۰

تکافر اصفهان باید پاسخگوی خسارت اعتراضی کارگرانش به معادن کرمان باشد

سرپرست شرکت ذغال سنگ کرمان گفت : 20 نفر معترض امروز کل معادن ذغال سنگ کرمان را تعطیلی کردند و با اجازه تردد ندادن به کارگران معادن ، باعث ایجاد خسارات بسیاری به شرکت ذغال سنگ شدند لذا مسئولین شرکت تکافر اصفهان باید پاسخگوی این ضرر مالی به شرکت ذغال سنگ کرمان باشند.
تکافر اصفهان باید پاسخگوی خسارت اعتراضی کارگرانش به معادن کرمان باشد
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل "کارگران کرمان "معوقات حقوقی 20 نفر از کارگران معدن چشمه پودنه که در سال جاری به علت تعطیلی معدن توسط مدیر عامل وقت،  بیکار شده بودند ، سبب شد  این کارگران سه راهی منتهی به جاده دشت خاک ،راور و پابدانا  را ببندند و درخواست معوقات خود را از شرکت تکافر استان اصفهان داشته باشند .
علی اسدی سرپرست شرکت ذغال سنگ کر ان در این خصوص به خبر نگار کارگری کرمان گفت : امروز صبح 25 اسفند94 سال جاری 20 نفر از کارگران تعدیل شده معدن خصوص چشمه پودنه که سال گذشته توسط مدیر عامل وقت بیکار شده بودند و این معدن توسط مدیران آن به تعطیلی کشیده شد، سه راهی ورود به معادن را درشهرستان زرند بستند .
وی ادامه داد: این 20 نفر از ساعت 7/30 صبح این سه راهی را بسته بودند تا مسئولین امر را برای دریافت مطالباتشان به اینجا بکشانند تا شاید فرجی صورت گرفته و معوقات آن ها پرداخت شود اما اکنون که  ساعت 13 است هنوز هیچ کدام از مسئولان برای حل این مشکل به محل مراجعه نکردند.
اسدی در خصوص پاسخ گویی شرکت ذغال سنگ به این افراد معترض گفت : شرکت ذغال سنگ با معدن چشمه پودنه هیچ گونه مراوده ای نداشته و طلبی هم این معدن از شرکت ذغال سنگ ندارد که ما بخواهیم با آن ها روبه رو شده و حتی صحبت کنیم زیرا این معدن در مدت دو سال فعالیت خود کاملا مستقل بوده و زیر نظر شرکت تکافر اصفهان اداره می شده  است  و در نحوه انتخاب مدیر عامل هم از ثبات خاصی برخوردار نبوده است .
وی ضمن یاد آوری این مطلب که این معدن در سال گذشته انفجاری داشت که باعث کشته شدن تعدادی از کارگرانش شد،  ابراز کرد : معدن چشمه پودنه بعد از انفجار و کشته شدن تعدادی از کارگرانش کم کم فعالیت خود را کاهش داده و در نهایت آن را تعطیل کرد با توجه به این که این معدن بخشی از ذغال خود را مستقیم به طبس می فروخت و بخش کمی را برای فروش به شرکت ذغال سنگ می داد لذا شرکت ذغال سنگ هیچ مسئولیتی در این زمینه نسبت به کارگران تعدیل شده آن ندارد و بدهی هم به این معدن نداشته است .
اسدی در پایان خاطر نشان کرد :20 نفر معترض امروز کل معادن ذغال سنگ کرمان را تعطیلی کردند و با اجازه تردد ندادن به کارگران معادن ، باعث ایجاد خسارات بسیاری به شرکت ذغال سنگ شدند لذا مسئولین شرکت تکافر اصفهان  باید پاسخگوی این ضرر مالی به شرکت ذغال سنگ کرمان باشند .
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 429417
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *