۰

قالی راور برند ایران و استان کرمان است/صنعتی شدن شهرستان راور برنامه ریزی و نهادینه خواهد شد

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت:فرش راور از سابقه دیرینه ای برخوردار بوده و هست و زبانزد ایران و حتی کشور های مهم دنیا می باشد و برند ایران و استان کرمان می باشد و باید رونق خود را حفظ کند و ادامه یابد.
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از کاروانسرا؛ در ادامه سفر نمایندگان ویژه رئیس جمهور به شهرستانها،و پس از حضور مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در راور، آقای نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نیاز به دلیل مشکلات معادن ذغال سنگ راور در جلسه شورای اداری شهرستان حضور یافت.
در ابتدای این جلسه سیدحسن میرصادقی فرماندار راور از مشکلات صنعت فرش دستباف راور، بیمه قالی بافان، رونق و توسعه فرش دستباف، احیا و راه اندازی مجدد معادن زغال سنگ، عدم وجود صنعت و راه اندازی کارخانه نورد در شهرستان گفت و خواستار نگاه ویژه به شهرستان و بخصوص در بحث صنعت و معدن شد .
در ادامه آقایان زاهدی و پورابراهیمی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم ضمن گلایه از تعطیلی معادن زغال سنگ خواستار استفاده از تکنولوژی جدید برای استخراج زغال سنگ از معادن، جلوگیری از واردات زغال سنگ به کشور، حمایت و احقاق حق و حقوق کارگران و بازنشستگان شرکت زغال سنگ شدند و همچنین به علت عدم صنعتی بودن شهرستان خواستار سرمایه گذاری و راه اندازی کارخانه های تولیدی توسط شرکت های مادر تخصصی در شهرستان از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت شدند.
در ادامه نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به مشکلات شرکت زغال سنگ آگاهیم و با توجه به مشکلات به وجود آمده کمیته ای در وزارتخانه تشکیل شده است و بصورت مستمر این مسائل رصد و پیگیری می شود.
وی در پاسخ به سوال فرماندار و نمایندگان مبنی بر عدم همکاری شرکت ذوب آهن اصفهان به تعهدات خود و عدم پرداخت زغال خرید شده توسط شرکت گفت: کارخانه ذوب آهن اصفهان به زغال سنگ نیاز دارد و امروزه خوشبختانه به تازگی صادرات فولاد را آغاز کرده است و امید است که با این حرکت و افزایش قیمت فولاد تغییری در روند شرکت زغال سنگ ایجاد شود و معادن زغال سنگی که از بازدهی و مرغوبیت خوبی بهره مند باشند حمایت و زغال آنان خریداری می شود و نوسازی و بهسازی معادن فعلی جزو طرح ماست و معادنی که بازدهی مناسبی نداشته باشند طبق اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار می شوند .
وی در بحث واردات زغال هم گفت: واردات همیشه وجود داشته ولی ما جلوی آن را گرفته ایم و اجازه نمی دهیم زغالی که در کشور تولید می شود وارد کشور شود ولی برای نوع زغالی که در کشور وجود ندارد مجبور به واردات هستیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: فرش راور از سابقه دیرینه ای برخوردار بوده و هست و زبانزد ایران و حتی کشور های مهم دنیا می باشد و برند ایران و استان کرمان می باشد و باید رونق خود را حفظ کند و ادامه یابد و هر ساله 10 درصد به جمعیت بیمه شدگان قالی بافی افزوده می شود .
وی در پایان تصریح کرد: با برنامه ریزی در وزارتخانه طرح و برنامه صنعتی شدن شهرستان راور برنامه ریزی و نهادینه خواهد شد تا در چهره شهرستان تغییری ایجاد شود .

در پایان با حضور آقای نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارخانه نورد فولاد اسفنجی شهرستان بازدید و در جریان روند پیشرفت کار قرار گرفت و حمایت خود را از اجرای هر چه زودتر طرح اعلام نمود.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 432826
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *