۰

بازار «حلال» در چین و جذابیت‌های غذایی برای غیرمسلمانان

مدل خاص مغازه‌ها در بازار مسلمان و شیوه سنتی امور در عین پیشرفت تکنولوژی در چین جالب است، در این بازار بعضا اقلام غیر اسلامی نیز دیده می‌شود و به طور مثال خرچنگ سوخاری نیز فروخته می‌شود اما با فروش مشروبات الکلی در این بازار برخورد می‌شود.
بازار «حلال» در چین و جذابیت‌های غذایی برای غیرمسلمانان
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، در شهرهای پر جمعیت‌ چین به لحاظ حضور مسلمانان حتما بازاری بنام بازار حلال وجود دارد. اینکه بازار حلال برای مسلمانان جذاب باشد نکته عجیبی نیست اما این بازار برای غیرمسلمان هم بخاطر وجود شیرینی‌جات و غذاهای مختلف و خوش طعم جذاب و پر رونق است.

 
مدل خاص مغازه‌ها در بازار مسلمان و شیوه سنتی امور در عین پیشرفت تکنولوژی در چین جالب است.

 
در این بازار بعضا اقلام غیر اسلامی نیز دیده می شود و به طور مثال خرچنگ سوخاری نیز فروخته می شود اما شدیدا با فروش مشروبات الکلی در این بازار برخورد می شود.

 
به گفته دکتر سید جلال امام، مدیر گروه زبان فارسی یکی از دانشگاه های شهر شیان سال قبل یک مشروب فروشی در بازار ایجاد شده بود که با راهپیمایی مسلمانان و اعتراض آنها مشروب فروشی بسته شد که این اتفاق با توجه به روحیات چینی ها و عدم اعتراض نسبت به وضعیت موجود در آنها بسیار مهم و قابل توجه است.

 
یکی دیگر از جذابیت های بازار مسلمانان احداث و ایجاد آنها در کنار مساجد است، به نوعی بازار حلال در چین جایی است که مسجد آنجا باشد.
انتهای پیام/ فارس
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 429583
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *