۰

عامل رشد هندوستان استغنا ازبیگانگان و تکیه بر فرهنگ بومی بود/ رییس جمهور با کدام عقل و تدبیر در برابر فرمایشات رهبری موضع می گیرد؟

نماینده منتخب مردم قم در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: یعنی رییس جمهور تمام مشکلات و دغدغه ها را حل کرده و فقط این موضع گیری ها مانده است؟ با کدام عقل و تدبیر اینگونه سخن می گوید؟
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در گفتگو با ناب نیوز در رابطه با فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت دادن به سایر زبان های خارجه گفت: رهبر فرزانه انقلاب مخالف زبان انگلیسی نیستند و نفرمودند آموزش زبان انگلیسی را باید تعطیل کرد یا مردم را مجبور به یادگیری سایر زبان ها کرد.
باید زمینه برای پیشرفت مردم در سایر زبان ها فراهم شود
منتخب مردم قم در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: معظم له مخالف زبان انگلیسی انحصاری هستند چرا که فعلا زبان استعمار است و معتقدند درست نیست به زبان های دیگر بی توجه باشیم و زبان علم و پیشرفت را فقط انگلیسی تلقی کنیم.
وی افزود: زبان های دیگر مانند اسپانیولی، فرانسوی، آلمانی و ... نیز می توانند زبان علم باشند و امروزه بخشی از تولید علم دنیا در حیطه حاکمیت همین زبان هاست لذا نباید انحصار و امتیاز خاصی برای زبان انگلیسی ایجاد کنیم، وانگهی باید زمینه پیشرفت مردم علاقمند در سایر زبان ها را فراهم کنیم.
موضع گیری رییس جمهور در مقابل فرمایشات رهبر نسنجیده و غیرکارشناسانه است
حجت الاسلام ذوالنور با تاکید بر اینکه بینات رهبری کاملا واضح و شفاف و فرمایشاتشان کارشناسانه است، با انتقاد از سخنان رییس جمهور نسبت به این موضوع اذعان داشت: به نظر من موضع گیری رییس جمهور نپخته، نسنجیده و غیرکارشناسانه بود؛ وی با تعصب با این موضوع برخورد کرد و گاهی پرده تعصب جلوی چشم را گرفته و اجازه دیدن حقیقت را به انسان نمی دهد.
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه رییس جمهور دقیقا به سخنان رهبری در خصوص یادگیری سایر زبان ها دقت نکرده بود، خاطرنشان کرد: رهبری نفرمودند باید مردم را مجبور کنیم که انگلیسی را متوقف و زبان دیگری بیاموزند اما رییس جمهور با تعصب خشک، برداشت اشتباهی داشت.
وی با طرح این سوال که رییس جمهور خواسته مردم را از کجا فهمیده و ازکجا معلوم است اگر زمینه رشد دیگری برای مردم فراهم شود مردم مخالفت می کنند، ابراز کرد: سنجیدگی لازم در این موضع گیری رییس جمهور وجود ندارد.
رییس جمهور با ادعای غیرکارشناسانه خود دست به تحریف تاریخ هند زد/عامل رشد هندوستان استغنا ازبیگانگان و تکیه بر فرهنگ بومی بود
حجت الاسلام ذوالنور بااشاره به ادعای رییس جمهور در خصوص پیشرفت کشور هند در زمینه آی تی با یادگیری زبان انگلیسی بیان کرد: من معتقدم رییس جمهور برای اثبات ادعای غیر کارشناسانه خود دست به تحریف تاریخ زد چرا که آنچه در هند رشد ایجاد کرد، استقلال هندوستان از انگلیس بود نه وابستگی آنها به زبان های بیگانه.
وی در ادامه یادآور شد: با نگاهی به تاریخ هند می بینیم گاندی برای اینکه مردم هندوستان از زیر یوغ استعمار انگلیس خارج شوند به آنها گفت یا باید آدیداس پوشیده و از محصول بیگانه استفاده کنید یا برهنگی وسختی را تحمل کرده و روی پای خود بایستید و بدینگونه مردم هند را به دوری از بیگانگان و استفاده نکردن از محصولات آنها تحریک کرد که این امر باعث رشد هند شد.
این نماینده منتخب مجلس دهم اظهار کرد: اگرچه آثار آن استعمار هنوز در هند وجود دارد اما به هرمیزان که از بیگانگان استغنا و به فرهنگ ملی و بومی خود تکیه کردند، موجب رشد آنها شد و هندوستان اگر امروز چیزی دارد، مرهون انزجاری است که از بیگانگان دارد و از توان داخلی خود استفاده کردند.
حجت الاسلام ذوالنور گفت: امروز هم در هند اقوامی هستند که با وجود تمکن مالی بالا، گاهی لباس پوشیدن آنها معمولی و به برهنگی شبیه است که دلیل این امر را دستور پیشوای خود می دانند و تکیه برگفتار گاندی دارند.
وی تاکید کرد: حرف رییس جمهور تحریف تاریخ هندوستان و برعکس نشان دادن علت پیشرفت آنهاست؛ امروز در دنیا روی هند به عنوان اقتصاد سوم حساب می کنند که هر پیشرفتی دراین کشور هست مدیون تکیه بر توانمندی و استفاده از فرهنگ بومی وملی است.
واردات از چین در دولت یازدهم پنج برابر شده است /ورود هر کالای چینی به کشور به منزله افزایش بیکاری جوانان است
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: امروز متاسفانه مسیر دولت کشور ما خود خلاف مسیر پیشرفت است؛ برخی دولتمردان برای تخریب دولت گذشته اعلام می کردند 20 درصد مشکلات کشور مربوط به تحریم ها اما 80 درصد آن نتیجه سومدیریت است. اگر این ادعا درست بود با روی کار آمدن دولت یازدهم باید این مشکلات حل می شد اما دیدیم که حتی آب خوردنمان هم در گرو مذاکرات دانستند.
حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به اظهارات رییس جمهور در تبلیغات انتخاباتی خود مبنی بر اینکه شغل های ایجاد شده در دولت قبل برای کارگران چینی بوده است، اذعان داشت: اما در دولت فعلی می بینیم واردات از چین به حدود 5 برابر رسیده و آنچه که جلوی رشد کشور را می گیرد و اقتصاد داخل را خراب می کند، همین وابستگی به بیرون از کشور است.
منتخب مردم قم در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه ورود هرکالای چینی به کشور به منزله افزایش آمار بیکاری است، تاکید کرد: اگر ما به توانمندی داخلی و تحکیم ساخت های درون کشور که از اصول اقتصاد مقاومتی و مورد تایید رهبری است، تکیه کنیم، وضعیت مردم بهبود می یابد لذا رهبری دغدغه چنین مسائلی را دارند.
رییس جمهور با کدام عقل و تدبیر در برابر فرمایشات رهبری موضع می گیرد؟
این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: ما نمی گوییم رییس جمهور هم باید مانند رهبری فکر کند چرا که به تعداد آدم های دنیا تفاوت فکر و اندیشه و عقیده وجود دارد اما این نکته مهم را باید در نظر داشت که جایگاه رهبری بالاترین جایگاه در قانون اساسی و رهبر بالاترین شخصیت در نظام است و رییس جمهور یا هرکسی که از قانون محوری سخن می گوید باید از این مسئله تمکین کند.
وی با انتقاد از موضع گیری رییس جمهور نسبت به فرمایشات رهبر آن هم روز بعد از سخنرانی ایشان، این سوال را طرح کرد: یعنی رییس جمهور تمام مشکلات و دغدغه ها را حل کرده و فقط این موضع گیری ها مانده است؟ با کدام عقل و تدبیر اینگونه سخن می گوید؟
امروز وظیفه دولت حل مشکلات معیشتی و رفع بیکاری جوانان است نه موضع گیری در برابر رهبر
حجت الاسلام ذوالنور تصریح کرد: آنچه اهمیت دارد این است که دولت باید در زمینه حل مشکلات اصلی مردم یعنی رکود اقتصادی، بیکاری، گرانی و ورشکستگی کارخانه ها فعال شود چرا که امروز مهم ترین مسئله مردم معیشت است.
این نماینده منتخب مجلس دهم عنوان کرد: امروز کسی از رییس جمهور کشور انتظار ندارد که یک روز بعد از رهبری در مقابل سخنان ایشان موضع گیری کند؛ اگرچه متدینین و ولایتمداران از چنین حرکاتی انزجار پیدا می کنند اما خواسته بقیه بدنه جامعه از رییس جمهور حل مشکلاتی است که با آن دست و پنجه نرم می کنند.
منتخب مردم قم در مجلس دهم شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جوانان ما در اثر بیکاری دچار افسردگی شده اند، نرخ طلاق به 38 درصد افزایش یافته که بسیار نگران کننده است همچنین با مشکلاتی چون اعتیاد و فسادهای اجتماعی مواجهیم که دولت باید به این مسائل پرداخته و به مردم آمار موفقیت های خود را در این زمینه بدهد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 432590
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *