۰

از آمار متناقض مسئولین تا کلکسیون مشکلات ریز و درشت در مسکن مهر سنقر/ تیر بی تدبیری دولت یازدهم بر تن خانه مستضعفان

سهیل سنقر در گزارشی نسبت به وضعیت پروژه مسکن مهر در شهرستان سنقروکلیایی از آمار متناقض مسئولین تا مشکلات مردمی ساکنین پروژه مسکن مهر در این شهرستان پرداخته است که نظر شما مخاطبان را به آن جلب می کنیم.
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از سهیل سنقر، در گزارشی نسبت به وضعیت پروژه مسکن مهر در شهرستان سنقروکلیایی از آمار متناقض مسئولین تا مشکلات مردمی ساکنین پروژه مسکن مهر در این شهرستان پرداخته است که نظر شما مخاطبان را به آن جلب می کنیم.
 
مسکن مهر طرحی از دولت نهم، برای خانه‌دار کردن قشر کم در آمد بود که طبق آن دولت با واگذاری زمین رایگان سعی داشت خانه سازی را تشویق کند.
 
ضرورت تأمین مسکن افراد مختلف جامعه همیشه به عنوان یک دغدغه و مسأله مهم در رده‌های تصمیم‌ گیری اقتصادی و اجتماعی تلقی می‌شود و در این بین، طرح مسکن مهر، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ ترین سیاست‌های اقتصادی دولت نهم برای حل مشکل مسکن مردم بویژه اقشار کم درآمد جامعه بود.
 
این پروژه عظیم ملی در خیلی از استان‌های کشور روند چشمگیری داشت و با موفقیت به سرانجام رسید و در استان کرمانشاه  نیز اقدامات خوبی در ساخت مسکن مهرانجام گرفت اما در سال‌های اخیر روند تکمیل این پروژه رو به‌کندی رفت و این روند باعث نگرانی، دلخوری و نارضایتی اقشاری از مردم شد.
 

 
بی توجهی به واحد های ساخته شده مسکن مهر در سنقر
 
یکی از ساکنین بلوک 5 مسکن مهر سنقر در گفتگو با سهیل سنقر اظهار داشت: وضعیت زیر ساختی ضعیف واحدهای مسکن مهر و ضعف در ارائه خدمات فاضلاب موجود و کیفیت نامطلوب مسکن های ساخته شده صدای نارضایتی صاحب خانه های مسکن مهر را درآورده است.
 
رستگار در ادامه افزود: وضعیت محوطه سازی نامناسب و نبود آسانسور در طبقه اول و مشکلات نقص فنی آن از دیگر مشکلات موجود است. 
 
وی با اشاره به مشکل مربوط به فاضلاب این واحدها گفت: مهمترین مشکل حال حاضر وضعیت فاضلاب است که در بعضی از واحد ها با پس دادن فاضلاب در منازل و بخش شدن بوی نامناسب شرایط زندگی را دو چندان سخت کرده است.
 
یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر سنقر در گفتگو با سهیل سنقر مشکل عمده مسکن های مهر را رعایت نشدن اصول مهندسی در ساخت و سازها، کیفیت پایین و کاربرد مصالح ساختمانی نامناسب و خدمات و امکانات نامناسب زیربنایی و روبنایی این طرح عنوان کرد.
 
کرمی در ادامه بیان داشت: به عنوان مثال در زمان بارش های بهاری که از ابتدای سالجاری تا کنون در شهرستان سنقروکلیایی شاهد آن بودیم، نوازش این رحمت الهی بر صورت مساکن مهر موجب پس دادن نم به داخل دیوارهای اتاق خواب واحدهایی از مسکن مهر شد که ناشی از همان زیر ساخت های نامناسب است.
 
احمدی از دیگر ساکنین مسکن مهر سنقر در گفتگو با سهیل سنقر علاوه بر مشکلاتی که دیگر ساکنین مطرح کردند مشکلاتی دیگری از جمله نبود امکانات رفاهی، اجتماعی و بهداشتی را عنوان کرد.
 
وی در ادامه گفت: روند بهبود مشکلات از ابتدا تاکنون جای قدردانی دارد که امیدواریم همین روند برطرف کردن مسائل و مشکلات مسکن مهر توسط مسئولین مربوطه به نحو احسن انجام گیرد.
 
از وعده تکمیل در سال 94 تا نیمه کاره ماندن در سال 95
 
سید حسین میر شفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به شهرستان سنقر و کلیایی که در اردیبهشت 94  و در جریان بازدید از پروژه های مسکن مهر در این شهرستان بیان کرد: شهرستان سنقر دارای 1840 واحد مسکن مهر بوده که تا کنون تعداد 1411 واحد افتتاح شده و از تعداد 430 واحد باقی مانده که تاپایان سال 94 به اتمام می رسد.
 
اما فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی آمار متفاوتی با معاون وزیر در خصوص تعداد واحدهای مسکن مهر ارائه می دهد.
 
فرماندار شهرستان سنقروکلیایی در گفتگو با سهیل سنقر اظهار داشت : تعداد واحد های پروژه مسکن مهر در شهرستان سنقروکلیایی 1234 واحد است.
 
وی ادامه داد: این تعداد واحد مسکن مهر سنقر در قالب چهار اتحادیه کارگری، کارکنان دولت، فرهنگیان و مشاغل آزاد احداث شده است.
 
ایزدی بیان داشت : واحدهای اتحادیه کارگری و کارکنان دولت صدرصد انجام و تحویل متقاضین گردیده است.
 

 
فرماندار سنقروکلیایی در خصوص واحدهای مشاغل آزاد و فرهنگیان خاطر نشان کرد: تعداد واحدهای مشاغل آزاد 225 واحد است که 6 بلوک آن پیشرفت 21 درصدی داشته و تعداد 175 متقاضی کسری دارد. پروژه فرهنگیان 172 واحد دارد که دارای پیشرفت فیزیکی 97 درصدی است و در مرحله آماده شدن و محوطه سازی و رفع نواقص واحدهاست که حداکثر تا پایان اردیبهشت تحویل متقاضیان می شود.
 
بر اساس این گزارش مشکل عمده اتمام پروژه مسکن مهر شهرستان سنقروکلیایی مربوط به واحدهای مشاغل آزاد است که بنا گفته فرماندار سنقروکلیایی مشکلات داخلی شرکت های جزو اتحادیه منجر به کندی پیشرفت واحد ها و اتمام پروژه در این شهرستان شده است.
 
از تعداد 1234 واحد پروژه مسکن مهر سنقروکلیایی 1009 واحد آن تحویل متقاضیان شده است و با تکمیل واحدهای مشاغل آزاد پرونده پروژه مسکن مهر در این شهرستان بسته خواهد شد.
انتهای پیام/
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 431260
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *