از «فلسطین خانه ندارد» تا «هولوکاست»/ آرشیو بیش از ۳ هزار کاریکاتور با موضوع فلسطین+تصویر

29 خرداد 1395 ساعت 10:50

آرشیو غنی از آثار هنرمندان دنیا با موضوع «فلسطین» در خانه کاریکاتور ایران وجود دارد که این آثار به بیش از 3 هزار اثر می‌رسد.


به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما، یکی از موضوعات مهم جهان اسلام، موضوع فلسطین بوده که بارها مورد توجه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته؛ تا جایی که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به «روز جهانی قدس» نامگذاری شده است.
همچنین این مسئله سال‌ها مورد توجه هنرمندان جهان قرار داشته و چندین رویداد هنری بین‌المللی در حوزه‌های نقاشی، عکس، گرافیک، انیمیشن، کارتون و کاریکاتور را شاهد بودیم.
کارتون و کاریکاتور یکی از حوزه‌های مهم هنری و زبانی گویا برای همه مردم جهان است که همیشه با استقبال مواجه بوده و می‌توان به مسابقات بین‌المللی «فلسطینی خانه ندارد»، «غزه»، «هولوکاست»، «ترور و تروریسم» با محوریت اشغال نظامی فلسطین توسط اسرائیل و همراهی آمریکا اشاره کرد.
تاکنون 8 نمایشگاه از این آثار برگزار شده که هر کدام از این رویدادهای هنری با بازتاب جهانی همراه بوده است.
در مسابقه «ترور و تروریسم» از 43 کشور دنیا 582 هنرمند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند که آثار انریک لاکاستا از کوبا، برنارد بوتون از فرانسه و محمود مختاری از ایران به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

 


آثاری از مسابقه کاریکاتور ترور و تروریسم
همچنین در مسابقه «فلسطین خانه ندارد» 200 نفر از 41 کشور دنیا با ارسال 700 اثر به دبیرخانه مسابقه در این نمایشگاه شرکت کردند.

اثری از نمایشگاه «فلسطین خانه ندارد»
 
از دیگر رویدادهای مهم در حوزه فلسطین برگزاری مسابقه کارتون و کاریکاتور «غزه» بود. در این رویداد، هنرمندان 50 کشور جهان با ارسال کاریکاتورهای ضد صهیونیستی خود شرکت کرده و در اقدامی جهانی نسبت به جنایات وحشیانه رژیم کودک‌کش اسرائیل اعتراض و از مقاومت مردم مظلوم غزه حمایت کردند.



 


 
یکی از دیگر برنامه‌های مرتبط با فلسطین، مسابقه بین‌المللی «هولوکاست» بوده که در این رابطه چرایی تاوان گرفتن از فلسطین و اشغال این سرزمین توسط رژیم صهیونیستی در قلم کاریکاتوریست‌ها بررسی شده است.
این رویداد مهم هنری طی 2 دوره با فاصله 10 ساله برگزار شد که با واکنش شدید رژیم جعلی صهیونیستی، آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی مواجه شد.
دومین مسابقه کارتون و کاریکاتور هولوکاست نیز با شرکت هنرمندان 50 کشور با ارسال بیش از 800 اثر همراه بود.





 
بر اساس این گزارش، آرشیو غنی از آثار هنرمندان دنیا با موضوع فلسطین در خانه کاریکاتور ایران وجود دارد که این آثار به بیش از 3 هزار اثر می‌رسد. آن هم آثاری که برگزیده هستند و در کتاب چاپ شده‌اند.
انتهای پیام/فارس


کد مطلب: 433367

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/433367/فلسطین-خانه-ندارد-هولوکاست-آرشیو-بیش-۳-هزار-کاریکاتور-موضوع-تصویر

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir