۰

تغییر رنگ ناخن‌هایتان را جدی بگیرید

متخصص پوست‌ومو گفت: هر زمانی که مشاهده کردید رنگ ناخن‌هایتان تغییر کرده یا ضخیم ‌شده‌است، به پزشک متخصص مراجعه کنید.
تغییر رنگ ناخن‌هایتان را جدی بگیرید
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، نجمه السادات فرخی اظهارداشت: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما بهتر است افراد فعالیت‌های خود را در ساعت‌هایی که شدت نور آفتاب زیاد است کاهش دهند.
وی افزود: اشعه ماورای بنفش خورشید باعث پیری پوست و ایجاد لکه می‌شود که توصیه می‌شود حتما هنگام قرار گرفتن در ساعت‌های گرما از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید تا آثار مخرب کمتری بر پوست شما ایجاد شود.
فرخی با بیان این مطلب که سعی کنید از استخرهایی که از سلامت آن مطمئن هستید استفاده کنید، افزود: با توجه به نزدیک شدن گرما و استفاده زیاد از استخرها، بیماری‌های عفونی پوست نیز شایع می‌شود که باید به آن به درستی پرداخته شود چرا که کار سختی نیست و اگر هر شخصی بهداشت فردی خود را رعایت کند این مشکلات نیز کمتر خواهد شد.
 متخصص پوست و مو ادامه داد: حتماً هنگام شنا از عینک برای محافظت از چشم استفاده کنید و اگر فردی پوستی ناسالم دارد به هیچ عنوان از استخرهای عمومی استفاده نکند تا دیگران را دچار مشکلات پوستی نکند.
وی با اشاره به لکه‌های پوستی که معمولاً در تابستان بیشتر می شوند، گفت: در فصل تابستان به دلیل شدت نور خورشید لکه‌های پوستی نیز زیادتر می‌شوند و برای خلاصی از آن باید یک لایه کامل از کرم‌های ضد آفتاب روی پوست مالیده شود.
فرخی، تصریح کرد: در فصل گرما به دلیل شدت تابش نور خورشید ممکن است افراد عرق سوز شوند که این مسئله نیز بین افراد شایع است که بهتر است برای خلاصی از آن افرادی که پوست خشکی دارند از کرم‌های مرطوب کننده‌ای استفاده کنند که با ایجاد یک لایه چربی مصنوعی در پوست خشکی پوستشان را جبران کند.
متخصص پوست در پایان گفت: هر زمانی که احساس کردید رنگ ناخن‌هایتان تغییر کرده یا ضخیم شده‌اند بدون درنگ به دکتر متخصص مراجعه کنید چرا که خیلی سریع ریشه یابی می‌شود و به درستی معالجه خواهد شد، متاسفانه بارها مشاهده کرده‌ایم با تشخیص غلط غیر متخصص‌ها و درمان‌های غیر تخصصی فرد را دچار گرفتاری‌های اساسی کرده است.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 430549
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *