معاون بنیاد شهید استان فارس

وجود بیش از ۱۰۰۰ گلزار شهدا در استان فارس/ساماندهی ۷۰ درصد از گلزارهای شهدا

29 خرداد 1395 ساعت 9:34

معاون بنیاد شهید استان فارس با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰۰ گلزار شهدا در استان فارس گفت: تاکنون ۷۰ درصد از گلزارهای شهدا در سطح استان فارس ساماندهی شدند.


به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما، علی محمدی با اشاره به ساماندهی گلزار شهدای استان فارس در چند سال اخیر اظهار داشت: بیش از هزار گلزار شهدا در استان فارس وجود دارد که تاکنون 70 درصد از آنها ساماندهی و مرمت شده است.
وی با اشاره به تداوم روند ساماندهی گلزارهای شهدا گفت: این کار با همکاری بنیاد شهید، شهرداری و فرمانداری‌های شهرستان‌ها انجام می‌شود و 30 درصد مابقی در حال انجام است.
معاون فرهنگی بنیاد شهید استان فارس افزود: یکسان‌کردن قبور شهدا از لحاظ ارتفاع و نوع سنگ و فضاسازی گلزارهای شهدا از جمله اقداماتی است که در امر ساماندهی به آن توجه می‌شود.
محمدی خاطرنشان کرد: در پاره‌ای از گلزارهای مسقف برای فضاسازی از سازه‌های هنری و نورپردازی استفاده شده است تا محیطی معنوی برای مراجعه‌کنندگان فراهم شود.
وی با اشاره به لزوم حمایت‌ها و کمک‌های برخی از دستگاه‌های استان در راستای توسعه و ساماندهی گلزارهای شهدای استان، تصریح کرد: ادارات برق منطقه‌ای در زمینه روشنایی کمک کردند و نیاز به حمایت اداره راه و شهرسازی برای برطرف کردن مشکلات جاده‌ای گلزارهای شهداست.
معاون فرهنگی بنیاد شهید استان فارس بیان کرد: توسعه و ساماندهی گلزار شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضرورت دارد و وضعیت ساماندهی گلزار شهدای استان فارس مطلوب است.
انتهای پیام/تسنیم


کد مطلب: 433329

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/433329/وجود-بیش-۱۰۰۰-گلزار-شهدا-استان-فارس-ساماندهی-۷۰-درصد-گلزارهای

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir