۰

جاذبه‌های گردشگری مهرستان گردشگران را فرامی‎خواند

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مهرستان گفت: جاذبه‌های گردشگری و تفریحی مهرستان گردشگران و مسافران نوروزی را فرا می‎خواند.
جاذبه‌های گردشگری مهرستان گردشگران را فرامی‎خواند
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، ابراهیم محمدی در مهرستان اظهارکرد: شهرستان مرزی مهرستان با اماکن و جاذبه‌های تفریحی و گردشگری فراوان آماده پذیرایی و استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی است.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهرستان افزود: بلندترین نقطه این شهرستان، رشته کوه بیرک است که از مرکز مهرستان شروع و پس از گذر از دهستان بیرک به بخش ایرندگان و شهرستان خاش می‌رسد.
وی بیان کرد: کوه بیرک علاوه بر کاربردهای مهم و استراتژیک دارای طبیعتی بسیار زیبا و در خور توجه با گونه‌های فراوان گیاهان دارویی از قبیل ازگند، کلپوره، گواتک، مور، طوتری، آویشن و غیره است که در سال‌های پر آب بسیاری از مردم و اهالی منطقه برای جمع‌آوری این گیاهان و سایر صمغ‌های دارویی و هم‌چنین قارچ‌های محلی به این منطقه می‌آیند.
این مسئول ادامه داد: از جاذبه‌های زیبا و بی نظیر این منطقه جنگلی کوهستانی، می‌توان به شبه غارهای گواتامک، هشانی، آبشار هشانی، سیدگر و نلی پورینکی اشاره کرد.
محمدی تصریح کرد: جنگل پدگان، قلعه زابلی، منطقه کوهستانی ماهانی، کلک، گیشتوک، آبشار اناران، قعله ایرفشان، سدماشکید علیا، آبشار سیاهینکان در دهستان ایرفشان از دیگر جاذبه‎های تفریحی و گردشگری شهرستان مهرستان است.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهرستان خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سیاه چادر در محورهای مواصلاتی مهرستان، سراوان و مهرستان به ایرانشهر  از دیگر برنامه‌ها در ایام نوروز است.
انتهای پیام/ فارس
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 429570
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *