اتلتیکو به دنبال حذف دوباره بارسلونا / کار راحت بایرن مقابل بنفیکا

17 فروردين 1395 ساعت 12:30

مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تقابل بارسلونا و اتلتیکو مادرید و بایرن مونیخ با بنفیکا از امشب شروع می شود.


به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما، مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با دو دیدار آغاز می شود. دو تیم اسپانیایی بارسلونا و اتلتیکو مادرید به مصاف هم می روند و در دیگر بازی بایرن مونیخ میزبان بنفیکا است.
 
بارسلونا - اتلتیکو مادرید
آبی‌اناری‌ها دو بار در این مرحله از این بازی ها برابر اتلتیکو حذف شدند اما آنها اکنون می خواهند این موضوع را فراموش کنند تا بتوانند به نیمه نهایی برسند. این دو تیم در سه دوره اخیر این بازی ها، دو بار هم رو به رو شدند. قرمز و سفیدپوشان تنها تیمی هستند که توانستند مانع هشتمین حضور پیاپی بارسا در نیمه نهایی شوند. همچنین به همراه پاری سن ژرمن و یوونتوس، از تیم‌هایی هستند که آبی‌اناری‌ها را در یک چهارم حذف کردند.
 
 

بارسلونا اتلتیکو مادرید  
 
در این فصل، شاگردان لوییس انریکه و دیگو سیمئونه دوبار با هم رو به رو شدند. بارسا توانست در دیدار رفت و برگشت لالیگا دو بر یک پیروز شود. آخرین مصاف این دو تیم 30 ژانویه بود که با اخراج دو بازیکن اتلتیکو به نام های دیگو گودین و فیلیپه لوییس همراه شد. در این بازی ابتدا کوکه دروازه بارسا را باز کرد و سپس لوییس سوارس و لیونل مسی برای تیم کاتالانی گلزنی کردند.
 
بارسلونا برای نهمین بار پیاپی حضور در یک چهارم را تجربه می کند. این تیم دهمین پیروزی متوالی خانگی خود را با شکست سه بر یک آرسنال در مرحله قبل کسب کرد. اتلتیکو آخرین تیمی است که در نوکمپ مغلوب نشده است اما آخرین شکست بارسلونا در این ورزشگاه در می 2013 با نتیجه سه بر صفر برابر بایرن مونیخ رقم خورد. آبی‌اناری‌ها در 37 بازی اخیر خود تنها یک بار شکست خوردند و در 30 بازی پیروز شدند. میانگین پیروزی بارسا در یک چهارم 14 است و سه بار نیز شکست خورده است.
 
 

اتلتیکو مادرید  
 
آنها در این فصل یک تیم اسپانیایی را در رقابت های اروپایی شکست دادند. توانستند برابر سویا با نتیجه پنج بر چهار پیروز شوند و قهرمان سوپر جام اروپا شدند. آبی‌اناری‌ها شکست سال 2006 برابر این تیم و در این جام جبران کردند. بارسلونا در 22 بازی برابر تیم های اسپانیایی در رقابت های اروپایی، 6 پیروزی، 6 تساوی و 10 شکست را ثبت کرده است. در بازی های رفت و برگشت نیز چهار پیروزی و 6 شکست، سهم این تیم است. بارسا تاکنون 109 بار مقابل اتلتیکو قرار گرفته که 63 بار پیروز شده است. همچنین 27 بار مساوی و 19 بار شکست خوردند.
 
در مقابل، اتلتیکو سومین فصل پیاپی است که به جمع هشت تیم برتر می‌رسد. آن ها به دنبال پنجمین حضور خود در نیمه نهایی هستند. پس از حذف بارسلونا در این مرحله در سال 2014، فصل پیش برابر همشهری خود رئال مادرید حذف شدند. آمار این تیم در بازی های خارج از خانه در این فصل لیگ قهرمانان، دو پیروزی و دو شکست است. شاگردان سیمئونه مرحله پیش در دو بازی رفت و برگشت مقابل آیندهوون، بدون گل مساوی شدند و توانستند تیم هلندی را در ضربات پنالتی شکست دهند. سال گذشته نیز بدین نحو به یک چهارم صعود کردند. اتلتیکو برابر تیم های اسپانیایی در بازی های اروپایی از 17 بازی، هفت بار پیروز و 6 بار مغلوب شده است.
 
 

بارسلونا  
 
سرمربیان دو تیم در دوران بازیگری خود 11 بار با هم رو به رو شدند که انریکه 6 و سیمئونه دو بار پیروز شدند. سه بازی نیز به تساوی رسیده است. سیمئونه به عنوان سرمربی، تاکنون 15 بار مقابل بارسلونا قرار گرفته است. یک پیروزی، پنج تساوی و 9 شکست سهم سرمربی آرژانتینی بود.
 
شکست ناپذیری بارسلونا در 39 بازی پیاپی، شنبه این هفته پایان یافت. رئال مادرید دو بر یک در هفته سی و یکم لالیگا در نوکمپ پیروز شد. آبی‌اناری‌ها در 32 بازی پیروز و در هفت دیدار مساوی شدند. در مقابل، شکست ناپذیری اتلتیکو در 9 بازی در 19 مارس با باخت برابر اسپورتینگ خیخون پایان یافت.
 
مسی در 28 بازی، 25 گل برابر اتلتیکو به ثمر رسانده است. تاکنون هیچ بازیکنی تا این اندازه برابر این تیم گلزنی نکرده است. از طرفی، فرناندو تورس نیز 14 بار دروازه بارسا را باز کرده است. 9 گل او در زمان حضورش در اتلتیکو بوده است.
 
آنتوان گریزمان، مهاجم اتلتیکو در 9 بازی آخرش به همراه باشگاه و تیم ملی فرانسه، هشت گل به ثمر رسانده است. برخلاف او لوچیانو ویتو، دیگر مهاجم این تیم در 6 هفته مرحله گروهی لیگ قهرمانان گلزنی نکرده است.
 
ژرمی متیو از بارسلونا و لوکاس هرناندس و تیاگو بازیکنان آسیب دیده هر دو تیم هستند.
 
بایرن مونیخ - بنفیکا
 
باواریایی‌ها دو سال پیاپی است که برای صعود به نیمه نهایی باید از سد یک تیم پرتغالی عبور کند. در مقابل بنفیکا تلاش می کند پس از 25 سال به این مرحله صعود کند. آنها همچنین می خواهند مانع از پنجمین حضور پیاپی تیم آلمانی در نیمه نهایی شوند. این دو تیم تاکنون سه بار در مرحله حذفی روبه‌رو شدند و بایرن در همه آن ها موفق بوده است. میانگین پیروزهای تیم آلمانی در این مرحله، 17 پیروزی و 9 شکست است. آن ها در این فصل لیگ قهرمانان در بازی های خانگی غیر قابل توقف بودند و چهار بازی را پیروزی پشت سر گذاشتند اما برابر یوونتوس در یک هشتم متوقف شدند و توانستند دو گل در وقت های اضافه به ثمر برسانند.
 
 

بایرن مونیخ  
 
میانگین گل های بایرن در دور گروهی در ورزشگاه خود، 14 است. آنها تنها یک گل خوردند. این تیم در 24 بازی، 14 پیروزی، هشت تساوی و دو شکست را کسب کرد و 55 گل را وارد دروازه حریفان و 18 گل دریافت کرد. آلمانی ها در 9 بازی اخیر خود در بازی های حذفی برابر تیم های پرتغالی 9 پیروزی بدست آوردند. تنها شکست بایرن برابر تیم های پرتغالی به سال 1987 در فینال جام یوفا مقابل پورتو بازمی‌گردد.
 
در مقابل بنفیکا پس از شکست سه بر یک برابر چلسی در فصل 12-2011 دوباره بعد از سه سال به این مرحله صعود کرد. آمار کلی این تیم در یک چهارم، هشت پیروزی و هشت شکست است. بنفیکا دور پیش، زنیت را در روسیه دو بر یک مغلوب ساخت و با توجه به پیروزی یک بر صفر در دیدار رفت به این مرحله صعود کرد. آنها تنها در این فصل دو بار در بازی های خارج از خانه پیروز شدند. سهم بنفیکا از 40 رویایی برابر تیم های آلمانی 12 پیروزی 13 تساوی و 15 شکست است.
 
انتهای پیام/ راه دانا


کد مطلب: 430055

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/430055/اتلتیکو-دنبال-حذف-دوباره-بارسلونا-کار-راحت-بایرن-مقابل-بنفیکا

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir