۰
منتخب مردم شهرستان خاش در بازديد از دفتر تفتان ما؛

موضوع اقتصادمقاومتی را بصورت کامل و با تمام توان حمایت میكنم/ یکی از مشکلات معیشتی مردم خاش معضل ناهماهنگی قیمتهای اجناس است/ مهمترین عامل عدم پویای و رشد خاش فاصله بین نماینده سابق و مردم بوده است/ سوالم از مسئولين خاش اين است كه چرا شهرك صنعتي اين شهر غ

علي كرد منتخب مردم شهرستان خاش در آستانه آغاز دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي با حضور در دفتر پايگاه خبري تحليلي تفتان ما ضمن گفت و گو با خبرنگاران اين رسانه بر حمايت كامل از موضوع اقتصادمقاومتي در مجلس دهم تاكيد كرد.
موضوع اقتصادمقاومتی را بصورت کامل و با تمام توان حمایت میكنم/ یکی از مشکلات معیشتی مردم خاش معضل ناهماهنگی قیمتهای اجناس است/ مهمترین عامل عدم پویای و رشد خاش فاصله بین نماینده سابق و مردم بوده است/ سوالم از مسئولين خاش اين است كه چرا شهرك صنعتي اين شهر غ
به گزارش تفتان ما، پس از اتمام انتخابات و اينك در آستانه آغاز دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تصمیم گرفتیم تا با منتخب مردم شهرستان خاش در دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي گپي داشته باشیم و با برنامه های وي بیشتر آشنا شویم.
 
علی کرد با 10 سال سابقه تدریس در مدارس شهرستان خاش و ایرندگان و 17 سال سابقه خدمت به مردم خون گرم بخش نوک آباد بعنوان بخشدار  را داشته است.
 
کرد با سادگی هرچه تمامتر بدون هیچ بادیگار و محافظی و هیچگونه هيئتي که او را همراهی کنند، به دفتر پايگاه خبري تحليل تفتان ما آمد که این سادگی و بی آلایشی جای بسی تعجب و واقعاً حیرت انگیز بود.
 
علي كرد نماينده مردم شهرستان خاش در اين ديدار ضمن بازديد از قسمت هاي مختلف دفتر پايگاه خبري تحليلي تفتان مادر گفت و گو با خبرنگاران اين رسانه پاسخگويي سوالات آنان بود.

* بايد وعده هاي را بدهيم كه توانايي عملي كردن آن را هم داشته باشيم
نماينده مردم شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگاران تفتان ما ضمن تقدير و تشكر از هيئت هاي اجرايي، نظارت و بازرسی و تمامی دست اندرکاران انتخابات، اظهار كرد: از آنجاییکه بنده کارمند وزارت کشور بوده بر این موضوع واقفم که باید وعده هایی به مردم داد که در چهارچوب مصلحت کشور، قانون اساسی، توان، ظرفیت اعتبارات و تمامیت ارضی کشور باشد و اهدافی را دنبال کرد که عملی باشند.
 
* نخستين برنامه در مجلس توسعه انساني است
وي با اشاره به برنامه هاي خود در دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، گفت: اولین هدف و برنامه بنده توسعه انسانی است بدان معنی که با همکاری آموزش و پرورش در توسعه مدارس و بازگشایی آنان در نقاط دورافتاده و محروم خصوصاً برای دختران که نیمی از جمعیت را تشکیل داده و در بسیاری از موارد منجمله تحصیل محروم بوده برنامه ريزي كنم.
 
* توسعه انساني مكمل توسعه عمراني است
وي افزود: در این زمینه بنده با مشورت شورای آموزش و پرورش کشور، استان و شهرستان در جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سطح حوزه تمام تلاش خود را بکار گرفته این معضل را پیگیری خواهم کرد چرا که هر زمان توسعه انسانی صورت پذیرد قطعاً توسعه عمرانی بدنبال آن اتفاق خواهد افتاد.

* دومين برنامه در مجلس تعامل فكري با تمامي ادارات است
كرد ادامه داد: دومین برنامه بنده تعامل فکری با تمام دستگاه ها، نهادها و ارگانهای سطح استان خصوصا شهرستان خاش و بخشهای تابعه است چراکه باید پل ارتباطی میان دولت و مردم بوده و مطالبات قانونی مردم  حوزه انتخابیه را به گوش مسئولین  رده بالا رسانیده و با کار کارشناسی شده عملاً برای مشکلات مردم راحلی مناسب بیاندیشم.
 
* سومين برنامه در مجلس پیگیری طرحها و پروژه های نيمه تمام و غيرفعال است
وي با بيان اينكه سومین برنامه بنده پیگیری طرحها و پروژه های عمرانی کلان حوزه انتخابیه که به هر دلیل نیمه تمام و در حال حاضر غیر فعال هستند، است، تصريح كرد: با توجه به شرایط حاکم در کشور و تحریمهای ظالمانه و عدم اعتبارات کافی و لازم برخي از پروژه هاي اين شهرستان به پایان نرسیده است كه با آسیب شناسی عدم فعالیت آنها را مشخص و با نشست  کارگروه های تخصصی و شناسایی آسیبها و مشکلات این طرح ها راه کارهای مناسب و پیگیری این طرحها را فعال کرده و مشکلات این طرحها را از طریق وزارت مربوطه پیگیری خواهم کرد.
 
* خدمت بهتر دستگاه هاي اجرايي شهرستان در سايه همگرايي و همفكري با آنان است
نماينده مردم شهرستان خاش در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينكه مهمترين پيگيري بنده تعامل، هم فکری، همگرایی با تمامی دستگاه های اجرایی، سیاسی، انتظامی و نظامی است، اذعان كرد: اين اقدام با یک وحدت رویه، همدلی و نشستهای مختلف با خود را فراهم ميكنم و زمانی که این تعامل میان منتخب مردم و دستگاه های اجرایی بوجود آمد خود به خود آرامش و امنیتی بوجود می آید که در سایه آن این نیروها به مردم خدمت کنند.
 
* تعامل و احترام به مردمان حوزه انتخابيه را سرلوحه كار خود قرار خواهم داد
وي افزود: تعامل و احترام بزرگترین نعمت بوده و منتخب مردم باید به مسئولین احترام گذاشته و راه کارهای خویش را با افکار آنان ادغام كرده تا بتوانیم در کنار یکدیگر به مردم خدمت کرده و عملی راکه برای مردم و نظام مفید باشد انجام پذیرد با این تفکر و ایده چهره محرومیت را از چهره زیبای شهرستان خاش پاك كنيم.
 
* نخستين برنامه در خصوص مشكلات معشيتي مردم تشكيل كارگروه ها و مشورت با كارشناسان است
وي  با اشاره به برنامه هاي معشيتي مردم، گفت: اولین برنامه بنده در بحث بهبود وضع معیشتی مردم تشکیل کارگروه ها و استفاده از دیدگاه کارشناسان و مشورت با مسئولین  مربوطه در بحث اشتغال است چرا که بحث اشتغال را باید بصورت کامل پیگیری کرد وقتی که مشکل اشتغال و دغدغه جوانان و تحصیلکردگان کسانی که در خانه ها همچون کتابهای مفید بلا استفاده مانده و خاک می خورند حل شد، همه مشكلات يك شهر حل مي شود.

* نسل جوان نقش بسيار مهمي در پيشرفت و توسعه جامعه دارند
كرد با بيان اينكه نسل جوان اعم از برادران و خواهران نقش مهمی در پيشرفت و توسعه جامعه دارند، خاطرنشان كرد: وقتی معضل بيكاري و اشتغال جوانان حل شد وضع معیشت مردم بخودی خود بهبود پیدا می کند به گونه اي كه بنده به عنوان نماينده مردم بايد از مجلس چارتهاي اداري و پستهاي خالي را مشخص و با توجه به مصوبات مجوزهای لازم را گرفته و پستهای خالی را توسط جوانان تكميل گنم.
 
* كارخانه سيمان خاش ظرفيت بسيار مهمي براي اين شهرستان است
وي با بيان اينكه كارخانه سيمان خاش ظرفيت بسيار مهمي براي اين شهرستان است، تصريح كرد: از آنجاییکه این کارخانه بزرگترین کارخانه حوزه انتخابیه بنده است باید پرفیت آن با توجه به نقشه های اصولی و طرحهای جامع احداث این کارخانه در سطح کشور با همکاری وزارت صنایع و معادن و کارشناسان مربوطه بالا برده شود و تولید آن را افزایش داده که قطعاً در این قسمت اشتغالی برای جوانان بوجود خواهد آمد.
 
* بزرگترين دغدغه مردم حوزه انتخابيه عدم توسعه و گردشگري شهرستان خاش است
وي با بيان اينكه شهرستان خاش شهري توريستي و گردشگري است، گفت: بزرگترین دغدغه مردم شهرستان خاش عدم توسعه گردشگری و استفاده از این صنعت ارزشمند با توجه به چشم اندازهای زیبا و بکر است كه یکی از اهداف بنده احياء اين صنعت مغفول مانده با توجه به ظرفیتها و پتانسیلهای گردشگری از کوه تفتان گرفته تا حاشیه زیبای رودخانه های ایرندگان و کاروندر است.
 
* با ورود گردشگران به شهرستان خاش برای تعداد زیادی از جوانان اشتغال ایجاد مي شود
كرد افزود: ابتدا باید امنیت منطقه برای ورود گردشگران را محیا كرد و سپس بستری مناسب همچون امکانات رفاهی برای گردشگران را آماده کرد و با ورود ماهیانه، هفتگی و روزانه گردشگران به اين شهرستان سبب مي شود كه بصورت مستقیم و غیر مستقیم برای تعداد زیادی از جوانان اشتغال ایجاد شود.

* یکی از مشکلات معیشتی مردم بحث ناهماهنگی قیمتهای اجناس  است  
وي با بيان اينكه یکی از مشکلات معیشتی مردم بحث ناهماهنگی قیمتهای اجناس  است، اذعان كرد: در این زمینه کمیته های برنامه ریزی تنظیم بازار تسهیل بودن در ارزاق عمومی مردم باید کارگروهایی را با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت با محوریت فرمانداری تشکیل و امور اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت با برنامه ریزی تنظیم قیمتها اجناس در تمام مناطق یکسان عمل كنند.
 
* یکی ديگر از مشكلات معشيتي مردم امنيت و تعصبات قومي و قبيله اي است
كرد ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات مردم در بحث معیشتی موضوع امنیت و تعصبات قومی و قبیله ای است که بنده در دوران حضور در مجلس امنیتی پایدار بوجود آورده تعامل اقوام با یکدیگر را پیگیری خواهم كرد.
 
* بحث اقتصاد مقاومتی را بصورت کامل و با تمام توان حمایت می كنم
وي در پاسخ  به سوال خبرنگار تفتان ما مبني بر برنامه هاي اقتصادمقاومتي با توجه به شعار سال 95، اظهار كرد: بحث اقتصاد مقاومتی را بصورت کامل و با تمام توان حمایت می كنم زیرا دولت برنامه های کلان کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای کارهای اقتصاد مقاومتی در دستور کار داشته است.
 
* تمام نمايندگان اين دوره با تمام توان برنامه اقتصاد مقاومتی حمایت خواهند کرد
وي خاطرنشان كرد: نمایندگان این دوره از مجلس با دیدگاه ها و برنامه های جدید از برنامه اقتصاد مقاومتی حمایت خواهند کرد و در چهارچوب آن برنامه و دیدگاه های خود در تمام زمینه ها دولت را در اجرای برنامه های عملی برای رفاه مردم و مسایلی همچون اشتغال و معیشت همکاری كرد و در مصوبات، نطقها و جلسات مردم را به مشارکت و بالا بردن اقتصاد و حمایت از اقتصاد مقاومتی که شریان اصلی مملکت است مساعدت و همکاری  با دولت تشویق می کنیم.

* سوالم از مسئولين خاش اين است كه چرا شهرك صنعتي اين شهر غيرفعال و خاموش است
وي با بيان اينكه شهرك صنعتي شهرستان خاش هم اكنون به صورت خاموش و غيرفعال است، گفت: با توجه به ظرفیت شهر این شهرک دارای پتانسیلها و ظرفیتها و استعدادها و تعاریفی است. اما امروز این شهرک غیرفعال است یکی از قدمهای که در ابتدا کار برخواهم داشت توضیحاتی از مسئولین  زیربط مبنی بر غیر فعال بودن این شهرک صنعتی است.
 
* در نوك آباد و ميرجاوه و ساير بخشهاي خاش شهرك صنعتي احداث ميكنم
كرد ادامه داد: امیدوارم که بزودی قدمهای بزرگی در زمینه فعال كردن این شهرک برخواهم داشت باید در ناحیه نوک آباد و میرجاوه و سایر بخشها شهرکهای صنعتی ایجاد شود تا تولیدات جدید صورت پذیرد.
 
* ايجاد يك كارخانه کارگاه بسته بندی سبزي، خرما، رب انار و گوجه فرنگي از مهمترين برنامه ها است
وي با اشاره به مسئله مهم اشتغالزايي جوانان، گفت: ایجاد کارخانه و کارگاه بسته بندی و خشک كردن سبزی بی نظیر شهرستان که بخودی خود یک فرهنگ و اشتغالی جدید است.
نماينده مردم شهرستان خاش در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: ایجاد کارخانه بسته بندی و سردخانه ای برای انبار كردن خرمای با کیفیت و ارگانیک روتک و خرمای بی نظیر ایرندگان به نام خاش بزرگ و حاصل دست رنج کشاورزان زحمت کش شهرستان از اقدامات دیگر است.
وي با بيان اينكه از ساير برنامه هاي حوزه انتخابيه خاش راه اندازی کارگاه های تبدیلی رب گوجه فرنگی است، اظهار كرد: با توجه به گسترش سطح زیر کشت این محصول با کیفیت در زمینهای زراعی و گلخانه ها شهرستان خاش جهت سامان دادن و فایده رساندن به کشاورزانی با دستانی پینه بسته روستاها و همچنین راه اندازی کارگاه تولید رب انار جهت ایجاد شغل برای مردان و زنان روستایی و فارغ التحصیلان رشته کشاورزی، شناسایی تمامی پتانسیلهای کشاورزی و دامپروری و ظرفیتهای هر منطقه متناسب با آن منطقه با برنامه ریزی که سبب می شود گرایش کاری و تحصیلی آنان برطرف شود.
 
* از حقوق قشر ضعيف كارگر در مجلس حمايت خواهم كرد
وي اذعان كرد: در خصوص قشر زحمتكش كارگران اقدامات و برنامه هاي در دست دارم كه با برنامه، دیدگاه و توجیهات قانع کننده از حقوق این قشر زحمت کش و کم درآمد در مجلس دفاع خواهم كرد.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار تفتان ما مبني بر اينكه "به نظر شما چه عواملی سبب عدم پویای و رشد و ترقی شهرستان خاش در این چند ساله بوده است؟"، گفت: بنده از روزی که وارد مجلس شوم باید به جلو فکر كرد و دیدگاه بنده و اعتقادم بر این پایه استوار است که بر گدشته ها صلوات و بر آینده احتیاط.
 
* مهمترین عامل عدم پویای و رشد و ترقی خاش فاصله بین نماینده و مردم بوده است
وي خاطرنشان كرد: به نظر بنده مهمترین عامل عدم پویای و رشد و ترقی شهرستان خاش فاصله بین نماینده و مردم بوده است و عدم فعالیت صحیح دفتر ارتباطی مردمی نماینده سابق با مردم از عوامل اصلی آن است.
 
* در سطح کشوری، فکری اساسی برای هنر و نقش هنر در شهرستان خاش انجام مي دهم
نماينده مردم شهرستان خاش در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: مصصم هستم بر اینکه در سطح کشوری، فکری اساسی برای هنر و نقش هنر در شهرستان کنم و به هنرمندان قول خواهم داد تمام توان خویش را بکار برم تا هنر را در شهرستان خاش زنده و پویا نمایم.
 
* در چهارچوب شرح وظايف نمايندگي از هيچ كوششي براي مردم حوزه انتخابيه ام دريغ نخواهم كرد
وي با بيان اينكه در چهارچوب شرح وظايف نمايندگي از هيچ كوششي براي مردم حوزه انتخابيه ام دريغ نخواهم كرد، اظهار كرد: دفاتر ارتباطی نماینده با مردم در شهرستان خاش فراقومی بوده و برای دسترسی آسان عامه مردم و راه اندازی دفاتر ارتباطی در مراکز بخشها راه اندازی خواهد شد تا پل ارتباطی بنده با مردم باشند امنیت و آرامش جامعه خواسته ام است و مردم باید با دستگاه های امنیتی، نظامی و سیاسی و شورای تامین تعامل کنند تا بتوانیم پارامش کامل را به جامعه برگردانیم.

گفتني است؛ علي كرد نماينده مردم شهرستان خاش در دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در پايان در دفتر بازديد تفتان ما مطلبي را به يادگار نوشت.
 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 430660
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *