۰

شروع همکاری دوجانبه ایران و آلمان در بخش کشاورزی/ وزیر تجارت آلمان در راه شیراز

استاندار فارس گفت: اقدامات مشترک ایران و آلمان در حوزه صنایع فناوری کشاورزی،انتقال تکنولوژی،گیاهان دارویی، اصلاح بذر و نباتات و آفت کش ها خواهد بود.
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از شیرازه، استاندار فارس در نشست خبری که با حضور معاون وزیر تغذیه و کشاورزی جمهوری فدرال آلمان برگزار شد،ضمن برشمردن ظرفیت های انسانی و طبیعی استان فارس اظهار داشت: ایران و آلمان همواره رابطه اجتماعی و تجاری خوبی باهم داشتند و شرایط پیش آمده پس از برجام این رابطه دوطرفه را تقویت خواهد کرد.

افشانی با اشاره به احداث یک موسسه تحقیقاتی مشترک بین دوکشور درزمینه تکنولوژی کشاورزی گفت: اقدامات مشترک ایران و آلمان در حوزه صنایع فناوری کشاورزی،انتقال تکنولوژی،گیاهان دارویی، اصلاح بذر و نباتات و آفت کش ها خواهد بود.

به گفته وی احداث یک شهرک پزشکی با اولویت درمان با گیاهان دارویی و طبیعی از برنامه های پیشرو می باشد و کشور آلمان نیز دراین خصوص تعامل و همکاری خواهد داشت.

استاندار فارس اعلام کرد: در آینده ای نزدیک هیئت های بیشتری از آلمان به شیراز سفر خواند کرد تا مبادلات فی مابین منجر به عقد قرار دادهای خوبی درحوزه تکنولوژی و بهبود تجارت دربخش کشاورزی بشود.

معاون وزیر تغذیه و کشاورزی آلمان نیز با تاکید براینکه نتیجه این رابطه به سود ایران و آلمان به عنوان دوشریک همسطح خواهد بود گفت:بخش خصوصی و دولتی خواستار همکاری با ایران در حوزه کشاورزی و تبادل تکنولوژی هستند.

«بلیزر» افزود: هفته آینده وزیر تجارت آلمان به شیراز سفر می کند تا با رفع موانع مالی ارتباط دوکشور در حوزه کشاورزی را تسهیل کند.
انتهای خبر/
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 431615
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *