۰
گزارشي از اختلاس هاي كه حكم آنها به بوته فراموشي سپرده مي شود؛

دزدی؛ خوب، بد يا زشت/ مجازات دله دزد ها در برابر اختلاس گران یکی نیست

پدیده ی دزدی بالذاته بد نیست بلکه یک امر کاملا نسبی است و بستگی به شخص دزد دارد و نمی توان گفت دزدی خوب،بد یا زشت است...!!!؟؟؟
دزدی؛ خوب، بد يا زشت/ مجازات دله دزد ها در برابر اختلاس گران یکی نیست
به گزارش  تفتان ما، پدیده ی دزدی در کشور ما یک امر نسبی است یعنی خوب یا بد بودن آن بستگی به شخصیت دزد دارد. مثلاً اگر یک آدم بدبخت و بینوا دست به دزدی بزند بسیار کار زشتی است که اصطلاحاً به این جور آدمها دله دزد یا آفتابه دزد می گویند. ضمناً اشد مجازات برای این جور  دزدهاست. دسته دوم دزدهایی هستند دارای شخصیت و موقعیت اجتماعی که بخاطرحفظ پرستیژ اجتماعی به کار آنها دزدی نمی گویند بلکه به این نوع دزدی اختلاس گفته می شود. معمولا این نوع دزدها از یک نوع حاشیه ی امنی برخوردارند و کسی حق ندارد به آنها بی احترامی که چه عرض کنم حتی جرات ندارد نام کامل آنها را ببرد و معمولا آنها با نام اختصاری مثل "م.ه" و  "ب.ز"  و غیره خوانده می شوند.
 
به مصداق ضرب المثل "دوچیزاست که صدا ندارد مرگ فقیر و ننگ غنی" این نوع دزدها بخاطر شخصیت و موقعیت و پست هایی که داشته یا دارند اصلا برایشان مهم نیست که چکار کرده اند. چون می دانند که آقایان سفارششان را کرده اند که طوری با آنها برخورد شود که به بال قبایشان برنخورد و خانواده محترمشان خجالت نکشند.
 
البته دلیل دیگری که با این نوع دزدها محترمانه برخورد می شود این است که این آقایان از جیک و پیک هم خبردارند و برخورد بد عواقب خوبی برای آنها ندارد. به این دلایل است که وقتی یک دله دزد به دام می افتد سریع محاکمه شده وسرش بالای دار میرود اما این جور دزدها اگر خدای نکرده یک وقت پته شان روی آب بیاید و نشود به شکلی بی سروصدا و مسالمت آمیز آن را جمع کرد طوری محاکمه می شوند که آب توی دل آنها و خانواده شان تکان نخورد و ضمناً آنقدر محاکمه آنها طول می کشد که کم کم شامل مرور زمان شده و فراموش می شوند و حكم آنها اجرا نمي شود. با این اوصاف میتوان گفت پدیده ی دزدی بالذاته بد نیست بلکه یک امر کاملا نسبی است و بستگی به شخص دزد دارد و نمی توان گفت دزدی خوب،بد یا زشت است...!!!؟؟؟
 
در پایان شما را به خواندن این شعر دعوت می كنيم؛
عده ای سرب و گلوله، عده ای میلیارد ها                 هر دو تا خوردند، اما این کجا و آن کجا
این یکی در سوز و ترکش، آن یکی هم در سونا         هر دو تا می سوزند، اما این کجا و آن کجا
عده ای بر روی مین، عده ای بر بال قو                  هر دو می خوابیدند، اما این کجا و آن کجا
این یکی بر ویلچر، آن یکی بر تخت ماساژ               هر دو آرامند، اما این کجا و آن کجا
این یکی در عمق دجله، آن یکی هم در آنتالیا             هر دو در آبند، اما این کجا و آن کجا
این یکی با گاز خردل، آن یکی با گاز پارس              هر دو می سازند، اما این کجا و آن کجا
عده ای کردند کار و عده ای بستند بار                     هر دو فعالند، اما این کجا و آن کجا
باکری ها سمت غرب، خاوری ها سمت غرب            هر دو مسئولند، اما این کجا و آن کجا
 
انتهاي پيام/
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 429078
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *