۰

حذف یارانه بگیران توسط مجلس، مطلوب دولت/ مصیبت عظمایی که دولت بر سر مجلس آورد

دولتمردان اعتدال تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند که هزینه حذف 24 میلیون یارانه بگیر را تقبل کنند. نگاه دولتی‌ها به سال96 است و برای کاهش تبعات حذف یارانه مجلس را سپر بلای خود کرده‌اند.
حذف یارانه بگیران توسط مجلس، مطلوب دولت/ مصیبت عظمایی که دولت بر سر مجلس آورد
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، قصه یارانه که از دولت احمدی‌نژاد شروع شد تبدیل به غصه دولت حسن روحانی شده است. دولتمردان قبلی – عدالت محور – با هدف آزاد سازی قیمت‌ها و پرداخت کمک هزینه‌ها، نظام پرداخت یارانه ماهانه را ایجاد کردند و به هر شگردی هزینه آن تأمین و پرداخت شد.به این ترتیب یارانه دولت در بسیاری از اقلام پایه حذف شد و مبلغ آن نقداً در اختیار خانوارها قرار گرفت.
دولت اعتدال تلاش‌های وافری برای کاهش یارانه بگیران انجام داد تا بتواند عدد یارانه بگیران را کاهش دهد اما موفق نشد و در نهایت استراتژی سکوت را پیشه کرد و در میان سکوت بخشی از اقشار جامعه را به حق یا ناحق از چرخه دریافت یارانه حذف کرد.
در حالی که از ابتدا دولت روحانی سخن از ادامه پرداخت یارانه به زبان آورد اما در میانه راه تبدیل به مصیبت عظما شد. تا جایی که از اواخر سال گذشته دولت اعلام کرد  24میلیون نفر را از این چرخه حذف خواهد کرد. اما در تازه‌ترین اظهار نظر نوبخت سخنگوی دولت خطاب به مجلسی‌ها گفت حذف 24 میلیون نفر یارانه بگیر عادلانه نیست! دولت به یکباره در چرخشی تاکتیکی مدافع یارانه بگیران شد و در فضای رسانه‌ای اینطور وانمود می‌کند که مخالف حذف این تعداد یارانه بگیر است.
رسانه‌های اصلاح طلب و حامی دولت نیز توپ حذف 24 میلیون نفر را به زمین مجلس انداختند و مصیبت عظمای دولت را به سوی مجلس سوق دادند.
*حذف یارانه بگیران توسط مجلس، مطلوب دولت
کشور ما در شرایط خاصی قرار دارد. از سال‌های دور اقتصاد تک محصولی و وابستگی به نفت، اقتصاد ضعیف و سهم ناچیز در بهره‌وری رشد باعث شده تا تورم غیر قابل کنترل باشد. لذا دریافت یارانه برای بخش زیادی از مردم اهمیت دارد.البته با توجه به این شرایط، حذف یارانه برای دولتی‌ها کارکرد انتخاباتی دارد.
دولتمردان اعتدال تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند که هزینه حذف 24 میلیون یارانه بگیر را تقبل کنند. نگاه دولتی‌ها به سال96 است و برای کاهش تبعات حذف یارانه مجلس را سپر بلای خود کرده‌اند. در حقیقت دولت با دست پس می‌زند و با پا پیش می‌کشد. از جهتی برای پرداخت یارانه زمین‌گیر شده و از سویی حاضر به حذف یارانه بگیران از سبد رأی خود نیستند.
البته دولت وارد سال آخر شده و مردم همچنان چشم به وعده‌های روحانی دوخته‌اند.
به طور حتم ایجاد زیر ساخت‌های مبنایی و رفع مشکلات اقتصادی کشور و خروج از رکود و بیکاری می‌تواند مهمترین گام برای فاصله گرفتن مردم از دریافت یارانه باشد. لذا سیاست‌های اقتصادی دولت و رفع مشکلات مردم گام مهمی برای حذف یارانه از سفره مردم است.
لذا دولت بجای متوسل شدن به مجلس برای شانه خالی کردن از تبعات حذف احتمالی یارانه- بخوانید شکست در انتخابات پیش رو – در حوزه‌های زیر ساختی وعده‌های اقتصادی ایام انتخابات را عملی سازد.
انتهای پیام/ راه دانا
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 430941
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *