۰

پرتاب موادمخدر با منجنیق، شگرد جدید قاچاقچیان!

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر پرتاب محموله‌های مواد مخدر با استفاده از منجنیق از مرز افغانستان به سمت ایران را تایید و اظهار کرد: با عوامل این نوع از قاچاق مواد مخدر برخورد کرده‌ایم.
به گزارش سرویس خبری تفتان ما، علیرضا جزینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قاچاقچیان از هر ابزاری برای رساندن مواد به کشور و یا خروج آن از مرزها و ترانزیت آن به کشورهای دیگر استفاده می‌کنند اظهار کرد: پس از انسداد مرزهای خاکی و ناامن کردن راه‌های آبی برای قاچاقچیان برخی از آنها به پرتاب مواد مخدر توسط منجنیق به داخل کشور متوسل شدند.
وی افزود: این اتفاق بیشتر در مرزهای سیستان و بلوچستان رخ داده و کوله‌برهایی که مواد مخدر پرتاب شده را جمع‌آوری می‌کردند نیز شناسایی و با آنها برخورد کرده‌ایم.
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به کشف 618 تن موادمخدر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال جاری نیز تاکنون 70 تن موادمخدر کشف شده است. کشف مواد مخدر در سال 94 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 11 درصد رشد را نشان می‌دهد و از سرجمع کشفیات در این سال، بیش از 80 درصد توسط ناجا، 9 درصد توسط وزارت اطلاعات، 2.5 درصد توسط بسیج، اندکی توسط گمرک و مقدار بسیار قلیلی توسط سازمان زندان‌ها انجام شده است.
جزینی افزود: در سال گذشته 2517 مورد عملیات انجام شد و شمار تلفات و شهدای ما از 16 نفر در سال 93 به 3 شهید در سال 94 رسیده است. علاوه بر این در خودروهای توقیفی قاچاقچیان 11 درصد افزایش داریم و کشته‌های اشرار و قاچاقچیان مسلح 30 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 432706
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *