۰

متأسفانه در نهادهای کلان مالی ما، پول خریدوفروش می‌شود/سیستم فعلی بانک و بورس جهان منحط است

رئیس اندیشکده یقین گفت: امام (ره) فرمود:" اگر در بانک ما ربا بماند، جمهوری ما اسلامی نیست؛ پول نباید کار کند." متأسفانه در مجموعه‌ی نهادهای کلان مالی ما، پول کار می‌کند و خود پول خریدوفروش می‌شود.
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از ایران روشن؛ دکتر حسن عباسی در همایش "به نام اسلام، به کام لیبرالیسم"، که ظهر امروز در سالن همایش علامه طباطبایی دانشگاه علوم معارف و قرآن کریم قم برگزار شد، گفت: حرف اصلی در دنیای امروز جدایی اقتصاد از دین است و کار مدرنیته همین بود. خطرناک‌ترین پروژه برای جامعه‌ی دینی، سکولاریزه کردن اقتصاد است.
وی با اشاره به اعتراض مراجع تقلید از سیستم بانک ربوی، افزود: مطلق دروس اقتصادی دانشگاه، تقابل ذاتی با دین دارد و مبنای علوم اسلامی غربی است.
عباسی ادامه داد: برای ایجاد تمدن نوین اسلامی، بالغ‌بر 200 انقلاب در حوزه‌های مختلف فرهنگی, صنعتی، علمی و اقتصادی نیاز داریم.
وی بابیان اینکه در غرب، شاهد تمام انقلاب‌های اشاره‌شده بودیم، گفت: غرب در حوزه‌ی اقتصاد ده‌ها انقلاب کرده است.
رئیس اندیشکده یقین اظهار داشت: وظیفه‌ی موسسه‌ی ما، تربیت دکترین شاخص برای 140 زیرنظام اصلی کشور و ارائه الگوی جایگزین برای ساختارهای فعلی است و طبیعتاً باید بگوییم که چه چیزی نباید باشد و چه چیزی باید باقی بماند.
وی ادامه داد: باید مردم را نسبت به منحط بودن سیستم فعلی بانک و بورس جهان، هشیار کنیم.
عباسی به دانشجویان هشدار داد که مواظب لایه‌های مخفی ربا در زندگی خود باشند و گفت: از خواهران و برادران حاضر در جلسه خواهش می‌کنم که زندگی را ساده شروع کنید.
وی همچنین افزود: 70 درصد دانشجویان ما را دانشجویان دختر و 30 درصد را دانشجویان پسر تشکیل می‌دهند.
عباسی بابیان اینکه ایران از لحاظ نسبت تعداد دانشجویان دختر به پسر در دنیا دارای رتبه اول است، افزود: یکی از مؤلفه‌های اقتصاد قرآنی این است که معیشت خود را در بُعد شخصی، به صورت قرآنی بپرورانیم و تا می‌توانیم اسیر وام‌ها نشویم و به اندازه‌ی درآمد خود خرج کنیم.
رئیس اندیشکده یقین ابراز داشت: مهم‌ترین کمک دانشجوی علوم قرآنی این است که قرآن را از مهجوریت خارج کند و ادبیات قرآن را در نظام سازی وارد کند.
وی در خاتمه یادآور شد: امام (ره) فرمود:" اگر در بانک ما ربا بماند، جمهوری ما اسلامی نیست؛ پول نباید کار کند." متأسفانه در مجموعه‌ی نهادهای کلان مالی ما، پول کار می‌کند و خود پول خریدوفروش می‌شود.
انتهای خبر/
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 431251
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *