۰

آغاز مرحله چهارم رهاسازی آب به دریاچه ارومیه/ 320 میلیون متر مکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رها شد

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری میاندوآب از رهاسازی 320 میلیون متر مکعب آب از سد بوکان به سمت دریاچه ارومیه خبر داد.
آغاز مرحله چهارم رهاسازی آب به دریاچه ارومیه/ 320 میلیون متر مکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رها شد
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، فرهاد جودی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه یکی از اولویت های کاری ما بوده است، گفت: در این راستا رهاسازی آب از سد شهیدکاظمی بوکان یکی از برنامه های ما بوده است.
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری میاندوآب با اشاره به اینکه از دوم آذر ماه تا به امروز در چهار مرحله آب به سمت دریاچه ارومیه از این سد رهاسازی شده است، اظهار کرد: در مجموع با رهاسازی آب در چهار مرحله، 320 میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رها شده است.
وی با اشاره به اینکه آخرین مرحله رهاسازی آب 17 اسفند ماه امسال انجام شده است، افزود: در این مرحله حدود 140 میلیون مترمکعب آب در راستای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه به سمت این دریاچه رهاسازی شده است.
جودی با تاکید بر احیای دریاچه ارومیه و عملیاتی شدن مصوبات ستاد احیا، تصریح کرد: لایروبی رودخانه های منتهی به دریاچه ارومیه، اتصال دو رودخانه پرآب زرینه رود و سیمینه رود و رهاسازی آب از سد بوکان به دریاچه از جمله اقدامات و راهکارها برای احیای دریاچه ارومیه است.
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری میاندوآب که نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در این شهرستان نیز هست هم چنین با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب در مصارف کشاورزی، اظهار کرد: برای احیای این دریاچه، همه باید دست به دست هم داده و با مدیریت صحیح و برنامه ریزی اصولی و با همکاری مردم امیدواریم که شاهد احیای این دریاچه باشیم.
  انتهای پیام/
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 429041
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *