۰
سیستان وبلوچستان

برداشت100درصد گندم تاپایان تیر در سیستان وبلوچستان

رییس جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: تا پایان تیرماه سال جاری کار برداشت گندم در استان به اتمام میرسد.
برداشت100درصد گندم تاپایان تیر در سیستان وبلوچستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، رضا نجفی افزود: 76هزار از زمین های کشاورزی در سیستان وبلوچستان زیر کشت گندم قرار دارد که پیش بینی میشود امسال 200هزار تن گندم در استان برداشت شود.
وی با بیان اینکه استان سیستان وبلوچستان شرایط آب وهوایی خاصی از نظر گرما نسبت به دیگر استان های کشور دارد خاطر نشان کرد: به همین دلیل برداشت گندم از نیمه دوم اسفندماه سال گذشته ابتدا در حوزه جنوب استان شروع شده وبه مناطق شمال استان رسیده ودر حال حاضر روزهای پایانی مرحله درو را سپری می کند.
 
وی ادامه داد: تاکنون 53هزار تن گندم به عنوان گندم مازاد برمصرف توسط سازمان غله وسازمان تعاون روستایی از کشاورزان خریداری شده که برای خرید گندم 450میلیارد ریال به آنها پرداخت شده وحدود 16میلیارد تومان دیگر در حال پرداخت است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش نیز گفت: 8هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان زیر کشت محصول گندم قرار دارد که پیش بینی میشود امسال هفت هزار تن گندم از این زمین ها برداشت شود.
طوقی با اشاره براینکه از خردادماه کار برداشت گندم شروع شده و تاکنون 5هزار و400تن گندم در این شهرستان برداشت شده خاطر نشان کرد: سال گذشته 6هزار تن گندم در خاش برداشت شده است که پیش بینی میشود امسال این رقم1000تن افزایش داشته باشد.
انتهای پیام/فارس
چهارشنبه ۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 433731
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *