۰
صحبتی با من برای حضور جای افشارزاده در حوزه وزارتی نشده است

گرشاسبی:‌مدیرعاملی پرسپولیس به نام طاهری خواهد بود/یک نفر که منافعش از دست رفته جو وزیر پرسپولیسی را راه انداخت

عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: انصاف نیست یک نفر منافعش را از دست رفته ببیند و موجی به راه بیندازد که وزیر ورزش پرسپولیسی است.
گرشاسبی:‌مدیرعاملی پرسپولیس به نام طاهری خواهد بود/یک نفر که منافعش از دست رفته جو وزیر پرسپولیسی را راه انداخت
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما، حمیدرضا گرشاسبی به نقل از خبرگزاری فارس،در مورد انتخاب اعضای جدید هیأت مدیره جدید باشگاه پرسپولیس و رفتن نفت از تهران به انزلی صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:
فارس: پس از کش و قوس‌های فراوان و طبق پیش‌بینی‌ها باشگاه نفت به انزلی و باشگاه ملوان واگذار شد. شما به عنوان مدیرکل ورزش استان تهران در این خصوص چه صحبتی دارید؟
واقعیت امر این است که ما چند ماهی بود درگیر این موضوع بودیم و شرایط نفت به گونه‌ای بود که حتی آنها قصد نداشتند در برخی بازی‌ها وارد زمین شوند. چون پول نداشتند. حتی محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان هم تلاش‌های زیادی انجام داد و پیگیر این موضوع شد که نفت از تهران خارج نشود اما مسئولان این باشگاه عزم‌شان جزم بود که دیگر تیم‌داری نکنند. آنها به ما گفتند که اگر می‌خواهید تیم از تهران خارج نشود پول باشگاه را بدهید و خودتان تیم‌داری کنید که البته نه قانون اداره کل ورزش اجازه تیم‌داری می‌دهد و نه چنین پولی داریم که بخواهیم آن را هزینه این باشگاه کنیم. ما حتی اعلام کردیم که اگر رقیب باشگاه ملوان در به دست آوردن این مزایده شرایط مساوی داشته باشد و متعلق به تهران باشد اولویت را به آنها خواهیم داد. هر چند که این اتفاق رخ نداد. ما که نمی‌توانیم با آنها دعوا کنیم. بعد از آگهی کردن فقط 2 متقاضی پیدا شد که یکی باشگاه ملوان بود و دیگری یک شرکت خصوصی. باشگاه نفت حدود 15 میلیارد تومان بدهی دارد و ملوانی‌ها با 6 و نیم میلیارد تومان پول جلو آمدند و تقبل کردند که بدهی‌ها را بپردازند. اما شرکت خصوصی با یک میلیارد تومان جلو آمد. با این همه انتقال این باشگاه باید از نظر فنی در فدراسیون فوتبال و همچنین کمیسیون ماده 5 بررسی شود.
فارس:انتقال تیم‌ها از تهران به شهرستان تجربه ناموفقی بود به طوری که تیم‌هایی مثل پاس، سایپا و ... نتوانستند روزگار خوبی داشته باشند. نگران این نیستید که چنین اتفاق مشابهی برای نفت بیفتد؟
باید بگویم خودم به عنوان مسئول ورزش استان تهران جمع شدن باشگاه نفت در تهران را یک خیانت نه به فوتبال بلکه به ورزش می‌دانم چرا که باشگاه نفت از باشگاه‌های سازنده بود که ورزشکاران زیادی را تحویل جامعه داد اما قبول کنید که ما هم بی‌تفاوت نبودیم و حدود 5 ماه همه پیگیری‌ها را کردیم اما نتوانستیم آن کار لازم را انجام دهیم. البته این را هم بگویم که یک زمان تیم به شهری می‌رود که سابقه فوتبالی ندارد. به طور مثال پاس به همدانی رفت که هیچ سابقه فوتبالی نداشت و این باشگاه در این شهر «له» شد اما سپاهان نوین به اهواز رفت و دیدید که فولاد خوزستان در قامت یک تیم مدعی هم حاضر شد. با اینکه خودم معتقدم انتقال نفت به انزلی یک خیانت است اما به هر حال ملوان و شهر انزلی سابقه خوبی در فوتبال دارند.
فارس: روز گذشته هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس همانند استقلال اعلام شد. در هیأت مدیره پرسپولیس هیچ تغییری صورت نگرفت و تنها حسین عبدی کنار گذاشته شد.
این موضوعی نیست که من بخواهم به آن پاسخ دهم چراکه نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش در امر 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس است وحتی ابلاغ آن را هم دارد و او بهتر می‌تواند در این خصوص پاسخگو باشد. انتخاب اعضای هیأت مدیره در راستای اجرای سیاست‌های کلان است که وزارت ورزش متولی آن است اما به نوعی 4 نفر از اعضای هیأت مدیره در باشگاه پرسپولیس تکرار شدند.
فارس: دلیل کنار گذاشتن حسین عبدی از هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس آیا اختلافاتی بود که با برخی از اعضا داشت؟
چنین مسئله‌ای را تائید نمی‌کنم چرا که موضوع خاصی نبود اما به هر حال انتخاب اعضای هیأت مدیره از سیاست‌های وزارت ورزش است که باید به آن احترام گذاشت. شاید همین امروز اعلام کنند که گرشاسبی هم در هیأت مدیره نباشد.
فارس: گفته می‌شود قرار است شما به عنوان جانشین بهرام افشارزاده در سمت مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش بشوید. آیا این نکته را تائید می‌کنید؟
تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم هیچ خبری در این خصوص ندارم و صحبتی هم با من نشده است.
فارس: اینکه گفته می‌شود نفر پنجم هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس حسین هدایتی خواهد بود، صحت دارد؟
انتخاب اعضای هیأت مدیره از حیطه کاری من خارج است و نصرالله سجادی می‌تواند در این خصوص صحبت کند. تا این لحظه البته بحث خاصی در مورد شخصی نشده است.
فارس: روز گذشته عده‌ای از هواداران استقلال با عنوان اینکه وزیر ورزش پرسپولیسی است، مقابل مجلس شورای اسلامی حاضر شدند. آیا شما که از نزدیکان محمود گودرزی هستید پرسپولیسی بودن او را تائید می‌کنید؟
تا پیش از این می‌گفتند وزیر ورزش ضد فوتبال است و حالا می‌گویند او پرسپولیسی است. این حرف‌ها خوب نیست. وزارت ورزش متولی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است. هر چند که موفقیت‌های آنها به نام دیگران خواهد بود اما تهمت‌ها و توهین‌های آنها به سمت وزارت ورزش است. انصاف نیست یک نفر که منافعش را از دست رفته می‌بیند این جوسازی‌ها را انجام دهد. وزیر ورزش تمام تلاش خودش را برای ساماندهی پرسپولیس و استقلال انجام داده است و دیدید که این دو باشگاه که روزگار خوبی نداشتند در فصل گذشته تا روز آخر برای قهرمانی جنگیدند و قطعا امسال شرایط آنها بهتر هم خواهد شد.  این حرف‌ها کار افراد فرصت‌طلب و سودجو است.
فارس: به عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس وضعیت این باشگاه در فصل نقل و انتقالات را چطور ارزیابی می‌کنید؟
باید بگویم همه مسئولان باشگاه تلاش می‌کنند تا خواسته‌های برانکو در حد مقدورات انجام شود. خوشبختانه تماشاگران ما فهیم و باشعور هستند و از وضعیت باشگاه و یارگیری‌ها اعلام رضایت می‌کنند. ما هم امیدواریم که پرسپولیس ابتدا خوب بازی کند و در مرحله بعد نتیجه خوبی بگیرد. امیدواریم که بازیکنان با همه وجود وارد بازی‌ها شوند.
فارس: با انتخاب اعضای هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس آیا این باشگاه شاهد حضور مدیرعامل خواهد بود یا اینکه باز هم با سرپرستی اداره خواهد شد؟
پیش از این بحث واگذاری به بخش خصوصی در میان بود اما پرسپولیس مجددا در اختیار وزارت ورزش قرار گرفته است و دیدید که دیروز اعضای هیأت مدیره جدید انتخاب شدند. قطعا با تشکیل جلسه هیأت مدیره حکم مدیرعاملی هم صادر خواهد شد.
فارس: طاهری مدیرعامل می‌شود یا اینکه احتمال تغییر در این پست وجود دارد؟
حکم را به نام طاهری صادر خواهیم کرد چرا که عملکرد او تا اینجا مثبت بوده است.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 433199
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *