۰
مدير جهاد كشاورزي شهرستان خاش خبر داد؛

افتتاح 19 پروژه کشاورزی با اعتباري بالغ بر 21 ميليارد ريال در خاش

مدير جهاد كشاورزي شهرستان خاش گفت: همزمان با هفته جهاد كشاورزي تعداد 19 پروژه با اعتباري بالغ بر 21 ميليارد ريال در شهرستان خاش مورد افتتاح و بهره برداري قرار گرفت.
افتتاح 19 پروژه کشاورزی با اعتباري بالغ بر 21 ميليارد ريال در خاش
امان الله طوقي در حاشيه افتتاح پروژه هاي هفته جهاد كشاورزي در سه بخش مركزي، نوك آباد و ايرندگان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: در 27 خرداد سال 1358 به فرمان امام خميني (ره) جهاد سازندگي تشكيل شد و در پي صدور اين فرمان از سوي حضرت امام خميني(ره) حركتي نوين و سازنده در جهت بهبود وضعيت اقتصادي و اجتماعي روستاها و مناطق عشايري ايجاد شد .
 
وی گفت: یکی از برجسته ترین مواردی که در پیشینه فعالیت های جهاد سازندگی به بهترین شکل ممکن به چشم می خورد، رسیدگی به گروه های بی بضاعت جامعه است؛ به عبارت دیگر، در مجموعه فعالیت های وزارت جهاد سازندگی، روستاهای دورافتاده و محروم از اولویت بالاتری برای برخورداری از مواهب ارائه شده برخوردار بودند .
 
طوقي تصريح كرد: از جمله مهم ترین وجوه تمایز فعالیت های جهادی از کارکردهای سایر دستگاه ها را باید در مشارکت مردمی گسترده مشاهده کرد به طوریکه هیچ اتفاقی در روستاها بدون مشارکت مردمی رخ نمی داد.
 
وي با بيان اينكه در شهرستان خاش به مناسبت هفته جهاد بيش از 19 پروژه افتتاح شد، افزود: افتتاح پروژه هاي اين هفته از بخش مركزي خاش آغاز شده كه در اين بخش 11 طرح كشاورزي با حضور فرماندار و شماری از مسئوولان مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.
 
وي با بيان اينكه برای اجرای این تعداد طرح در بخش مركزي افزون بر هفت ميليارد ریال اعتبار تخصيص داده شده است، خاطرنشان كرد: طرح هاي بخش مركزي، شامل طرحهای آب و خاک، استخر 2 منظوره و حفظ نباتات بودند.
 
مدير جهاد كشاورزي با اشاره به طرح هاي افتتاح شده در بخش نوك آباد خاش، گفت: 4 طرح كشاورزي شامل، يك باب استخر ذخیره آب،  مرمت يك رشته قنات،  پوشش انهار سنتی و احداث باغ پسته با اعتباری بالغ بر نهصد و 20 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی تخصیص یافته به بخش کشاورزی در بخش نوک آباد شهرستان خاش به بهره برداری رسید.
 
وي اظهار كرد: در بخش ايرندگان همچنين دو رشته قنات، یک سیستم آبیاری تحت فشار و پوشش انهار سنتی با اعتباری بالغ بر هشتصد و 35 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی تخصیص یافته در اين بخش افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
انتهاي پيام/
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۲۸
کد مطلب: 433407
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *