۰

از حمله دوباره به رسانه های منتقد تا ادعای عجیب در مجلس نهم

رئیس جمهور در دومین روز از سفر استانی خود به کرمان در جلسه شورای اداری این استان گفت:متاسفانه در روزهای آخر مجلس نهم شاهد ان هستیم که خلاف قانون اساسی نیز تصمیماتی گرفته می شود به طور مثال به اصل 85 قانون اساسی اشاره می کنند در حالی است که اصل 85 در این دوران معنا ندارد و این اصل مربوط به دوران ضرورت هاست.
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به  نقل از  آرمان کرمان حجت الاسلام حسن روحانی ظهر امروز در دومین روز از سفر استانی خود در جلسه شورای اداری استان کرمان با حضور مسئولین استان و اصحاب رسانه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام حسین (ع) و  حضرت ابوالفضل اظهار کرد:جانبازان حق بزرگی به گردن ما دارند و آنان شهیدان زنده‌ای هستند  که علاوه بر ایثار و فداکاری، صبر بزرگ آنها برای ما درس زندگی است.
رئیس جمهور با اشاره به دیدارهای خود با خانواده شهدا و جانبازان ابراز کرد: زمانی که با آنان را می بینم احساس می کنم که در برابر عظمت  روح آنها  کوچک هستم.
این مقام مسئول با بیان اینکه جهاد 8 ساله دفاع مقدس برای ملت ما آزمایش بزرگی بود که از آن سربلند بیرون آمدند؛عنوان کرد: وجود و حضور مقام معظم رهبری به عنوان یک جانباز، روحیه بزرگی برای سایر جانبازان کشور است و این مسئله  نشان می دهد که یکی از ویژگی های بزرگ انقلاب این است که در میدان جنگ وجاد کسی خود را مستثنی نکرده است .
روحانی ضمن تأکید بر اینکه خداوند لیاقت شیعه و پیرو بودن از خط رسول خدا و ائمه و عشق به این خاندان را به ما عنایت کرده است؛ اذعان کرد: استان کرمان ویژگی های خاص خود را دارد و در این سفر  من نیز کاملا حس کردم که اتحاد بی نظیری بین همه مسئولین این استان وجود دارد که این امر سبب جذب سرمایه‌گذار خواهد شد و همین امر سبب شده است که کارآفرینان به سمت این استان  جذب شوند.
وی در ادامه افزود:هرچه قدر وحدت و یکپارچگی در بین مردم و مسئولین بیشتر باشد، کارها بهتر پیش خواهد رفت  چرا که یکی از توطئه های دشمن که رسانه‌های خارجی نیز بر آن دامن می زنند، ایجاد اختلاف بین مردم و مسئولین و دو قطبی کردن جامعه است که متاسفانه برخی رسانه‌ها داخلی نیز بر این توطئه دامن می زنند و دانسته یا ندانسته همان خط را دنبال می کنند.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: کشوری که ولی امر و ولایت فقیه دارد و جایگاهی که ایشان درقانون اسیاسی و ولایت فقیه دارد و هر سه قوا در کنار یکدیگر هستند، دوقطبی بودن و اختلاف دیگر معنا ندارد و ما نیز از ابتدای این دولت همواره تلاش کردیم که با هر دو قوه هماهنگی های لازم را داشته باشیم و مسائل را بررسی کنیم و کمتر مشکلات را در رسانه ها مطرح کنیم.
روحانی  در ادامه تصریح کرد: نباید به این گونه رسانه‌ها و افرادی که در صدد دوقطبی کردن جامعه هستند، جایزه دهیم و  متاسفانه امروز شاهد ان هستیم که برخی از رسانه های داخلی به دنبال فرافکنی و اختلاف هستند این در حالی است که همه مسئولین خود را تحت فرمان و نظر رهبری می دانند و همه یک هدف واحد را دنبال می کنند و آن هدف نیز توسعه اخلاق و ارتقای معنویت در کشور است.
این مقام مسئول با بیان اینکه امروزه شرایط  خوبی را در جامعه داریم؛ گفت: امروز شرایط ما در کشور به گونه ای است که وضعیت ما از 6 ما پیش بهتر و 6 ماه گذشته نیز از 12 ماه پیش بهتر بوده و قطعا شرایط سال 95 نیز نسبت به سال‌های 94 و 93 بهتر است و روزبه روز شرایط بهتری پیش روی ما خواهد بود.
رئیس جمهور با اشاره به برخی از گزارشات ارائه شده از سوی موسسات آمریکایی و اروپایی در خصوص وضعیت کنونی ایران اظهار کرد: بسیاری از موسسات تحقیقاتی غربی، در حال حاضر ایران را محیط مناسبی برای سرمایه گذاری می دانند و اعلام کرده اند که ایران هم اکنون استعداد 1000 میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد.
حجت الاسلام حسن روحانی با اشاره به وجود زیرساختهای مناسب، نیروی تحصیلی کرده، امنیت و دهها ویژگی دیگر برای کشوربیان کرد: متاسفانه در داخل عده ای با هدف های خاص بذر یاس و ناامیدی در جامعه می افشانند و افکار عمومی جامعه را خدشه دار می کنند.
رییس جمهور عنوان کرد: ما امروز بالاترین امید و بهترین شرایط را داریم؛ شرایط امروز ما به گونه ای است که روابط پولی، اقتصادی و بانکی ما بهبود پیدا کرده و صدها کمپانی و کشورهای خارجی برای ورود به ایران مسابقه گذاشتند اما جای تعجب است که یک رسانه با بودجه بیت المال به دنبال فرافکنی و ایجاد یاس در جامعه است که جای سوال دارد به دنبال چه چیزی هستند و چه هدفی را دنبال می کنند؟
روحانی با بیان اینکه به جز اسراییل که رژیمی غاصب و نامشروع است، اکثر کشورهای دنیا به دنبال کار و رابطه با ایران امید بسته اند، خاطرنشان کرد: در جلسه دیروز توسعه و سرمایه گذاری استان کرمان، 14 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح یا آغاز بکار کرد که معنای مهم این افتتاح آن است که بایدمردم را به صحنه سرمایه گذاری بیاوریم زیرا توان دولت محدود است.
وی با اشاره به اینکه بودجه کشور در سال‌های 95 و 96، 960 میلیارد تومان خواهد بود یادآور شد: استعدادهای فراوانی در کشور وجود دارد و تنها 14 هزار میلیارد تومان پروژه و قرار داد نشان داد که باید برای توسعه به سمت بخش خصوصی و مردم حرکت کنیم  و حضور بخش خصوصی و کارآفرینی و مشارکت آنها با بخش دولتی پروژه ها و آثار زیبایی را به همراه خواهد داشت.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه استعدادها و ظرفیت های کشور و استان کرمان بیش از این خواهد بود، ابراز کرد: می توانیم با حضور بخش خصوصی کشور را متحول کنیم؛ تحول و توسعه کشور تنها در یک فضای آرام به وجود خواهد آمد و دیگر در این دوران ماجراجویی معنا ندارد و شعار دادن دیگر نیاز نیست.
رییس جمهور با بیان اینکه هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم برای تقویت نظام دفاعی کشور کار و اقدام انجام نداده است، تصریح کرد: در آینده اقدامات دولت یازدهم را در راستای توانمندسازی نیروهای امنیتی و دفاعی را مطرح خواهم کرد اما معتقدم که نیازی به شعار دادن نیست زیرا به آینده کشور، دنیا و منطقه هستیم اما ساده لوح نیز نیستیم.
وی ضمن اشاره به اینکه اگر به دنبال صلح هستیم باید قوی باشیم و این مهم نیز نیاز به شعار دادن ندارد، اظهار کرد: حرفهایی باید بزنیم که تاثیر مثبت داشته باشد؛ همه می دانند ما نیروی مسلح قوی داریم و نیاز نیست هر روز این موضوع را اعلام  کنیم، زیرا به طور مثال یک دانشمند که همه بر علم و دانش او آگاه هستند، هر روز بخواهد بگوید من مولا هستم.
روحانی اذعان کرد: باید از شعارها کم کنیم و به دنبال اقدام و عمل باشیم؛ امسال، سال شعار نیست و سال  اقدام وعمل است و در همه موارد باید عمل کنیم و اگر درست عمل کنیم می فهمیم جایگاهمان کجا خواهد بود.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید اقتصاد را توانمند کرد، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد قوی که با فشار همه چیزش را از دست ندهد و پایه اصلی اقتصاد توانمند، تولید داخلی است  که باید تولید داخلی را تقویت کنیم و درکنارش از امکانات خارجی نیز استفاده کنیم.
وی در ادامه افزود: هر کاری که بخواهیم از صفر شروع کنیم زمان بر خواهد بود اما می توانیم فناوری را از کشورهای دیگر گرفته و آن را تکمیل کنیم، به طور مثال فناوری هسته ای و غنی سازی را که افتخاری برای کشور است ابتدا اولین سانتریفیوژ را در اواخر سال 67 بدست آوردیم و با مهندسی معکوس توانستیم به وضعیت کنونی برسیم.
رییس جمهور با بیان اینکه غرب همواره پیشتاز علم و فناوری نخواهد بود و دنیا بالا و پایین خواهد شد،تصریح کرد: غربی ها در دورانی از علم و فناوری ما و دنیای اسلام استفاده کردند و امروز نیز ما باید از علم و فناوری آنها استفاده کنیم و در هیچ جای دنیا از الف نمی توان کاری را انجام داد و نیاز به مقدمات و فناوری هایی خواهد داشت اما قطعا هیچ ملتی نیز تا ابد پیشتاز و اول نخواهد بود.
حجت الاسلام حسن روحانی ضمن اشاره به اینکه در شرایط امروز باید زمینه برای این حرکت در سطح استانی و ملی آغاز شود؛ابراز کرد:حرفی نداریم که کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی شود؛ در جلساتی که در تهران با هیات وزیران و معاون اول رییس جمهور برگزارشد، 3 استان از جمله کرمان را به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی مطرح کردیم که کار خود را در این راستا در آینده نزدیک شروع خواهند کرد.
این مقام مسئول  در خصوص  تفویض اختیارات به استانداران  بیان کرد: تمرکز گرایی دیگر مفید نیست و باید هرچه قدر می توانیم اختیارات به استانها واگذار کنیم چرا که مسئولین محلی بهتر می داننند استعداد، ظرفیتها و پتانسیل‌های استانشان کجا بوده و مشکلات استانشان را بهتر از مرکز می توانند حل کنند و معتقدیم در همه چیز باید تفویض صورت گیرد.
رییس جمهور با بیان اینکه در این پایلوت هر قدمی که بر داریم در صورت مثبت بودن، باید به همه استانهای کشور ابلاغ و اجرایی کنیم  اذعان کرد: معتقدیم همه استانهای کشور باید توانمند شوند و در هر استان نیز باید بخش‌های قوی به سراغ بخش های ضعیف تر رفته تا تعادل در استان برقرار و تقسیم استان به بخش شمالی و جنوبی یا غنی و فقیر را را امری درست نمی دانیم و باید یک تعادل بخشی در کل استان صورت گیرد
وی در ادامه افزود:باید در بخش جنوبی استان حرکت بزرگی را انجام دهیم و کاری که هم اکنون به وسیله بنیاد مستضعفان در قلعه گنج آغاز شده است اقدامی بسیار ارزشمند است و نیز دولت آمادگی حمایت از این طرح را دارند و می تواند نمونه‌ای خوب و مفید برای کل کشور نیز باشد زیرا وقتی می توانیم بخشی از کشور را با یک طرح نمونه ای آباد کردیم، باید به سایر بخش ها و شهرهای دیگر نیز از آن الگو بهره برده و در جهت توسعه همگانی گام بردارند.
روحانی با اشاره به پایان کار مجلس نهم گفت: خدای نکرده برخی از نمایندگان مجلس فکر می کنند نظام جمهوری اسلامی به پایان رسیده است که دست به تصمیمات یکدفعه‌ای، عجولانه و هول هولکی می زنند!! مجلس دهم ادامه دهنده راه مجلس نهم خواهد بود و هر دو مجلس به یکدیگر متصل می باشند.
رئیس جمهور در ادامه گفت:متاسفانه در این روزهای آخر شاهد هستیم  حتی خلاف قانون اساسی نیز تصمیماتی گرفته می شود به طور مثال به اصل 85 قانون اساسی اشاره می کنند در حالی است که اصل 85 در این دوران معنا ندارد و این اصل مربوط به دوران ضرورت هاست.
وی با بیان این که در انتخابات هفتم اسفند، تحول بزرگی در کشور رخ داد و همگان شاهد انتخابات بسیار خوب و آرامی بودیم،تصریح کرد: مردم در این انتخابات بیش از همیشه به لیست‌های انتخاباتی اعتماد کردند و این به معنای توسعه سیاسی است. مردم در این انتخابات به توصیه فرهیختگان جامعه برای رأی به لیست‌ها اعتماد کردند.
این مقام مسئول ابراز کرد: با مجلس ‌آینده بتوان در برنامه‌ریزی کشور شریک‌تر، همدل‌تر و همصداتر در مسیر توسعه کشور گام برداشت و  بدون تردید اگر مجلس و دولت در کنار هم اهداف مشترکی را پیگیری کنند راحت‌تر می‌توان به آن اهداف دسترسی پیدا کرد و کارها را به پیش برد.
حجت الاسلام حسن روحانی در پایان  ‌استان کرمان در کنار استعدادهای انسانی از مواهب طبیعی نیز برخوردار است که باید با استفاده از فناوری‌های لازم به بهترین شکل ممکن از این مواهب و معادن طبیعی بهره‌برداری کند و گردشگری می‌تواند تحول بزرگی برای اشتغال مردم ایجاد کرده و باعث آبادانی شهرها می‌شود و نشاط روحی و معنوی را به عنوان ضرورت زندگی انسان در پی دارد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۱۶
کد مطلب: 432694
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *