۰
اعتراض رسمی ایران به رأی دادگاه‌های آمریکا؛

سفیر سوئیس به وزارت امورخارجه فراخوانده شد

سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع دولت آمریکا در ایران امروز سه‌شنبه برای ابلاغ اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به رأی دادگاه‌های آمریکا علیه کشورمان به وزارت امور خارجه کشورمان فراخوانده شد.
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما به نقل از راه دانا، سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع دولت آمریکا در ایران امروز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت برای ابلاغ اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به رأی دادگاه‌های آمریکا علیه کشورمان توسط مدیرکل آمریکا به وزارت امور خارجه فراخوانده شد.
در این ملاقات محمد کشاورززاده مدیرکل آمریکا با ارائه دو یادداشت رسمی به سفیر سوئیس، اعتراض رسمی کشورمان را به رای صادره دیوان عالی آمریکا در خصوص پرداخت غرامت به اتباع آمریکایی از محل دارایی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام و آن را نقض صریح و آشکار تعهدات قراردادی دوجانبه از جمله عهدنامه 1955 دو کشور و نیز تعهدات حقوقی بین‌المللی آمریکا و مصونیت قضایی و مصونیت اموال و دارایی‌های دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
به گزارش فارس، مدیرکل آمریکا همچنین با اشاره به رای دادگاه محلی نیویورک مبنی بر اتهام مشارکت کشورمان در حملات تروریستی 11 سپتامبر با اعتراض شدید نسبت به انتساب این اتهامات بی پایه و اساس به کشورمان، با وجود هیچگونه مدارک و شواهد و قرائنی، مبنی  بر مشارکت جمهوری اسلامی ایران و یا اتباع ایرانی در این حادثه، این ادعاها را مضحک و خلاف رویه‌های پذیرفته شده حقوقی بین‌المللی مبنی بر رعایت مصونیت قضایی دولت‌ها دانست.
سفیر سوئیس حافظ منافع آمریکا در ایران اعلام کرد که مراتب را سریعاً  به وزارت خارجه آمریکا منعکس ونتیجه را اعلام خواهد کرد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۱۱
کد مطلب: 431336
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *