۰
دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس:

نشان «با افتخار ساخت ایران» از هفته آینده عملیاتی می شود

دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس از عملیاتی شدن نشان با افتخار ساخت ایران از هفته آینده خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم با مجموعه ۷۸۰ کمپین و پویش آری به محصول ایرانی را آغاز کنیم.
نشان «با افتخار ساخت ایران» از هفته آینده عملیاتی می شود
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، حمید قبادی دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در نشست دست اندرکاران مد و لباس که با حضور فعالان این حوزه در بخش‌های مختلف برگزار شد گفت: در این جلسه کلیه فعالان بخش پوشاک از بخش دانشگاهی و اساتید که مفاهیم مد و لباس را تبیین می‌کنند تا طراحانی که به این طرح‌ها شکل می‌دهند و بعد از آن تولید کنندگان و مدیران فروش حضور دارند و در واقع شاکله مد و لباس ایران در این جلسه حاضر هستند.
دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس افزود: در این جلسه با یکدیگر عهد ببندیم که خروجی این جلسه این باشد که در طراحی، تولید و عرضه پوشاک منافع ملی و انتظارات مردم و منویات دینی و اجتماعی را در نظر بگیریم.
قبادی از عملیاتی شدن نشان «با افتخار ساخت ایران» از هفته آینده خبر داد و گفت: باید بتوانیم نشان با افتخار ساخت ایران را عملیاتی و اجرایی کنیم و تلاش می‌کنیم با مجموعه 780 کمپین و پویش آری به محصول ایرانی را آغاز کنیم.
دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس از عملیاتی شدن نشان شیما در سراسر کشور در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: هر ایرانی که بخواهد محصول ایرانی را استفاده کند باید آن را در اختیارش قرار دهیم و این مهم را باید در سه سال آینده مورد بهره برداری قرار دهیم.
وی افزود: بازار صد هزار میلیاردی پوشاک ایران باید در اختیار ایرانی‌ها قرار بگیرد و باید برای تحقق ظرفیت‌های ایرانی در عرصه پوشاک گام برداریم.
در ادامه این مراسم سومبات هاکوپیان رئیس انجمن صنایع پوشاک گفت: صنعتگران کمتر حرف می‌زنند و بیشتر عمل می‌کنند وقتی منافع ملی را مطرح کنیم باید به آن وفادار باشیم و به آن اعتقاد داشته باشیم و در عمل آن را ثابت کنیم.
وی افزود: در ارتباط با مدل و لباس و تولید لباس در کشور یک اشتباه رخ داده است و همه در تلاش هستیم این اشتباه را جبران کنیم. اشتباه این بود که بازار داخلی در اختیار خارجی‌ها قرار گرفت و ما از چرخه تولید و عرضه در بازار جهانی حذف شدیم و در واقع بازار خودمان را واگذار کردیم، باید سازمان یافته به موضوع مد و لباس نگاه کنیم مد ضمن اینکه یک هنر خلاق است یک صنعت بزرگ است و دنیای وسیعی است که ما نمی‌توانیم آن را حبس کنیم.
وی ادامه داد: یکی از اشکالات ما که باید برطرف شود خروج این صنعت از دولتی بودن است و باید به بخش خصوصی واگذار شود همانطوری که دیگر منابع وقتی دولتی شدن ما زیان دیدیم. دولت باید کشورداری کند و ما کشور آرایی کنیم و کار پوشاک را به بخش خصوصی واگذار کند. امروز از طریق انجمن‌ها و اتحادیه پوشاک در حالی رهایی از این وضعیت هستیم.
رئیس هیات انجمن طراحان لباس و پارچه ایران با تاکید بر بهره بردن از یک فرهنگ دو سویه در تولید و عرضه پوشاک گفت: ما نیاز به یک فرهنگ دو سویه داریم همان طور که ما انتظار داریم شهروندان ایرانی کالای ایرانی را انتخاب کنند ما طراحان هم باید کار ایرانی تولید کنیم، من فرش ایرانی را تحسین می‌کنم چرا که در هر جای ایرانی هر فردی فرش می‌خرد ایرانی می‌خرد و این میراثی از گذشتگان است، حتی در بخش پوشاک در دهه 40 تا 50 رشد عجیبی در کشور اتفاق افتاد که ما نتوانستیم آن را حفظ کنیم.
هاکوپیان خاطرنشان کرد: یک عده در مسئله مد افراط و تفریط دارند در حالی که ما باید دو نکته را در این عرصه رعایت کنیم یکی زیبایی که در علم فرهنگ ایرانی وجود دارد و دیگری وقاری که در ادیان است را باید به کار ببندیم. هیچ چیزی زیباتر از سادگی در طراحی نیست و جوانان باید به این مهم توجه کنند و در این راه افراط و تفریط نکنند.
رئیس انجمن صنایع پوشاک ایران گفت: ما باید تابع شرایطی باشیم که جامعه آنرا بپذیرد رشد پوشاک باید به سوی بخش خصوصی برود، صنعت ، پوشاک و فرهنگ پوشاک باید بخش خصوصی واگذار شود.
انتهای پیام/فارس
شنبه ۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 433637
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *