شهردار منطقه18

تمامی معادن شن و ماسه در منطقه ۱۸ تعطیل شدند

30 خرداد 1395 ساعت 9:57

شهردار منطقه 18، گفت:‌ تمامی معادن شن و ماسه بعد از سال‌ها پیگیری و تلاش تعطیل شد و طرح ایجاد یک مرکز توریستی به جای معادن شن و ماسه آغاز شده است.


به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، مصطفی سلیمی در نشست خبری که برگزار شده بود، اظهار داشت: منطقه 18 شهر تهران 81 کیلومتر مساحت، 7 ناحیه و 18 محله دارد.
وی افزود: این منطقه 1200 شهید و 760 جانباز تقدیم انقلاب کرده است که جزو مناطقی محسوب می‌شود که بیشترین شهید مدافع حرم را داشته است.
سلیمی به مشکلات منطقه 18 اشاره کرد و گفت:‌وجود معادن شن و ماسه یکی از مشکلات عدیده این منطقه محسوب می‌شد که پس از سال‌ها پیگیری و تلاش تمام فعالیت‌های غیرمجاز شن و ماسه تعطیل شد و طرح توسعه آن آغاز شده است.
شهردار منطقه 18،‌ گفت: 450 هکتار از فضای این منطقه را معادن شن و ماسه در بر گرفته بود و برداشت‌های غیرمجاز از این معادن موجب ایجاد مشکلات زیست‌محیطی شده بود.
وی گفت:‌ با پیگیری‌های قضایی و همین طور مصوبه شورای تأمین و با مذاکره با صنعتگران معادن به توافق رسیدیم که اعمال قانون در معادن شن و ماسه منطقه 18 صورت بگیرد.
سلیمی بیان داشت: در حال حاضر فعالیت‌های غیرمجاز منطقه 18 متوقف شده و طبق مصوبه ماده 5 طرح عمرانی و آبادانی رودخانه کن با عنوان طرح تاکا اجرایی می‌شود و این طرح نیز با مشارکت معدن‌داران به مرحله اجرایی رسیده است.
شهردار منطقه 18، تأکید کرد: با پیگیری‌هایی که داشته‌ایم و همین طور جلسات معاونت فنی و عمرانی و حضور مسئولان ایمنی  و قضایی تمامی فعالیت‌های غیرمجاز معادن شن و ماسه تعطیل شده است و هم اکنون در حال ایمن‌سازی و آغاز فعالیت ایمن‌سازی و اجرای طرح تاکار آغاز شده است که این محیط به یک مرکز توریستی، تفریحی و زیارتی تبدیل شده است که با مشارکت مالکین، شهروندان و شهرداری تکمیل می‌شود.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه از سوی فرمانداری تهران عنوان شده بود 95 درصد معادن شن و ماسه منطقه 18 تعطیل شده است، گفت: 5 درصد باقی‌مانده نیز با توجه به مذاکرات صورت گرفته تعطیل شده است و هم اکنون 100 درصد معادن شن و ماسه منطقه 18 غیرفعال است.
سلیمی به گودال 138 متری که در این محیط ایجاد شده است،‌گفت: به دلیل برداشت‌های غیرقانونی گودالی به وسعت 138 متر ایجاد شده و در حال حاضر برای جلوگیری از هرگونه فاجعه در حال ایمن‌سازی این گودال هستیم.
ادامه دارد.../فارس


کد مطلب: 433433

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/433433/تمامی-معادن-شن-ماسه-منطقه-۱۸-تعطیل-شدند

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir