۰
گزارش تفتان ما از رشد و پيشرفت سيستان و بلوچستان با حمايت هاي عظيم رهبر انقلاب؛

نگاه وي‍ژه رهبري به استان ولايتمدار سيستان و بلوچستان

مقام معظم رهبري بارها و بارها در سخنراني و بيانات گوهربار خود بر نگاه ويژه به استان ولايتمدار سيستان و بلوچستان تاكيد كردند و همين نگاه ويژه سبب پيشرفت و رشد اين استان شده است.
نگاه وي‍ژه رهبري به استان ولايتمدار سيستان و بلوچستان
به گزارش تفتان ما، با نگاهي اجمالي به گذشته  به وضوح اين مطلب هويدا مي شود كه رهبر فرزانه انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي (مدظلعالي) از زمان تبعيد در اين استان در زمان رژيم طاغوت و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي توجه ويژه به اين منطقه كشور داشته اند.
 
ايشان در سال 1342 به زاهدان آمد و در مساجد سخنراني كرد. زمان تبعيد سال 1356 با وجود اينكه هر روز بايد حاضري مي دانند بيشتر اوقات را در مناطق محروم و روستاهاي توابع ايرانشهر سپري مي كردند و به مردم محروم خدمت مي كردنند.
 
بعد از پيروزي انقلاب چند ماهي نگذشته بود كه از طرف امام خميني (ره) ماموريت يافتند تابه منطقه بيايند و از نزديك نسبت به بررسي مسائل و مشكلات مردم رسيدگي كنند. ايشان در زمان رياست جمهوري  سفر به استان داشتند و اقدامات قابل توجه اي در اين منطقه انجام دادند.
 
در سال 1381 كه رهبرفرزانه كشور بودنند سفري ديگر به استان داشتند كه در اين سفر خاطرات گذشته را مرور و دستور دادند كه طرحهاي مختلفي در زمينه عمراني، بهداشتي،آموزشي و غيره احداث و بهره برداري برسد.
 
در سالهاي اخير كه خشكسالي گريبانگر بيشتر مناطق كشور و از جمله استان است دستورات ويژه اي فرمودنند كه از جمله آنها ميتوان به موارد زير اشاره كرد:
1- طرح توجه و توسعه به سواحل مكران از دستورات ويژه اي بود كه در سال 1388 در ديدار با فرماندهان نظامي ايراد فرمودند و تاكيد داشتند تا نسبت به توسعه جنوب شرق كشور پرداخته شود.
2- بيانات رهبري بمناسبت هفته دولت و ديدار اعضاي دولت اشاره به بحث كشاورزي داشتند  و به مسئولان جهاد كشاورزي و توجه به صنايع روستاي پرداخت و از ميوه هاي مناطق بمپور كه در زمان تبعيد بودند عنوان كرد كه استعداد و پتانسيل لازم وجود دارد كه شناسايي و سرمايه گذاري در اين زمينه صورت گيرد.
3- دستور ويژه به معاون اول ريس جمهور جهانگيري و حضورش به منطقه سيستان و بررسي مشكلات محروم سيستان و اقدام عاجل در اين زمينه را خواستار شدند.
4- دستور مقام معظم رهبري به صندوق توسعه ملي جهت اختصاص 500ميليون دلار براي طرح آبياري 46هزار هكتاراز اراضي سيستان،  تا بتوان با اين طرح مشكل آبرساني و خشكسالي سيستان را برطرف كرد.
5- موضوع قاچاق كالا به موضوع كوله بر ضعيف مردم بلوچستاني اشاره كرد و مي فرمايند: «مراد من از قاچاق، فلان کوله‌بَرِ ضعیفِ بلوچستانی نیست که می رود آن‌ طرف یک چیزی را برمی دارد روی کول خودش می‌آورد این‌طرف؛ اینها که چیزی نیست، اینها اهمیتی ندارد؛ با آنها مبارزه هم نشود اشکالی ندارد.»
قاچاقچي آن شخص محروم سيستان و بلوچستاني نيست كه براي امرا معاش كوله پشتي كه مقدار مواد غذايي و يا اندك كالايي است كه بتواند از طريق فروش آن درآمدي كسب كنند و بتواند امرار معاش كند.
6- سفر ريس جمهور افغانستان اشرف غني به كشور و ديدار كه با مقام معظم رهبري داشتند معظم له  به موضوع  آب رودخانه مرزي هيرمند و حق آبه سيستان مي پردازند و خواستار حل معضل جدي مردم سيستان است كه  در ديدار هيات دولت با مسئولين افغانستان كمترمورد توجه قرار گرفته بود.
 
با بررسي اين موضوع در مي يابيم كه رهبر معظم با درايت و آگاهي كه دارند همه مسائل را رصد مي كنند. از جمله موضوع محروميت مردم سيستان و بلوچستان و عنايت ويژه اي به اين منطقه دارند و خواستار رسيدگي و حل مشكلات هستند اما دولت روحاني هيچ اقدامي مثبتي جهت رشد و توسعه اين استان انجام نداده است.
 
——————————-
گزارش از داود براهويي
——————————-
انتهاي پيام/
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 433042
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *