۰

«خندوانه»، تنها سهم «روز شیراز» بود/ تلاش در جهت کم رنگ کردن لقب «سومین حرم»

عضو شورای شهر شیراز گفت: متاسفانه امسال به‌جز برنامه خندوانه که جای تقدیر دارد، چندان مراسم عمومی متنوع فراگیر برای شهروندان و گردشگران که می‌توانند سفیران ما برای معرفی شیراز به جهانیان باشند، نداشتیم.
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از شیرازه، در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه عادی شورای شهر؛ پیشنهاد کمیسیون فرهنگی شورای شهر درباره کمک غیر نقدی تا سقف  100 میلیون تومان به فرمانداری شیراز برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

دراین جلسه، وضعیت ضمانت حسن اجرای تعهدات در قراردادهای سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری با اشخاص، مورد بررسی  و به تصویب رسید.

طبق این مصوبه، برای تسهیل درامر سرمایه گذاری؛ ضمانت حسن اجرای تعهدات که معادل 5درصد پول یا ضمانت نامه بانکی است لغو می شود و ضمانت های حسن انجام معامله و سایر شروط به عنوان تضمین قرار داد، جایگزین می شود.

 بررسی نامه فرمانداری درباره ایراد به مصوبه 4 بهمن سال گذشته در مورد چگونگی حفظ باغات قصر دشت؛ از حواشی جلسه شورای شهر بود.

 ترابی عضو شورای شهر شیراز با اشاره به دستکاری متن شورا پس از رای گیری و مصوب شدن به وسیله برخی از اعضا اشاره کرد و گفت: در متن اول مصوبه، باتوجه به پیشنهاد مهندس معین برای ممنوعیت هرگونه ساخت و ساز خارج از مستحدثات در باغات قصردشت تصویب شد اما متن دوم بدون اطلاع برخی از اعضای دیگر شورا به فرمانداری ارجاع شده است.

وی که به این عملکرد شورا انتقاد داشت، افزود: دستکاری متن پس از تصویب تخلف بارز و شفاف قانونی است و هر پیشنهادی پس از طی مراحل قانونی باید در صحن مطرح و به رای گذاشته شود؛ من به عنوان نماینده مردم درصورت تکرار این موارد به مراجع قانونی مراجعه میکنم.

با نظر اعضای شورای شهر شیراز فیلم جلسه 4 بهمن و موضوع مصوبه مربوط به حفظ باغات قصردشت برای مشاهده مجدد و متن  مصوب به همراه متن دوم ارجاع شده به فرمانداری در هیئت رئیسه شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رضا محمدیان خطاب به شهردار شیراز بر ضرورت تشکیل کمیته برای طرح بازبینی باغ های قصردشت طی دو الی سه ماه نیز تاکید کرد.

غلامهدی حقدل با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار گفت: سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی فراتر از مرزهای کشور،امروزه در کشورهای اسلامی که مورد تعدی و تجاوز دشمنان اسلام واقع شده اند با انجام اقدامات مستشاری مانع از تجزیه و سقوط آنان شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه از کشور سوریه تا عراق، یمن و لبنان و غزه مورد تجاوز دشمن صهیونیستی قرار گرفته اند و اقدامات مستشاری سپاه به کمک این کشورها آمده افزود: امروز نام سپاه یعنی اقتدار اسلام، عزت و برکت و دفاع تمام قد از حریم ولایت و دفاع از مظلوم و محروم و مستضعف.

وی در باره روز جانباز هم گفت: جانبازان مظهر صبر، استقامت و ایستادگی هستند و ای کاش مجلس، دولت و مسولین ما با تصمیمات صحیح و اصولی بتوانند بخشی از مشکلات جانبازان را مرتفع کنند.

حقدل در پایان با قدردانی از اقدامات نیروی انتظامی در مقابله با ناهنجاری های اجتماعی بیان کرد: قطعا هنجار شکنی هایی مانند کشف حجاب و ترویج بی بندوباری، استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکی، فحشا و فساد و باندهای تبهکاری با روح انقلاب اسلامی در تضاد است.

محمد حق‌نگر با اشاره به اینکه شهر شیراز به علت مهاجر پذیر بودن و تهاجم فرهنگی و عدم اشتغال جوانان و نداشتن مکانهای تفریحی مفرح و عدم ثبات مدیریت دچار انواع ناملایمت اجتماعی و ناهنجاریهای اخلاقی است گفت: اما درهمین شهر شیراز 15 روز پیش بزرگترین رویداد فرهنگی مذهبی بوقوع پیوست، خیل عظیم معتکفین نمایشی از روح بندگی و اطاعت بود که لازم است روی این موضوع بعنوان برند  شهر شیراز کار جدی و علمی کرد.

این عضو شورای شهر از اجرایی نشدن مصوبه برگزاری همایش بین المللی گردشگری و معرفی شهر شیراز و  طرح توسعه جنوب شیراز انتقاد کرد.

وی به طرح احداث پارکینگ با ظرفیت 15هزار واحد در 10 منطقه برروی رودخانه خشک یا مجاور آن و طرح دسترسی زیر سطحی و احداث پارکینگ در انتهای کوچه اسکندری برای تسهیل در دسترسی به حرم احمدبن موسی و طرح تجمیع باغات قصردشت نیز اشاره کرد که اجرایی نشده است.

ابراهیم شعرا با اشاره به 15 اردیبهشت و مناسبت روز شیراز گفت: متاسفانه امسال بجز برنامه خندوانه که جای تقدیر دارد چندان مراسم عمومی متنوع فراگیر برای شهروندان و گردشگران بخصوص 500 هزار جهانگرد خارجی موجود این ماه که می توانند سفیران ما برای معرفی شیراز به جهانیان باشد نداشتیم.

وی افزود: از طرف دیگر اردیبهشت ماه همزمان است با سفر پربرکت مقام عظمای ولایت و مفتخر شدن شیراز به لقب سومین حرم اهل بیت به مناسبت وجود مرقد احمدبن موسی و سایر فرزندان امام موسی بن جعفر و وجود آن پیشینه مبارک، جای تأسف است که عده ای با انگیزه های واهی درصدد کمرنگ نمودن آن هستند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه مطالبات زیادی رهبر معظم انقلاب برای توسعه فرهنگی، اجتماعی و عمرانی برای استان 1548 پروژه و به مبلغ 5590 میلیارد ریال در پایان سفر برای آبادانی و اعتلای فرهنگ تصویب نمودند که متاسفانه همه آنها به بار ننشسته و مردم ازآن بهره مند نشده‌اند.

شعرا با بیان اینکه معلوم نیست چه میزان از این مصوبات اجرایی شده و چه پروژه هایی در مرحله ساخت و راه اندازی است به پروژه‌های موزه دفاع مقدس، احداث دانشکده فناوری های نوین و سالن ورزشی   6 هزار نفره اشاره کرد و گفت: اینها از جمله طرح های به ثمر نرسیده است که مسئولین استان باید در رابطه با آن جوابگو باشند.

مظفر مختاری با بیان اینکه میزبانی مسابقات ورزشی می تواند زمینه کارکردهای مختلفی نظیرکارکرد های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ورزشی را برای کشور ما به ارمغان آورد به میزبانی شیراز برای  مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی اشاره کرد و گفت: فرصت مناسبی برای معرفی پیش از پیش شیراز، فرهنگ و تاریخ این شهر و استفاده از مزایای میزبانی گردشگران ورزش است.

وی افزود: امروز صنعت گردشگری یکی از منابع اصلی کسب درآمد درکشورهای مختلف دنیاست و گردشگری ورزشی نیز یکی از مهمترین شاخه های این صنعت به حساب می‌آید و این در حالی است که این صنعت با گردش مالی و درآمد سالانه 600 بیلیون دلاری  باعث رونق بسیاری از زیر مجموعه هایش شده و روند توسعه آن به گونه ای بوده که اکثر کشورهایی که به ضرورت و اهمیت این صنعت نوین پی برده اند سعی در پیشی گرفتن از دیگران در این صنعت نوظهور را دارند.

وی به مناسبت روز جانباز نیز اشاره کرد و گفت:  جانبازان حق بزرگی بر سرنوشت همه ما داشته و دارند و باید نگاهی به دغدغه این قشر فداکار داشته باشیم و شهرداری شیراز با رفع مشکلات موجود درمعابر شهری فضایی مناسب برای تردد آسان به همراه  دیگر امکانات و تجهیزات فراهم کند.‌ انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 432597
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *