۰

کمبود پزشک متخصص مشکل اساسی در چهارمحال و بختیاری است

مدیر درمان تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: پایین بودن حقوق و مزایای پزشکان در تامین اجتماعی نسبت به مطب های خصوصی و مراکز دانشگاهی مشکل عمده در جذب نیروی متخصص درمانی در تامین اجتماعی است.
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از  جهانبین نیوز، صمد اکبری مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال وبختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، ضمن گرامیداشت هفته سلامت اظهار کرد:هفته سلامت با شعار سلامت و غلبه بر دیابت آغاز و تمام افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی به صورت رایگان غربال‌گری می‌شوند.

مدیر تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: غلبه بر دیابت با تشخیص به موقع و درمان صحیح و اتخاذ روش و شیوه صحیح در زندگی که شامل تغذیه مناسب، ورزش مداوم و کاهش استرس روحی روانی می توان دیابت را کنترل نمود و از عوارض آن جلوگیری کرد.

اکبری با بیان اینکه ۱۱ هزارو ۶۵۶ نفر در استان مبتلا به بیماری دیابت هستند، تصریح کرد: هم زمان با سیاست کنترل همگانی دیابت کلیه مراکز سازمان تامین اجتماعی استان برای مراجعه کنندگان بالای ۴۵ سال تست غربالگری قند خون انجام میگردد تا با شناسایی به موقع موارد احتمالی ، جهت تکمیل درمان از عوارض بیماری پیشگیری گردد.

وی سازمان تامین اجتماعی را یک نهاد عمومی غیر دولتی دانست و افزود: این سازمان بر اساس سه رکن اصلی کارگر –کارفرما-و بیمه تحت نظارت دولت و بر اساس قانون جامع تامین اجتماعی و قانون اساسی ارائه خدمت می کند.

اکبری تصریح کرد: منابع و سرمایه های اولیه سازمان تامین اجتماعی حاصل حق بیمه ای است که کارگران و بیمه شدگان در زمانی که توان کارکردن داشته اند از نسلهای گذشته تاکنون به ودیعه نهاده اند تا پس اندازی باشد برای تامین آینده خود و خانواده هایشان زمانی که دیگر توان کار کردن ندارند و یا در هنگام کار دچار حادثه – اتفاق یا بیماری می شوند.


اکبری سازمان تامین اجتماعی را یک سازمان مشارکتی و بین نسلی معرفی کرد و گفت: مدیریت درمان استانها وظیفه تامین بهداشت و درمان بیمه شدگان و خانواده انها را از بدو ورود به زیر چتر حمایتی سازمان برعهده دارد.


وی ارائه خدمات در مدیریت درمان تامین اجتماعی استان را به دو روش مستقیم و غیر مستقیم عنوان کرد و افزود: هدف از این دو ارائه خدمت با کیفیت و کمیت بالا - استفاده صحیح از منابع – نظارت مستمر بر هزینه و عملکرد – افزایش بهره وری و اثربخشی خدمات و جلوگیری از انجام هزینه های زاید و موازی کاری و دوباره کاری است.

وی اولویت دوم دولت در سال ۹۴ فعالیت را در حوزه طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و خاطر نشان کرد: طرح تحول نظام سلامت – در واقع انقلابی در حوزه و نظام سلامت بوده است و جامعه و مردم از نتایج آن اعلام رضایت می کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی چهار محال وبختیاری یکی از مشکلات مهم حوزه درمان کمبود پزشک متخصص از جمله متخصص قلب، ارتوپد و رادیولوژی دانست، افزود: پایین بودن حقوق و مزایای پزشکان در تامین اجتماعی نسبت به مطب های خصوصی و مراکز دانشگاهی مشکل عمده در جذب نیروی متخصص درمانی در تامین اجتماعی و صادر نشدن مجوز لازم از سوی وزارت بهداشت و درمان است.

اکبری تاکید کرد: در تامین منابع و نحوه هزینه های طرح تحول سلامت نیاز به نظارت مستمر واصلاح و معماری مجدد و هوشمندانه الزامی است.


انتهای پیام/
چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۳۹
کد مطلب: 431348
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *