سرپرست صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان:

صادرات صنایع دستی سیستان و بلوچستان در سال جاری افزایش می‌یابد

26 خرداد 1395 ساعت 12:35

سرپرست صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود یک و نیم میلیون دلار صنایع دستی سیستان و بلوچستان سالجاری به خارج از کشور صادر شود.


به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، محمدبهروز عیسی‌زهی اظهار داشت:  پیش‌بینی می‌شود حدود یک و نیم میلیون دلار صنایع دستی استان در سالجاری به خارج از کشور صادر شود.
سرپرست صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: حدود 706 هزار دلار صنایع دستی استان سال گذشته به کشورهای مختلف از جمله اروپا صادر شد که سالجاری با برنامه‌ریزیهای صورت گرفته از جمله برپایی نمایشگاههای مختلف در برخی کشورها پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات افزایش پیدا کند.
وی افزود: هم اینک 22 رشته صنایع دستی بومی و مزیت‌دار در سیستان و بلوچستان وجود دارد که سوزن‌دوزی، سکه‌دوزی و حصیربافی بلوچستان، انواع سفال، خلک‌بافی، گلیم‌بافی، سیاه‌دوزی سیستان، لباس های محلی و زیورآلات سنتی از جمله آنها به حساب می آیند.
سرپرست صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سال گذشته 41 اثر صنایع دستی استان نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند، تصریح کرد: افزون بر 6 هزار نفر هم اینک در زمینه تولید صنایع‌دستی در استان فعال هستند.
عیسی زهی ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در سراسر سیستان و بلوچستان، راه‌اندازی فروشگاه صنایع دستی در شهرستانهای زاهدان، ایرانشهر، سراوان و زابل و بیمه صنعتگران این رشته را از جمله مهمترین برنامه‌های این نهاد در سالجاری ذکر کرد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 433265

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/433265/صادرات-صنایع-دستی-سیستان-بلوچستان-سال-جاری-افزایش-می-یابد

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir