کمک به رفع مشکلات اقتصادی بردارد.
این کارآفرین اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در زمان دانشجویی علاوه بر اینکه به تدریس خصوصی ریاضی پرداختم در مشاغلی همچون لوله کشی، تعمیر آبگرمکن، نصب آیفون و تعمیرات گوشی موبایل به صورت دستی نیز مشغول به فعالیت شدم و از این طریق به درآمدزایی پرداختم.
وی با اشاره به اینکه در نمایشگاهی که با موضوع یادواره شهدای بسیجی برگزار شده بود توانست با عرصه های اقتصاد مقاومتی و بسیج سازندگی آشنا شود، افزود: با ورود به این عرصه علاوه بر اینکه زمینه اشتغالزایی را برای خود و خانواده ام فراهم کردم، شش نفر دیگر را نیز در این زمینه بطور مستقیم و غیرمستقیم مشغول بکار کردم تا آنها هم در این زمینه درآمدی برای خود کسب کنند.
داور با اشاره به اینکه در فکر توسعه دامداری خود می باشد، بیان داشت: تاکنون نه تنها گوشت مصرفی مورد نیاز خانواده خود را تامین کرده بلکه با عرضه گوشت و شیر تازه به بازار درآمدزایی خوب و مناسبی از این زمینه برای خود به وجود آورده بگونه ای که در عرض یکماه با نگهداری 5 راس گاو شیرده و 40 راس گوسفند حدود سه میلیون تومان درآمد از این طریق کسب کرده است.
وی رمز موفقیت خود را " کار کردن عار نیست" عنوان کرد و ادامه داد: علی رغم داشتن مدرک تحصیلی بالا و شاغل بودن در قسمت هواشناسی فرودگاه هیچگاه اصلیت خود را فراموش نکردم و با ورود به عرصه دامداری توانستم به چرخه اقتصادی کشور نیز کمک کنم.
وی ضمن توصیه به جوانان برای روی آوردن به کارهای اشتغالزا و زودبازده گفت: جوانان به دنبال کار پشت میزی نباشند و بابکارگیری از توان تخصصی و زور بازوی خود به کسب روزی حلال بپردازند، چرا که پول و درآمد همه جا وجود دارد اما یک همت و غیرت مضاعف می خواهد و بس.
این کارآفرین اقتصادی عمده مشکل خود در این حیطه را نداشتن مکان ثابت و مشخص برای فروش دام و محصولات تولیدی خود عنوان کرد و افزود: با وجود خشکسالی و بادهای موجود در منطقه سیستان حمل و نقل کاه و نگهداری تغذیه دام ها از دیگر مشکلات اساسی ما در این عرصه است.
گزارش: نجمه خسروپرست
انتهای پیام/
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 429040
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *