۰

شیوع بیماری هپاتیت در 27 منطقه پاکستان؛ اوج آلودگی در «وهاری» پنجاب

سازمان بهداشت پاکستان در گزارشی اعلام کرد بیماری هپاتیت در این کشور شیوع پیدا کرده و 27 منطقه در این کشور از نقاط پرخطر برای گسترش این بیماری محسوب می‌شود.
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، سازمان بهداشت پاکستان در گزارشی اعلام کرد بیماری هپاتیت در این کشور شیوع پیدا کرده و باید برای جلوگیری از آن وارد عمل شد.
طبق این گزارش 27 شهرستان پاکستان از نقاط خطر برای گسترش بیماری هپاتیت شناخته شده‌اند.
این گزارش می‌افزاید: 10 شهر در ایالت پنجاب، ‌8 شهر در ایالت بلوچستان، 5 شهر در ایالت سند و 4 شهر در ایالت خیبرپختونخواه در معرض خطر شیوع هپاتیت هستند.
بیشترین شیوع بیماری هپاتیت در منطقه «وهاری» از توابع ایالت پنجاب مشاهده شده این در حالی است که شهرستان «موسی خیل» در بلوچستان در رتبه بعدی قرار دارد.
کمترین شیوع بیماری هپاتیت در منطقه «سوات» از توابع ایالت خیبرپختونخواه مشاهده شده و فقط 3 درصد مردم این منطقه به هپاتیت مبتلا شده‌اند.
کمترین شیوع بیماری هپاتیت B در شهرستان «راجن‌پور» از توابع ایالت پنجاب مشاهده شده است.
در بین کشورهایی که بیماری هپاتیت در آنها شیوع پیدا کرده پاکستان در رتبه دوم قرار دارد.
 دولت مرکزی پاکستان اعلام کرد که به 9 شرکت داروسازی دستور داده شده داروهای ارزان‌قیمت برای درمان هپاتیت تولید کنند.
داروهای درمان هپاتیت در پاکستان بسیار گران است و در بیشتر موارد بیماران باید خودشان این دارو را به شرکت داروساز سفارش دهند.
هپاتیت نوعی بیماری ویروسی در انسان‌ها است که بیشتر به کبد آسیب می‌رساند و می‌تواند واگیردار باشد.
بیماری هپاتیت از طریق لوازم شخصی مانند شانه و مسواک همچنین سوزن‌های آلوده انتقال پیدا می‌کند و می‌تواند ظرف مدت کوتاهی تعداد زیادی از افراد را مبتلا کند.
انتهای پیام/ فارس
چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 431432
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *