۰

سرقت، سین اجباری نوروز/شعار دولت امید و تدبیر بهتر شدن وضع معیشت

تعطیلات سال نو، کلید واژه ای برای پر بار کردن شب عید سارقان؛ سرقت و سارق بی محابا سین های همیشگی سفره سال نو ایرانیان هستند.
سرقت، سین اجباری نوروز/شعار دولت امید و تدبیر بهتر شدن وضع معیشت
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از کُردتودی، در روزهای پایانی سال و در روزهای تعطیلی که اکثر غریب به وقوع هموطنان در خارج از خانه و به منظور سپری کردن ایام تعطیلات در شهرها ی دیگر به سر می برند، این سارقان هستند که افسار گسیخته در شهر جولان می دهند.
 
تعطیلات سال نو حکم آب گل آلودی برای آنها دارد که می توانند به راحتی دار و ندار آدم ها را به یغما ببرند.
 
کف زن ها، جیب برها و سارقان منازل با بهره بردن از خالی بودن شهر و یا ازدحام و شلوغی بازار، منازل را تک به تک غارت می کنند، و جیب مردم را خالی در این روزهای که مردم برای رفتن به مسافرت و رفع خستگی یک سال، روانه مسافرت های طولانی و یا حتی یک یا دو روزه می شوند، این سارقان هستند که کاسب بوده و در نهایت یک روز خوش مردم را تبدیل به ناخوشی می کنند.
 
گاهی شرایط سخت و سختی های که گرانی های بازار به اهل شهر می گیرد بیشتر از آن چیزی است که فکرش را می کنی و همین امر منجر به آن شده که برخی از افرادی که نیازمند هستند به سادگی سارق شوند.
 
شرایط بد اقتصادی در سال های اخیر برخی از افراد را واداشته تا در نهایت به شرایط زیر خط فقر و ناسالم برسند و سرقت و انواع تبهکاری های دیگر جزی از زندگی آنها شود.
 
رسیدن به شرایطی که جان به لب مردم برسد و آنها را وادار کند به هر راهی بروند تا بتوانند زندگی و مخارج سنگین آن را بدهند یک آسیب اجتماعی با تبعات بد و بدتر در آینده خواهد بود.
 
چرا که دزدی دروازه ای به سوی تمام ناهنجاری های دیگر است و در حالی که کشور ایران یکی از بزرگترین کشورهای دارای منابع طبیعی بیشمار است قطعا وجود درصد کمی از افراد نیازمند هم جای بسی تعجب است!
 
اما در سال های اخیر و با وجود تحریم های کمر شکنی که از سوی کشورهای استعماری به اقتصاد و سیاست کشور روا داشته شد، قطعا بعد از لغو این تحریم ها وضعیت معیشت و اقتصاد مردم باید روندی مناسب پیدا کند.
 
در سال های اخیر به دلیل گرانی های روز افزون در نهایت به شمار نیازمندان کشور افزوده شد و تعداد زیادی از مردم که روی خط فقر زندگی می کردند، با افزایش نرخ ها و گرانی ها، از دست دادن کار و شیوع بیکاری به زیر خط فقر و پایین تر از آن رسیدند.
 
100 روز فرصت! زمانی بود که آقای روحانی رئیس جمهور کشور پیش از انتخابات ریاست جمهوری وعده ترمیم اقتصاد کشور را به مردم داده بود که در نهایت با سپری شدن روزها و سال ها، تا کمتر از چند ماه دیگر این مدت زمان به 1000 روز می رسد و هنوز اثری از بهتر شدن شرایط زندگی مردم به چشم نخورده است.
 
البته با اجرای مفاد قرارداد برجام و لغو تحریم ها باید انتظار اثرات بهتری را در معیشت مردم داشت و اگر پول های آزاد شده ایران را هم به اقتصاد کشور و نه صنعت هوایی کشور تزریق کرد، قطعا این وضع نتیجه بهتری به خود خواهد گرفت.
 
30میلیارد دلار ارزی که آزاد شد! 42  درصد مردمی که زیر خط فقر هستند! 7 میلیون جوان بیکار! 22 میلیون دختر و پسر مجرد! 6 میلیون معتاد! برجام و وعده های 100 تا 100 روزه تغییر معیشت و تحول در اقتصاد! خریدن هواپیماهای که هنوز برای ورودشان زیرساخت کافی وجود ندارد! و یک دولت تدبیر و امید!
 
تبهکاران و سارقان بالفطره در هیچ شرایطی حال و روزشان فرق نخواهد کرد اما کسانی که بخاطر یک لقمه نان مجبور به دزدی می شوند، می تواند نوید، امید را به آنها داد، چرا که پسابرجام اگر رنگ حقیقی به خود بگیرد قطعا زندگی مردم گلستان می شود و دیگر نیازی به پنجه نرم کردن با فقر وجود ندارد.
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۵
کد مطلب: 429272
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *