۰
عضو کیسیون برنامه و بودجه مجلس به تسنیم خبر داد

واردات رانتی لوله‌های نفتی کارخانه داخلی را به مرز تعطیلی کشاند

عضو کیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان "دولت کالاهای مورد نیاز خود را با وجود داشتن مشابه داخلی از خارج تامین می کند" گفت: تنها کارخانه تولیدکننده لوله‌های بدون درز نفت و گاز با ۱۰ درصد ظرفیت کار می‌کند اما دولت این لوله ها را از خارج وارد می کند.
 واردات رانتی لوله‌های نفتی کارخانه داخلی را به مرز تعطیلی کشاند
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، در مورد تاکید رهبر معظم انقلاب برای حل مشکل رکود و بیکاری، اظهار کرد: یک رکود ساختاری داریم که حل آن، زمان بر است و در کوتاه مدت نمی‌توان آن را حل کرد.
وی افزود: رکودی که مربوط به شرایط اقتصاد کلان کشور است در گذشته با تزریق اندک تورم و ایجاد رونق، حل می‌شد؛ اما سیاست‌های ضد تورمی که دولت یازدهم دارد، خروج از رکود را کُند و سخت کرده است.
عضو کیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دهم گفت: البته دولت تدابیری برای خروج از رکود، مانند پرداخت تسهیلات به بنگاه‎های دارای مشکل نقدینگی، اتخاذ کرده و می‌خواهد7500میلیارد تومان تسهیلات بدهد، اما چگونگی اعطای آن و اینکه چه میزان منجر به خروج از رکود می‌شود، جای سوال دارد.
قوامی ادامه داد: دولت باید در کوتاه مدت اقدامات و تدابیری اتخاذ کند تا در بازار حرکتی ایجاد شود؛ مثلا امروز سیمان که در کارخانه‌ها انبار شده و مشکل فروش آن وجود دارد؛ اگر دولت بتواند از ظرفیت‌های موجود استفاده و محصول را تا بندر به صورت رایگان حل کند، آن زمان می‌توان محصول دپو شده در کارخانجات را صادر کرد و این به خروج از رکود کمک می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه با تدابیری مانند ارائه مشوق‌هایی مثل حمل رایگان تولیدات کارخانه‌هایی که مشکل فروش  دارند و در رکود به سر می‌‎برند، می‌توان اقدام کرد، بیان داشت: دولت باید از ظرفیت موجود استفاده کرده و به بنگاه‌ها، صنایع و معادن کمک کند.
عضو کیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: دولت نیاز به برخی کالا‌ها را داخل کشور دارد، که متاسفانه اکنون این موارد را از خارج و با واردات تامین می‌کند در حالی که همان کالا در کشور تولید می‌شود و این واردات باعث ایجاد مشکل برای تولید کننده ایرانی شده است.
قوامی تصریح کرد: مثلا اکنون تنها کارخانه تولید کننده لوله‌های بدون درز برای صنایع نفت و گاز در کشور با 10درصد ظرفیت فعالیت می‌کند و توان تولید 60هزار تن لوله برای مجموعه نفت را دارد، اما متاسفانه  به دلیل رانتی که در واردات وجود دارد، لوله‌های بدون درز برای بخش نفت و گاز از خارج وارد می‌شود.
به اعتقاد وی، با تصمیمات مدیریتی در کوتاه مدت می‌توان مشکل برخی صنایع را حل کرد؛ البته به شرطی که واقعاً دولت و مدیران دولتی بخواهند و به خود تکان شدیدی بدهند. با انجام اقدامات مدیریتی می‌توان برای خروج از رکود اقدام کرد.
عضو کیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دهم تاکید کرد: دولت باید اجازه دهد اندکی تورم برای حصول رونق بالا برود؛ مسلما مشکل اقتصاد کشور، سیاست‌های مدیریتی است و با تصمیمات صحیح می‌توان از رکود خارج شد.
انتهای پیام//تسنیم
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 433290
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *