۰

به دنبال قرارداد تجاری در زمینه ترانزیت با ایران و پروژه راه آهن سراسری هستیم

سفیر هندوستان در ایران با بیان این که در زمینه علم و تکنولوژی و حوزه راه ها وتجارت افغانستان،از جمله زمینه های همکاری ایران با هند است، گفت:به دنبال قرارداد تجاری در زمینه ترانزیت با ایران و پروژه راه آهن سراسری هستیم.
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از خاورستان، سائوراب کومار سفیر هندوستان در ایران،پیش از ظهر امروز در بازدید از پارک و علم و فناوری خراسان جنوبی با بیان این که از حضور در محیط فرهنگی و دانشگاهی خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند بسیار خرسند است،اظهار کرد: آنچه که نیازمند توجه ویژه است آن است که علم و تکنولوژی باید در مسائل توسعه ای بیشتر مورد توجه قرارگیرد.
وی با بیان این که خوشبختانه در گذشته نیز ارتباط صمیمانه و تنگاتنگی بین ایران و هندوستان وجود داشته است،تصریح کرد:در جریان سفر به خراسان جنوبی و مکان های مختلف این استان زیبا،اطلاعات زیادی در این خصوص کسب کردم که امیدوارم زمینه ساز ارتباط دوجانبه بیشتر در این خصوص شود.   سفیر هندوستان در ایران همکاری در زمینه علم و تکنولوژی و همچنین حوزه راه‌ها و تجارت افغانستان را، از جمله زمینه های همکاری هند با استان خراسان جنوبی ذکر کرد و گفت: در حال حاضر،به دنبال قرارداد تجاری در زمینه ترانزیت با ایران و پروژه راه آهن سراسری هستیم.   کومار با  اشاره به این نکته که علم و تکنولوژی  می تواند دارای جایگاه ویژه در خصوص همکاری دو کشور ایران و افغانستان باشد،خاطرنشان کرد:آنچه مسلم است آن است که کشور هندوستان،  در دوران تحریم روابط خود را با ایران، به خوبی  حفظ کرد و امروز نیز به دنبال توسعه این روابط هستیم.   وی با بیان این که در حال حاضر همکاری های ایران و هندوستان در سطح دولتی وجود دارد، یادآور شد: یکی از نکاتی که در نشست مشترک ایران و هند در دسامبر سال گذشته مطرح شد، این بود که باید همکاری‌ها و ارتباطات بین دو کشور ایران و هندوستان سازمانی باشد.   سفیر هندوستان در ایران از وجود تمایل همکاری سازمانی بین دو کشور ایران و هندوستان خبر داد و متذکر شد: اگر چه این موضوع، تاکنون عملیاتی نشده ولی باید ابتدا یک پروژه به صورت ارتباطات سازمانی اجرا گردد تا به نتیجه مورد انتظار رسیده و سپس  پروژه های دیگری را دنبال کنیم.   محمد رضا دوستی رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان این که وظیفه پار ک های علم و فناوری،توسعه فناوری و اقتصاد هر منطقه است،ابراز کرد:خراسان جنوبی با دارا بودن منبع انسانی قوی و دانشمند،هدایت گر این استعدادها به سمت اقتصاد جهانی است.   وی ضمن اشاره به دیگر ظرفیت های استان در حوزه گیاهان دارویی  و محصولات استراتژیک نظیرعناب، زرشک و زعفران نیز اذعان داشت: لازم است زمینه سرمایه گذاری در حوزه بیوتکنولوژی برای این محصولات فراهم شود.   رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با اشاره به این که برای جهانی  شدن،یک گام اساسی ارتباط با کشورهای دوست و پیشرفته صنعتی مانند هندوستان است،افزود:با توجه به این که هندوستان بلحاظ فناوری و it و فناوری صنعتی و بیوتکنولوژی بسیار پیشرفته است،بسیار مایل به همکاری تجاری با آن هستیم. دوستی خراسان جنوبی را، استانی در مسیر توسعه صنعتی و اقتصادی دانست و اظهار داشت: در این خصوص نیازمندیم تا ارتباط کشورهای دیگر از جمله هند را داشته باشیم تا این همکاری منجر به سود برای دو طرف شود.   وی با بیان این که خراسان جنوبی می‌تواند بازار خوبی برای محصولات هند به شمار آید،عنوان داشت: جاذبه های بسیار خوبی در کشور هندوستان جهت تولیدات فناوری این استان وجود دارد که امیدواریم در این زمینه نیز تعاملاتی انجام شود. انتهای پیام/
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 431621
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *