۰

مراکز خرید تضمینی سرپلذهاب آماده خریداری محصولات کشاورزی هستند / پیش بینی برداشت بیش از 100هزار تن گندم از مزارع شهرستان سرپلذهاب

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب با پیش بینی برداشت بیش از100هزار تن گندم از مزارع شهرستان گفت: مراکز خرید تضمینی شهرستان آماده خرید محصولات کشاورزی هستند.
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از بازی دراز، جهانبخش حیدری در گفتگو با خبرنگارما از پیش بینی برداشت ۱۰۰ هزار تن محصولات زراعی (گندم،جو) از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته با افزایش 30 درصدی همراه خواهد بود.
حیدری با بیان اینکه  از 44500 هکتار از سطح کل اراضی زراعی شهرستان ، 13500 هکتار به سطح زیر کشت گندم آبی، 19000 هکتار به گندم دیم  و 3200 هکتار به محصول جو دیم اختصاص داده شده است گفت: پیش بینی می شود با توجه به بارش های مطلوب در طول سال زراعی،  60هزار تن گندم آبی، 41800 تن گندم دیم و 5440 تن جو دیم از مزارع شهرستان برداشت شود.
 
ایشان با بیان اینکه در 6 مرکز جهادکشاورزی تعداد 70 نفر از کارشناسان ناظرشهرستان برعملیات کاشت و برداشت محصولات زراعی نظارت دارند افزود: تمهیدات لازم به منظور خرید تضمینی محصولات زراعی در این شهرستان اتخاذ شده و مراکز خرید مجاز ( غله ،آرد مخ بر ، آرد شیناکور،گندم مزار فلاحی،تعاونی روستایی، سرپل  سرقلعه ) و دو مرکز خرید بذر (شرکت دودانه دهقانان ، بذرگسترده قره بلاغ) برای این امر تجهیز و آماده سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه 150 هکتار در مزارع شهرستان  به سطح زیر کشت کلزا اختصاص یافته است ، اظهار داشت: توسعه تناوب کشت کلزا در مزرعه می تواند مصرف سموم و آفت ها را کاهش دهد و همچین باعث افزایش تولید محصولاتی همچون گندم، جو و ذرت در سال های بعد شده و در بهره وری آب نیز بسیار موثر است.
فرماندارشهرستان از آغاز برداشت گندم در مناطق گرمسیری سرپل ذهاب از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد 250 دستگاه کمباین ، و 30 دروگر برای برداشت محصولات زراعی گندم آبی – دیم ، جو و کلزا در شهرستان پیش بینی شده است.
حیدری در پایان به عوامل افزایش بهره وری این محصولات در اراضی شهرستان اشاره و تصریح کرد: برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی و حضور به موقع کشاورزان در این دوره ها ، استفاده از بذر اصلاح شده، مکانیزه کردن سیستم کشاورزی و توزیع نهاده های کشاورزی در زمان مقرر و...در میزان افزایش برداشت گندم در این منطقه تأثیر مستقیمی داشته است.
سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه با بیش از 90هزار نفر جمعیت دارای 44500هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی می باشد.

انتهای پیام/
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 431259
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *