۰

فرماندار نمین: جذب غیربومی ها در کارخانه سیمان بررسی می‌شود/مدیرعامل کارخانه سیمان: اولویت جذب با روستاهای اطراف خواهد بود/ رئیس کارخانه: نیروهای بومی جایگزین نیروهای غیربومی سال 94 خواهند شد

جلسه مسئولان شهرستان نمین و کارخانه سیمان اردبیل با معتمدین، شوراها و نمایندگان مردم روستای گرده برگزار شده و مشکلات و خواسته های اهالی روستا مورد بررسی قرار گرفت.
فرماندار نمین: جذب غیربومی ها در کارخانه سیمان بررسی می‌شود/مدیرعامل کارخانه سیمان: اولویت جذب با روستاهای اطراف خواهد بود/ رئیس کارخانه: نیروهای بومی جایگزین نیروهای غیربومی سال 94 خواهند شد
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از شکوه فرهنگ، فرماندار نمین گفت: در سال 92 طی جلسه ای که با مسئولان شهرستان، کارخانه سیمان و روستای گرده تشکل شده است، مصوب شده که در جذب نیرو اولویت با منطقه علی الخصوص روستاهای گرده و نوشنق بوده و در صورتی که نیروی مورد نیاز کارخانه در منطقه وجود نداشته باشد، نسبت به جذب نیروی غیر بومی اقدام شود.
فرهاد عبدالعلی پور گفت: باید اهالی منطقه در نزدیکترین کارخانه یا شرکت های تولید مشغول به کار شوند چرا که وقتی جوانان برای اشتغال به دیگر استانها می روند، موجب ایجاد برخی نابه هنجاری های اجتماعی و مشکلات در جامعه می شود.
وی از مدیر عامل کارخانه سیمان خواست تا نسبت به بکارگیری نیروهای کاری و کارگری با اولویت روستای گرده عمل شود.
وی همچنین عنوان کرد: پس از بررسی لیست جذب افراد جدید، نیروهای غیر بومی که به صورت کارگری به کارگیری شده اند کنارگذاشته شوند و از نیروهای روستای گرده بکارگیری شود.
فرماندار نمین با اشاره به جذب نیروهای تخصصی که به صورت غیر بومی و با آزمون جذب شده اند، اظهار کرد: پس از بررسی اینکه آیا افرادی با مدرک مشابه و سطح یکسان در روستای گرده وجود داشته باشد، آزمون مجددی برگزار شده و اولویت و شرایط نیروهای بومی مد نظر قرار گیرد.
وی در ادامه سخنان خود گفت: در صورت تجمع مجدد در کارخانه سیمان و هرگونه اقدام مخل جامعه با عوامل آنها برخورد خواهد شد.
 
* کارخانه متعلق به منطقه بوده و اولویت جذب با روستاهای طرف خواهد بود
در ادامه این جلسه مدیرعامل کارخانه سیمان اردبیل اظهار کرد: این کارخانه متعلق به منطقه بوده و در جذب نیرویهای جدید، با لحاظ شرایط مورد نیازاولویت با جوانان منطقه خواهد بود.
احمد پایدار ضمن بی اطلاعی از صورتجلسه سال 92 و در دوران مسئولان وقت گفت: صورتجلسه ای که در سال 92 و پیش از بنده مصوب شده است، بنده به آن معتقدم و آن را اجرایی خواهم کرد.
وی گفت: برای بنده فرقی بین روستاها وجود ندارد، اما اولویت با چهار روستای نزدیک کارخانه سیمان است.
پایدار ضمن قبول درخواست فرماندار نمین اظهار کرد: نیروهای کاری از بین جوانان روستای گرده و منطقه و آن هم بدون برگزاری آزمون بکارگیری خواهند شد.
وی گفت: برای جذب نیروهای تخصصی نیز ضمن برگزاری آزمون، اولویت با نیروهای بومی خواهد بود.
وی خاطر نشان شد: بنده در صدد هستم تا بهترین نیروی تخصصی را جذب کنم، اما در صورتی که یک نیروی بومی حداقل امیتاز لازم آزمون را کسب نکند، انتظار جذب آن را نداشته باشید چرا که خلاف این امر موجب از بین رفتن صنعت کشور خواهد شد.
وی گفت: حضور زنان در تجمع ها، راه بندی و ممانعت از خروج ماشین ها در شأن ما نبوده و وقتی موردی را می توان با گفتگو و جلسه مرتفع کرد، چرا باید زمینه ساز سواستفاده دشمنان خارجی شود.
وی گفت: همه باید در جهت حفظ و تقویت نظام و کشور گام برداریم.
 
*نیروهای بومی جایگزین نیروهای غیربومی جذب شده در سال 94 خواهند شد
در ادامه جلسه رئیس کارخانه سیمان اردبیل اظهار کرد: لیست جذب شده 20 نفره با آزمون سال 94 مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در خصوص نیروهای غیر بومی تصمیم گیری خواهد شد.
یعقوب مکبر گفت: از این پس در برگزاری  آزمون ها و جذب نیروی کار تخصصی به صورت رسمی به فرمانداری، دهیاری ها و شوراهای روستاهای اطراف اطلاع رسانی خواهد شد.
وی گفت: در آزمون جذب نیز 20 درصد امتیاز بیشتر برای نیروهای بومی و اهالی روستای گرده در نظر گرفته خواهد شد.
پیش از این شوراها و نمایندگان مردم روستای گرده خواسته ها و سخنان خود را مطرح کردند و مسئولان شهرستان و کارخانه سیمان به آنان پاسخ دادند.
در این جلسه نیروهای جذب شده از سال 90 تا 94 مورد بررسی قرار گرفت و تعداد جذب نیروهای روستای گرده، نیروهای بومی و غیر بومی مشخص شد.
مکبر رئیس کارخانه سیمان اردبیل گفت: 55 درصد نیروهای بکارگیری شده در کارخانه سیمان اردبیل بومی منطقه بوده و 45 درصد آن غیر بومی است.
 
 خبر ,نمین, شکوه فرهنگ, تجمع روستای گرده ,تجمع کارخانه سیمان اردبیل    خبر ,نمین, شکوه فرهنگ, تجمع روستای گرده ,تجمع کارخانه سیمان اردبیل    خبر ,نمین, شکوه فرهنگ, تجمع روستای گرده ,تجمع کارخانه سیمان اردبیل    خبر ,نمین, شکوه فرهنگ, تجمع روستای گرده ,تجمع کارخانه سیمان اردبیل   انتهای پیام/
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 430070
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *